P.Domšaičio galerijoje Klaipėdoje atsivers nuostabiosios žemės vaizdai Pereiti į pagrindinį turinį

P.Domšaičio galerijoje Klaipėdoje atsivers nuostabiosios žemės vaizdai

2014-05-02 10:15 kauno.diena.lt inf.
Bruno Bielefeldo „Kurenas prie Didžiosios kopos“.
Bruno Bielefeldo „Kurenas prie Didžiosios kopos“. / P.Domšaičio galerijos archyvo nuotr.

Prano Domšaičio galerija kitą savaitę besidominčiuosius daile kviečia į parodos „Nuostabioji žemė. Dailininkai Rytų Prūsijoje. XIX–XX a. pirmos pusės tapyba ir grafika iš Aleksandro Popovo rinkinio“ atidarymą.

Parodoje bus eksponuojami kūriniai iš draugijos „Nidden“ nario klaipėdiečio A.Popovo pastaraisiais metais sukaupto gausaus dailės rinkinio. Kadangi rinkinys turi ne tik estetinę, bet ir svarbią istorinę pažintinę reikšmę, numatoma kad paroda veiks dvejus metus, ją lydės įvairi edukacinė ir kultūrinė programa.

Rinkinio fragmentus klaipėdiečiai jau yra matę keliose pastaraisiais metais mieste vykusiose mažesnės apimties parodose.  Vis dėlto, kaip pasakojo P.Domšaičio galerijos vedėja dailėtyrininkė Kristina Jokubavičienė, artėjanti paroda – pats didžiausias ir išsamiausias rinkinio pristatymas visuomenei, per 200 tapybos ir grafikos kūrinių reprezentuoja maždaug 100 autorių kūrybą. Paveikslai, nutapyti aliejumi, tempera, akvarelės, pastelės, įvairiomis grafikos technikomis sukurti estampai, piešiniai, reprodukcinė grafika atspindi ryškiausius Rytų Prūsijos dailės istorijos reiškinius – Karaliaučiaus meno akademiją ir Nidos dailininkų koloniją, supažindina su  čia gimusių, nuolat šiame krašte gyvenusių ar tik epizodiškai jame buvojusių dailininkų kūryba.

Parodoje vyrauja Rytų Prūsijos peizažai, juos papildo figūrinės kompozicijos, natiurmortai ir portretai. Greta Rytų Prūsijos vaizdų bus galima pamatyti ir  kitų vietovių motyvų. Įprastas laikotarpiui dailininkų mobilumas, keitimasis idėjomis, naujų meno stilių pažinimas prisidėjo prie Rytų Prūsijos dailės įvairovės ir sklaidos toli už krašto ribų. 

Plati stilistinė parodoje eksponuojamų kūrinių skalė – nuo akademizmo, sentimentalaus realizmo, vėlyvojo impresionizmo, natūralizmo iki ekspresionizmo ir naujojo daiktiškumo. Keli jau XX a. antroje pusėje sukurti darbai, atstovaujantys vėlyvojo ekspresionizmo krypčiai, atskleidžia fenomenalų Rytų Prūsijos dailės tąsos po 1945 m. bruožą – negalėdami vykti į pamėgtas vietas, dailininkai, remdamiesi atmintyje giliai įstrigusiais įspūdžiais, tapė „prisiminimų“ paveikslus.

„Tikimės, kad kiekvienas, atėjęs į parodą, atras joje savąjį kūrinį, mažą nuostabiosios žemės fragmentą“, – sakė K.Jokubavičienė.

Vernisažas – gegužės 8 d. 17 val. P.Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų