Vairuotojai skundžiasi dėl sankryžos: eismas nejuda taip efektyviai, kaip galėtų

Vairuotojai dalijasi pastebėjimais, kad kai kuriose sankryžose yra sutvarkyta infrastruktūra, įrengtos naujos šviesoforo sekcijos, tačiau eismas nejuda taip efektyviai, kaip galėtų.

Žalia šviesoforo sekcija

Kai Vyriausybė buvo paskelbusi, kad reikia pašalinti žalios rodyklės lenteles, visi miestai suskubo pertvarkyti eismo mazgus, kad automobilių srautas galėtų kuo darniau judėti. Pokyčiai neaplenkė P.Lukšio ir S.Žukausko gatvių sankryžos. Vairuotojai įsitikinę, kad įrengus papildomą šviesoforo sekciją, eismas buvo tik apsunkintas.

Kaunietis Antanas dėstė savo pastebėjimus apie P.Lukšio ir S.Žukausko gatvių sankryžą. Pasak vyro, eismas čia intensyvus, tačiau šviesoforas sureguliuotas taip, kad neretai tenka palaukti, nors pagal įrengtą infrastruktūrą, būtų galima laisvai važiuoti.

Vairuotojas nurodė, kad S.Žukausko gatvėje, ties degaline, yra naujai įrengtas šviesoforas, turintis papildomą sekciją, leidžiančią vairuotojams sukti į dešinę. Taip pat sankryžoje yra ir nubraižytos eismo juostos, leidžiančios netrukdant kitiems eismo dalyviams atlikti posūkio manevrą. Tačiau, pasak kauniečio, toks infrastruktūros derinys nėra visiškai išnaudotas ir veikia ne visai efektyviai.

Kam tada reikėjo įrengti tą žalios rodyklės šviesoforo sekciją, jei vairuotojams vis tiek neleidžiama sukti į dešinę ir reikia laukti.

"Kam tada reikėjo įrengti tą žalios rodyklės šviesoforo sekciją, jei vairuotojams vis tiek neleidžiama sukti į dešinę ir reikia laukti. Kai kurie vairuotojai pervažiuoja degalinės teritoriją ir taip pasuka į S.Žukausko gatvę vien tam, kad nereikėtų laukti, kol užsidegs žalias signalas. Seniau būdavo, kad iš pirmos juostos automobiliai galėjo važiuoti tiek tiesiai, tiek į dešinę. Dabar iš šios juostos galima tik sukti. Tačiau ta šviesoforo sekcija dega gan trumpai. Manau, kad ji galėtų nuolat degti, nes juk net sankryžoje eismo juostas perbraižė, tad sukantys vairuotojai niekam netrukdytų. Sekcija turėtų užgesti tik tais atvejais, jei pėstiesiems užsidegė žalia", – savo nuomonę, kaip pagerinti eismo pralaidumą minėtoje sankryžoje, dėstė Antanas.

Jis pateikė kitos judrios sankryžos pavyzdį ir tikino, kad ir P.Lukšio bei S.Žukausko gatvių sankryžoje galėtų galioti panaši eismo tvarka. Vyras nurodė, kad vadinamojoje Muravos sankryžoje, atvažiavus nuo Pramonės prospekto, taip pat įrengta žalia šviesoforo sekcija. Ji dega nuolat ir užgęsta tik trumpam, jei gatvę kerta pėstieji. Skirtumas tarp šių sankryžų, pasak vairuotojo, yra tik toks, jog Muravos sankryžoje iš Pramonės prospekto sukantys į dešinę nuo kitų automobilių srautų yra atskirti ir kuoliukais, o S.Žukausko gatvės posūkyje į P.Lukšio gatvė yra tik atskira juosta, bet nėra kuolelių.

"Jei jau padarė visą infrastruktūrą, investavo pinigus, tai ir šioje sankryžoje vairuotojai galėtų turėti galimybę nuolat sukti į dešinę. Nes dabar atrodo, kad ta šviesoforo sekcija neatlieka savo funkcijos ir yra nenaudinga. Prieš sankryžos rekonstrukciją šioje vietoje buvo žalios rodyklės lentelė, tai tikrai mažiau laiko tekdavo laukti ir galėdavom laisviau pasukti į dešinę", – sakė vairuotojas.

Antanas pastebėjo, kad minėtoje sankryžoje tik vienoje pusėje įrengta papildoma šviesoforo sekcija. Važiuojant iš kitų pusių yra paliktos žalios rodyklės lentelės, tad eismas kitomis kryptimis vyksta gerokai sklandžiau.

Didesni automobilių srautai

Dėl to, kad atvažiavus S.Žukausko gatve nuo Šiaurės prospekto žiedo vairuotojai gaišta laiką sukdami į dešinę, susidaro ir spūstys. Vyras pastebėjo, kad jos išaugo Ašigalio gatvėje atidarius įvažiavimą iš A1 kelio.

Kaunietis tikino, kad dabar nuo Ašigalio gatvės link Savanorių prospekto važiuoja gerokai didesnis transporto srautas, nei būdavo seniau. Tačiau S.Žukausko ir P.Lukšio sankryžoje vairuotojai stringa ir dėl to, kad šia kryptimi dabar galima važiuoti tik viena eismo juosta.

"Jei jau į dešinę pusę laisvai sukti negalima ir reikia laukti žalios, tai tada galėtų bent jau pirma juosta vėl leisti važiuoti tiesiai. Būtų daugiau naudos. Nes dabar tik antra juosta galima tiesiai važiuoti, trečia – sukti į kairę. Vidurinėje juostoje, ypač piko metu, dažnai nusidriekia eilės", – dar vienu minėtos sankryžos eismo reguliavimo pastebėjimu pasidalijo Antanas.

Eismo specialistų pozicija

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius "Kauno dienai" nurodė, kad eismas S.Žukausko ir P.Lukšio gatvių sankryžoje bus peržiūrėtas ir, jei eismo saugumo specialistai pritars, bus atliktos korekcijos, leisiančios pagerinti transporto pralaidumą.

"Kauniečio pasiūlymą, kad S.Žukausko gatvėje žalia šviesoforo sekcija galėtų degti ilgiau ir užgesti tik tada, kai eina pėstieji, perdavėme Eismo valdymo centrui įvertinti. Įvertinsime sprendinio racionalumą ir priimsime sprendimą", – pažymėjo M.Matusevičius.

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas paaiškino ir, kodėl minėtoje vietoje buvo nuimta žalia rodyklės lentelė. Jis sakė, kad tai padaryti teko dėl to, jog šių metų sausį buvo įsigaliojusi nauja Kelių eismo taisyklių redakcija ir joje buvo panaikintos lentelės su žalia rodykle.

"Vykdant eismo organizavimo pakeitimus buvo būtina nustatyti geriausius techninius sprendimus, kurie užtikrintų eismo saugumą, maksimalų eismo srautų pralaidumą, leistų išlaikyti nepablogėjusį ar bent jau minimaliai pakitusį eismo kokybės lygį. Šiems pakeitimams atlikti buvo atliekami srautų tyrimai, modeliavimas, kuriais remiantis ir buvo pasirinktas esamas sankryžos reguliavimas", – kodėl buvo įrengta papildoma šviesoforo sekcija, aiškino eismo specialistas.

Jis pažymėjo, kad vėliau, kai centrinės valdžios atstovai leido į gatves grąžinti žalios rodyklės lenteles, jos sugrįžo į minėtą sankryžą. Tačiau jos vėl buvo pakabintos ten, kur nebuvo atlikta šviesoforo korekcijų. Tačiau neatmetama, jog S.Žukausko gatvėje, ties degaline, taip pat vietoj šviesoforo sekcijos gali sugrįžti lentelė.

"Įvertinsim pasikeitusius automobilių srautus ir, jei matysime galimybę užtikrinti ir eismo dalyvių saugumą, ir geresnį sankryžos laidumą, svarstysime galimybę grąžinti lentelę šioje sankryžoje", – dar apie neatmestas korekcijas užsiminė M.Matusevičius.

Pašnekovas taip pat nurodė, kad bus naujai įvertintas automobilių srautas, galimai padidėjęs atidarius įvažiavimą į Kauną ties Ašigalio gatve. Jei paaiškės, kad iš tiesų dėl šio eismo mazgo kitose miesto gatvėse pradėjo formuotis spūstys, tai paskatins imtis priemonių, kad pralaidumas sankryžose būtų padidintas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

a

a portretas
Problema kad nemazai nezino taisykliu - degant zaliam sviesoforui stovi ir laukia zalios rodykles. Seip tikrai nemazai sankryzu kur irengtos juostos sukimui is desines bet sukti neleidzia sviesoforo signalai (Siaures/Sukileliu, Pramones/Savanoriu, Savanoriu/Taikos ir t.t or pan.) Kazkada, prie zaliu rodykliu padare reikiamus gatviu pakeitimus bet eismo "specialistai" apie tai pamirso.

Vaidas

Vaidas portretas
Tai ten galima sukti i ta desine net nedegant tai sekcijai , uztenka kad dega zalia , tik jei nedega sekcija turi praleisti pesciuosius , nesuprantu straipsnio esmes...

saulius

saulius portretas
Tai, kad pažiūrėkim kas vadovauja tam eismo skyriui, žmonės kurie net žalio supratimo neturintis apie eismo organizavimą ir t.t. Vadovas nuleistas iš kažkur. Taip reikia.
VISI KOMENTARAI 19

Galerijos

Daugiau straipsnių