Kavinėms – reitingų apynasris

Kavinėms – reitingų apynasris

2013-01-12 23:59
Kavinėms – reitingų apynasris
Kavinėms – reitingų apynasris / Gedimino Bartuškos nuotr.

Nuo šiol prieš einant į kavinę ar restoraną galima bus sužinoti šios maitinimo įstaigos reitingą. Jame bus fiksuojami ir patikrų metu užfiksuoti pažeidimai.

Duomenys bus vieši

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba netrukus pasiūlys naujovę – tikrinamus restoranus, kavines ir užkandines reitinguos, atsižvelgdama į higienos reikalavimų įgyvendinimą.

Viešojo maitinimo įmonės bus įvertintos balais už veiklos higieną ir kokybę. Papildomai bus pažymimos tos įmonės, kurios savo patiekalus ruoš iš Lietuvos ūkininkų įsigytų produktų ir žaliavų.

Šiuos duomenis bus galima pamatyti tarnybos interneto svetainėje.

Tokių priemonių nuspręsta imtis dėl nerimą keliančios statistikos – per pastaruosius metus Lietuvoje išaugo viešojo maitinimo įstaigose nustatomų negerovių skaičius.

Pernai iš patikrintų uostamiesčio viešojo maitinimo įstaigų net 40 proc. buvo aptikti pažeidimai.

Skirta daugiau baudų

Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas Antanas Bauža įsitikinęs, kad toks įmonių reitingavimas bus tikrai naudingas. Baimindamiesi viešumo viešojo maitinimo įstaigų šeimininkai bus priversti labiau pasitempti.

A.Bauža pripažino, kad organizuoti viešąjį maitinimą vis dažniau imasi žmonės, neturintys specialaus išsilavinimo. Tai atsiliepia maisto kokybei ir saugai.

Tad pernai daugiau įstaigų buvo laikinai uždarytos dėl aptiktų grubių pažeidimų. Jų būta per 40, užpernai – 30. Pažeidėjams buvo skiriamos griežtesnės bausmės, o ir paskirtų baudų būta daugiau.

Pernai buvo nustatytas tik vienas infekcinių ligų protrūkis dėl maisto kokybės, o 2011-aisiais jų būta penki. Skundų iš vartotojų pernai taip pat sulaukta šiek tiek mažiau – 240, o 2010 metais – 280. Iš jų 30 proc. pasitvirtino.

Laukia griežtesnės patikros

Vartotojų skundų analizės duomenys byloja, kad kas ketvirtas besikreipiantis vartotojas yra nepatenkintas viešojo maitinimo įmonių veikla.

Klientai skundžiasi atšalusiais patiekalais, įtartinu jų skoniu, kokybe, šviežumu, porcijų dydžiu. Specialistai pabrėžia, jog daugelio skundų sulaukiama, nes dauguma patiekalų (ypač mažose kavinėse) ruošiami iš užšaldytų pusgaminių.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriai, tikrinę viešojo maitinimo įmones, įvairių pažeidimų nustatė kas antroje įmonėje.

Tad šiais metais numatoma griežčiau tikrinti restoranus, kavines, užkandines ir picerijas visoje Lietuvoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų