- Valdas Pryšmantas, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvai pirmadienį nutraukiant daugiau nei dešimtmetį trukusį Baltarusijos kalio trąšų gamintojo ir eksportuotojo „Belaruskalij“ tranzitą nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto, verslininkai sako, kad padėtis išlieka neaiški, o miesto meras teigia iš bendrovių jaučiantis nerimą.
11 mln. tonų „Belaruskalij“ trąšų per metus uoste kraunančio Birių krovinių terminalo (BKT) didžiausias akcininkas Igoris Udovickis situacijos nekomentuoja.
„Komentarų kol kas neturiu, kadangi situacija iki šiol yra neaiški“, – pirmadienį BNS sakė jis, paklaustas, ar vis dar tikisi po vasario 1-osios krauti baltarusiškas trąšas ir su kokiais kroviniais sieja įmonės ateitį.
Situacijos nelinkęs komentuoti ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.
„Mes apie tuos procesus sužinome iš žiniasklaidos, ne iš kitų šaltinių, todėl šiandien būtų sunku vertinti tolesnį šių trąšų likimą nežinant visų niuansų. Kol kas susilaikome nuo komentarų, sunku pasakyti kažką naujo be to, kas buvo pasakyta anksčiau“, – sakė jis.
Organizacijos vadovas anksčiau sausį teigė, kad sustabdytas baltarusiškų trąšų tranzitas reikštų didelę krovinių netektį uostui, o poveikį pajus visas transporto ir logistikos sektorius, be to, uoste gali didėti vidinė konkurencija.
Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pirmadienį BNS teigė, kad iš kai kurių uosto bendrovių jaučiamas nerimas dėl trąšų tranzito nutraukimo.
„Pagrindinis pokytis ir yra tas, kad po kelių valandų tai taps realybe. Kad prasidės tam tikri procesai, abejonių niekam nekyla. Matau nerimo iš uosto krovos kompanijų, gal ne visų, bet susijusių su trąšų krova. Natūralu, kad jos pradeda gyventi visai pagal kitą kalendorių“, – sakė V. Grubliauskas.
Pasak V. Grubliausko, mieste nėra signalų apie planuojamus uosto kompanijų darbuotojų atleidimus.
„Kalbėti apie tai, kad kažkam nuo rytojaus nereikės eiti į darbą ir registruotis bedarbiu, kol kas anksti. Kol kas apie tai nieko negirdėjau“, – sakė Klaipėdos meras.
Kaip teigia V. Grubliauskas, iš bendravimo su uosto atstovais justi, kad „Belaruskalij“ tranzito nutraukimas laikomas labai dideliu praradimu Lietuvai.
„Panašu į tai, kad tos trąšos nepakibs ore, niekur nedings iš pasaulio, nuo gamintojo iki užsakovo jos kažkokiais keliais nukeliaus. Iš uostininkų bendruomenės girdžiu pakankamai aiškiai įvardijamas tam tikras grėsmes apie teisinių procesų tarptautiniuose teismuose ir arbitražuose. Uosto pajamų praradimas yra ir valstybės praradimas, teisminiai procesai netrumpi, sudėtinga komentuoti, kokie bus ieškiniai, kokiu svoriu jie kris ant valstybės pečių", – sakė Klaipėdos meras.
Per Klaipėdos uostą pastaraisiais metais į laivus buvo kraunama apie 10-11 mln. tonų „Belaruskalij“ trąšų.
Įgyvendindama pernai rugpjūtį paskelbtas ir gruodžio 9 dieną įsigaliojusias JAV sankcijas „Belaruskalij“, Vyriausybė sausio 12 dieną patvirtino, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) ir Baltarusijos bendrovės neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl nuo vasario 1 dienos turi būti nutraukta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą6
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!5
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje4
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais7
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras10
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“1
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras6
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas19
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas4
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...