Dėl žaliųjų rodyklių uostamiestyje – nesibaigiantys rebusai

Transporto kompetencijų agentūros nurodymu uostamiestyje buvo nukrapštytos dešimtys vadinamųjų žaliųjų rodyklių, leidžiančių vairuotojams sankryžose sukti į dešinę. Tik dalį jų uostamiesčio transportininkams pavyko atsikovoti, bet iki šiol mieste yra sankryžų, kurių reguliavimas gyventojams kelia įsiūtį.

Siutina spūstys

Taikos prospekte, ties sankryža su Paryžiaus Komunos gatve, miestiečiai norėtų žaliosios rodyklės į Paryžiaus Komunos gatvę.

Tačiau Transporto kompetencijų agentūros paaiškinimas verčia iš koto – šioje sankryžoje esą yra prastas matomumas į kairę pusę.

"Tokį atsakymą pateikė agentūra, kuri taip paaiškino, esą žalioji rodyklė keltų problemų saugumui. Sukome galvas, svarstėme visokiausius variantus. Neįtikinome. Ne, ir viskas, neleidžia čia rodyklės įrengti", – patikino Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus specialistas Vidmantas Paliakas.

Piko valandomis šioje vietoje susidaro automobilių spūstys, 18 val. šios sankryžos neįmanoma įveikti neprastovėjus ilgiausioje eilėje.

"Žadėjote apsvarstyti klausimą dėl žalios sekcijos į dešinę, kitaip dar vadinamos žaliąja rodykle, sukant iš Taikos prospekto į Paryžiaus Komunos gatvę, kai bus pabaigta pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcija nuo Kauno iki Sausio 15-osios gatvių. Taikos prospekte susidaro didelės kamšatys piko valandomis, degant žalios šviesos signalui, sankryžą kerta tik 3–4 automobiliai, nes turi praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus", – savivaldybei skundėsi gyventojas.

Kiek galėjome, tiek atstatėme tų skardinių lentelių.

Transporto skyriaus specialistai tikino, kad puikiai žino problemą, tačiau žaliosios sekcijos čia neįmanoma įrengti, nes pirmoji eismo juosta skirta autobusams ir kitam viešajam transportui.

"Ten susidaro vadinamasis butelio kakliukas. Važiuojant nuo prekybos ir pramogų centro "Akropolis", gatvė siaurėja nuo keturių juostų į dvi. Reikėtų rekonstruoti visą gatvę, įrengti nuovažą", – svarstė V.Paliakas.

Anot jo, dėl Taikos prospekte vakarop prasidedančių spūsčių ties Paryžiaus Komunos gatve automobilių kamšatys ima formuotis net Kauno ir Agluonų gatvėse, iš kurių miestiečiai mėgina įsukti į Taikos prospektą.

"Viskas susiję, esu pastebėjęs pavakare spūstis net ir gerokai toliau nei Paryžiaus Komunos gatvė", – tikino V.Paliakas.

Net pats meras nepramušė

V.Paliakas tikino, kad posūkiui į dešinę mieste naudojamos tiek skardinės lentelės, tiek šviesoforų papildomos sekcijos.

"Kiek galėjome, tiek atstatėme tų skardinių lentelių. Pastaruoju metu net Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas rašė raštą, teikė sąrašą tų sankryžų, kuriose norėtume atstatyti lenteles. Bet net jam nepavyko pramušti", – prisiminė V.Paliakas.

Pernai uostamiestis Transporto kompetencijų agentūrai teikė tris vadinamuosius paketus, kuriais prašė sugrąžinti rodykles į miesto gatves.

"Dalį atstatėme, paskutinė sankryža buvo Vingio gatvėje, kur vėl atsirado papildoma lentelė. Tačiau yra tokių sankryžų, kuriose įmanoma būtų įrengti papildomas žaliąsias sekcijas, tačiau tam jau reikėtų keisti šviesoforo valdiklį, o tai kainuoja nuo 8 iki 10 tūkst. eurų", – kalbėjo V.Paliakas.

Automobilių į orą leidžiami dūmai, gaištamas laikas esą tik antrinis reikalas. V.Paliakas aiškino, kad jei sankryžos eismo reguliavime yra saugumo spragų, žaliųjų rodyklių joje nebus.

Tačiau paklausus, kuo eismo saugumui trukdytų žalioji rodyklė Liepų gatvėje, ties įvaža į Trilapio gatvę, V.Paliakas negalėjo atsakyti.

"Taip, ten yra atskira juosta išsukimui. Negaliu atsakyti, kodėl ten nėra lentelės", – garsiai svarstė specialistas.

Klaipėdoje šiuo metu sumontuotos 25 metalinės lentelės su žalia rodykle. Pačiame mieste yra 76 šviesoforai, per 20 šviesoforais reguliuojamų perėjų.

"Šiemet iš viso bus įrengti penki nauji šviesoforai perėjose ir vienas sankryžoje", – patikino V.Paliakas.

Lentelės nėra, nes nesiskundė

Įmonės "Gatvių apšvietimas" Eismo valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Vasiliauskas ramino gyventojus, kad įsipykusi Taikos prospekto ir Paryžiaus Komunos gatvės sankryža nepamiršta.

"Šioje vietoje norime pakeisti valdiklį. Jis bus išmanus ir leis reguliuoti srautus pagal automobilių skaičių. Šioje sankryžoje gyventojams lieka tik po vieną juostą abiem kryptimis. O likusios dvi juostos yra skirtos autobusams. Viena juosta per valandą gali važiuoti 1,2 tūkst. automobilių, jei jie nestabdomi šviesoforų. Didžiausia bėda – eismo juostų trūkumas", – aiškino M.Vasiliauskas.

Mindaugas Vasiliauskas: jei tik tereikėtų skardos, seniai visas sankryžas skardinėmis lentelėmis būtume apsukinėję.

Jei pavyktų dar šiemet nupirkti naują šviesoforų valdiklį, šioje vietoje galima būtų srautus reguliuoti pagal laiką.

"Pavyzdžiui, ryte gausiau važiuojama viena kryptimi, o vakare – kita. Bet ten laiko reikia duoti ir pėstiesiems. Modernizuojant šviesoforų valdiklius, atsiranda tokia sąvoka kaip saugos laikas. Paprastai tariant, žalia šviesa neįsižiebia kelias sekundes tam, kad sankryžoje esantys automobiliai pabaigtų manevrą. Kartais nutinka, kad dėl tokių pokyčių saugumas padidėja, o pralaidumas sumažėja", – paaiškino M.Vasiliauskas.

Esą dėl prioriteto pėstiesiems žaliosios rodyklės galėjo nelikti Liepų ir Trilapio gatvių sankryžoje.

"Žinau tą vietą. Taip, neliko žaliosios rodyklės. Bet skundų nesame gavę. Ten reikėtų valdymo spintą keisti. Kada tai įvyks, negaliu atsakyti. Mes esame paskelbę konkursą valdiklių įsigijimui. Ruošiamės kai kurias sankryžas atnaujinti. O žvelgiant į perspektyvą, žinoma, kad pokyčių reikėtų daugelyje vietų, bet viskas priklausys nuo pinigų, kiek miestas tam galės skirti", – tikino M.Vasiliauskas.

Ko reikia pokyčiams?

Ką reikėtų daryti, kad trijų gatvių miestas pagaliau taptų normalaus susisiekimo miestu?

"Atsakymas – gatvių pralaidumas. Kuo daugiau juostų, tuo didesnis pralaidumas. Tačiau į viską reikia žiūrėti kompleksiškai. Jei pakeisi valdiklį, o nepadarysi saugumo salelės ar nepraplėsi eismo juostos, vis tiek niekas neveiks, rezultato nebus. O sankryžos pertvarkymas prasideda nuo analizės. Po to yra projektavimas, tai dar metus užtrunka. Tai labai ilga procedūra", – pasakojo M.Vasiliauskas.

Jei tik tereikėtų skardos, seniai visas sankryžas skardinėmis lentelėmis būtume apsukinėję. Ir dar po vieną kiekvienam norinčiam išdalinčiau, kad prie lango prisisuktų.

Įmonės "Gatvių apšvietimas" specialistas įtikinėjo, kad automobilių kamšačių žaliosios rodyklės mieste nepanaikins.

"Jei tik tereikėtų skardos, seniai visas sankryžas skardinėmis lentelėmis būtume apsukinėję. Ir dar po vieną kiekvienam norinčiam išdalinčiau, kad prie lango prisisuktų. Nėra viskas taip paprasta", – juokais kalbėjo M.Vasiliauskas.

Daugelyje uostamiesčio gatvių vis dar yra vietų, kai automobiliai tuščiai stypso vietoje prie šviesoforų, nors perėjose nepasirodo nė vienas pėsčiasis.

Ne tik įvažoje į Trilapio gatvę automobiliai stovi, nors galėtų be trikdžių sukti į dešinę.

Mokyklos gatvėje, ties šviesoforu valdoma pėsčiųjų perėja, nėra įrengtas elementarus mygtukas, kad šviesoforas užsidegtų tik tuomet, kai yra pėsčiųjų.

"Ketiname Mokyklos gatvėje, ties Malūno tvenkinio parku, įrengti šviesoforais reguliuojamą perėją. Ten yra keturios eismo juostos, šviesoforas eismą sustabdo net ir tuomet, kai ten nėra pėsčiųjų. Jau reikėtų ten pertvarkyti viską", – teigė M.Vasiliauskas.

Neseniai žalia rodykle sužibo šviesoforas Šilutės plento ir Statybininkų prospekto sankryžoje.

Pokyčių bus ir Minijos gatvėje – rugpjūtį šioje gatvėje atsiras penkios šviesoforais reguliuojamos perėjos. Ši idėja, beje, internautų buvo smarkokai keiksnota.

"Reikėtų paaiškinti. Visi sutiks, kad norėtume mieste vadinamosios žaliosios bangos, kuri netrikdytų eismo trijose pagrindinėse arterijose. Jei nebūtų šviesoforais reguliuojamų perėjų, jau pirmoje perėjoje dėl vieno pėsčiojo visas automobilių srautas stoja, nes turi praleisti žmogų", – paaiškino M.Vasiliauskas.

Sureguliavus šviesoforus, pėsčiajam žalia šviesa užsidegtų tik po tam tikro ciklo, kai automobilių srauto dalį eismo reguliavimo sistema "permes" viena ar kita kryptimi.

"Nauji šviesoforai turi ir viešojo transporto prioriteto funkciją. Pavyzdžiui, autobusui pritrūksta keliolikos sekundžių kirsti šviesoforu reguliuojamą perėją. Sistema užlaiko pėsčiajam skiriamą žalią šviesą ir pirmenybę duoda autobusui. Tik po to stabdo eismą", – kaip veikia sistema, pasakojo M.Vasiliauskas.

Trikdžiai: uostamiestyje, turinčiame tris pagrindines gatves, nuimtos žaliosios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę, smarkokai padidino automobilių spūstis. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Rodykles žada grąžinti

Gyventojų prašymus grąžinti žaliąsias rodykles M.Vasiliauskas tikino girdintis.

"Mes šio reikalo nepamiršome. Ten, kur gausime leidimą, būtinai įrengsime. Šiemet suplanuota įrengti papildomą sekciją ties Debreceno gatve Šilutės plente. Būtume ir anksčiau to ėmęsi, tačiau dėl karantino vėlavo viešųjų pirkimų procedūros", – tikino M.Vasiliauskas.

Dar šiemet bus pertvarkyta Minijos ir Smiltelės gatvių sankryža.

"Pastatytos naujos atramos, sustatyti nauji šviesoforai. Toje vietoje reikėtų įrengti papildomą šviesoforą, skirtą pėstiesiems. Pėstieji galės saugiai kirsti Smiltelės gatvę. Ši sankryža tokia keistoka, beveik trišalė, važiuojant į pietinę miesto pusę, vos kirtus šviesoforais valdomą sankryžą, eismas buvo stabdomas pėsčiųjų, kurie bet kurią minutę galėdavo pasirodyti prie gatvės. Čia taip pat teko galvoti, kaip bergždžiai nestabdyti autobusų, aišku, ir viso eismo", – paaiškino M.Vasiliauskas.

Ateityje ketinama pertvarkyti Šilutės plento ir Vingio gatvių sankryžą. Čia pagaliau taip pat atsiras žalioji sekcija.

"Šilutės plente žaliosios rodyklės bus grąžintos iš viso trijose vietose – ties Debreceno, Vingio ir Smiltelės gatvėmis. Aš norėčiau dar daugiau pokyčių, bet neaišku, ar viskas pavyks. Pavyzdžiui, Liepojos gatvėje, ties buvusia tuberkuliozine ligonine esanti pėsčiųjų perėja yra dvigubai mažiau pralaidi nei pati sankryža. Ten stovi senas valdiklis, kuris neleidžia paleisti eismo, ir visą srautą tenka stabdyti. Bet vieta ten jautri, vasarą ten tiek pat daug pėsčiųjų, kaip ir automobilių. Ar dar kokiose nors vietose pavyks įrengti žaliąsias sekcijas, negaliu pasakyti", – tikino M.Vasiliauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

O gal

O gal portretas
reiketu pasiziureti i problema is kitos puses?Dar niekada Klaipedoje nebuvo sitiek automobiliu! Gal tai ir vasaros itaka,daug atvykeliu.Bet pacioje Klaipedoje,ir aplink ja,visais imanomais keliais,as dar nemaciau tokio intensyvaus judejimo! Dar kita beda,kad tose sankryzose,kur sviesoforo zalias signalas dega labai trumpai,daugelis vairuotoju neskuba pajudeti is vietos.Yra tokiu sankryzu,kur zalias sviesoforo signalas dega 17-20 sekundziu,o paskui pora minuciu vel tenka laukti,kol uzsidegs kita karta.Todel gal reiketu pagalvoti ir apie tuos,kas stovi uz taves?Ir truputeli pajudeti greiciau?Taip sumazinti kamsciu ilgi?

UPS

UPS portretas
man jau ne kartą kilo įtarimas, kad eismo judėjimo planuotojai KLP neturi vairuotojo teisiu. Pasiima žemėlapį, įsipila kūdikėlių maistelio ir stumdydami žaislines mašinytes vienas prieš kitą demonstruoja savo IQ.

kokios problemos?

kokios problemos? portretas
Prie raudono suki į dešinę visada visus praleidęs ir nereikia jokių lentelių.
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių