Didžiausios Lietuvoje keleivių pervežimo bendrovės valdytojai pristabdo investicijas į Kauno autobusų stotį
Investicijų bendrovė Hermis Capital pardavė didžiausią Lietuvoje keleivių pervežimo bendrovę Kautra. Kontrolinio akcijų paketo pardavimas, pasak Kautros generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, esminės įtakos bendrovės veiklai nepadarys, bet pripažįsta, kad kai kurie investiciniai projektai jau pristabdyti.
Investicijas atidėjo ateičiai
Šių metų kovo mėnesį daugiau nei 50 proc. Kautros akcijų Hermis Capital pardavė Kauno automobilių techninės priežiūros ir remonto įmonei Greičio technologijos.
Už 100 proc. Kautros akcijų Hermis fondų valdymo (dabar - Hermis Capital) kontroliuojama įmonė Vinvesta 2004-ųjų pradžioje Kauno miesto savivaldybei sumokėjo 11,11 mln. litų. Tada Hermis fondų valdymas žadėjo į Kauno autobusų stotį iki 2008-ųjų investuoti apie 30 mln. Lt.
Kautros veikla nepasikeis, ji ir toliau perveš keleivius tiek tolimojo susisiekimo, tiek tarpmiestiniais maršrutais, - sakė Greičio technologijų direktorius Egidijus Dapšas.
Tačiau jis patvirtino, kad Kautra artimiausiu metu susilaikys nuo investicijų rekonstruoti visą Autobusų stotį. Stotis turėtų plėstis, bet kol kas ieškome sprendimų, kaip prijungti prie esančios teritorijos daugiau sklypų, - sakė E.Dapšas. Pasak jo, didesnio sklypo poreikis išlieka, nes per dieną į Autobusų stotį atvyksta apie 800 autobusų.
Abejonės dėl sandorio
Sandorio vertės bendrovės neatskleidžia. Pasak Hermis Capital atstovės spaudai Kristinos Žiaunytės, Kautros akcijos parduotos nenuostolingai. Pinigų reikėjo naujoms investicijoms, - sandorį motyvavo K.Žiaunytė.
Tačiau dar šių metų kovo 15 d. Hermis Capital įmonių grupei priklausanti UAB Survesta valdė visą Greičio technologijų akcijų paketą. Naujiems savininkams akcijos buvo parduotos tik balandžio 21 d.
Nėra jokio įtartino sandorio, nes Greičio technologijų akcijas Survesta pardavė visiškai naujiems savininkams, nesusijusiems nei su Survesta, nei su Hermis Capital, - tikino E.Dapšas. Jis neneigė, kad Greičio technologijas domina ir didžiausios Vilniuje keleivių pervežimo bendrovės UAB Tolimojo keleivinio transporto kompanija akcijos, bet jas įsigyti veikiausiai neleistų Konkurencijos taryba.
Gali brangti bilietai
Investicijų į Autobusų stotį sustabdymas susijęs ne tik su teritorijos plėtros problemomis. Pasak Kautros generalinio direktoriaus L.Skardžiuko, per pastaruosius vienus metus teko kelti atlyginimus vairuotojams.
Tolimųjų reisų vairuotojams algos pakilo apie 40 proc., todėl siekiant išsaugoti darbuotojus teko didinti jiems atlyginimus, - pasakojo L.Skardžiukas.
Pasak jo, į užsienį vykstantys vilkikų vairuotojai uždirba apie 3-4 tūkst. Lt per mėnesį, todėl savo vairuotojams Kautra buvo priversta padidinti algas. Atskaičius mokesčius, mūsų vairuotojai jau uždirba 1,5-2 tūkst. litų per mėnesį, - sakė L.Skardžiukas.
Jis neatmetė galimybės, kad šiuo metu patirianti didesnes išlaidas Kautra netolimoje ateityje gali padidinti bilietų kainas.
Naujausi komentarai