- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasdien važiuodami tuo pačiu maršrutu, vairuotojai neretai nepastebi pasikeitusių kelio ženklų ar naujo ženklinimo. Neretai apie pokyčius primena tik eismo įvykis.
Važiavo kaip visi
Kiek eismo juostų yra atkarpoje nuo Taikos prospekto žiedo į Draugystės gatvę iki sankryžos su Pramonės prospektu? Dvi ar keturios – po dvi abiem kryptimis? Dažnas net šiandien važiavęs ta atkarpa vargu ar galėtų užtikrintai atsakyti. Labiausiai tikėtinas atsakymas – keturios eismo juostos po dvi abiem kryptimis.
Taip manė ir kaunietis vairuotojas, kol dėl eismo įvykio neprireikė policijos pagalbos. Vyras pasakojo lengvuoju automobiliu riedėjęs nuo Taikos prospekto žiedo Draugystės gatve. Jo įsivaizdavimu, važiavo antrąja juosta, toliau nuo šaligatvio. Pirmąja eismo juosta važiavo autobusas.
Net ir teismas pasisakė, kad Kelių eismo taisyklės įpareigoja vairuotoją saugaus atstumo laikytis ne tik iš priekio, bet ir iš šono, kad nereikėtų pavojingai manevruoti.
Anot vairuotojo, autobusas ėmė keistai manevruoti, todėl lengvojo automobilio vairuotojas pasijuto spaudžiamas kairėn ir pavojingai artėjo prie skiriamosios juostos. Stengdamasis, kad autobusas jo automobilio neišstumtų į priešpriešinę eismo juostą, vyras spustelėjo, tikėdamasis pralenkti autobusą.
Deja, manevras nepavyko ir autobusas atsitrenkė į lengvąjį automobilį. Atvykęs policijos ekipažas konstatavo, kad avarijos kaltininkas – lengvojo automobilio vairuotojas. Vyras aiškino supratęs, kad kaltu buvo pripažintas dėl to, jog važiavo antrąja eismo juosta. Esą šioje atkarpoje nepažymėtos juostos, yra tik skiriamoji, taigi tikėtina, kad tėra viena eismo juosta, todėl, važiuodamas toliau nuo šaligatvio, liko neteisus.
Niekada nesusimąstė
Šioje situacijoje įdomu ne kaltųjų paieškos. Lengvojo automobilio vairuotojas tikino ne vieną kartą važiavęs šia atkarpa ir niekada nesusimąstęs, kelios eismo juostos čia yra. Tiesiog važiavo kaip ir visi – viena kryptimi dviem eismo juostomis. Iš Taikos prospekto žiedo išvažiuoji dviem eismo juostomis ir taip riedi toliau iki sankryžos su Pramonės prospektu, prie kurios artėdamas jau renkiesi iš trijų eismo juostų – dešinėn, tiesiai ir kairėn.
Taip šia Draugystės gatvės atkarpa važiuoja daugelis, todėl situaciją paprašėme pakomentuoti Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadovą Ramūną Kemzūrą.
Pareigūnas atkreipė dėmesį, kad eismo įvykio atveju situacija kiekvieną kartą vertinama individualiai. Ar buvo keičiama kryptis, ar persirikiuojama, ar nesilaikoma atstumo, – viskas priklauso nuo įvykio. Esą negalima vienareikšmiškai sakyti, kad kaltas važiavęs kairiąja puse ar dešiniąja. Kiekvienas įvykis analizuojamas individualiai ir sprendžiama, kokie veiksmai galėjo jį sukelti.
"Kelių eismo taisyklėse parašyta, kad kiekviena transporto priemonė turi važiuoti arčiau dešiniojo krašto. Tačiau apibendrintai sakyti, kad arčiau dešiniojo krašto važiuojančios transporto priemonės vairuotojas visada teisus, taip pat negalima. Taisyklėse tikrai nepasakyta, kad jei žymėjimo nėra, tai gali važiuoti, kaip nori", – aiškino R.Kemzūra.
Pareigūnas sutiko, kad minėta atkarpa nepaženklinta, yra tik skiriamoji juosta tarp priešpriešinių eismo krypčių. Tačiau jis priminė, kad Saugaus eismo kelių įstatyme apibrėžta, kas yra eismo juosta – "kelių horizontaliojo ženklinimo linijos arba kelio ženklais pažymėta arba nepažymėta išilginė važiuojamosios dalies eismo juosta, kurios pločio pakanka automobiliams važiuoti viena eile".
"Priešpriešinis eismas pažymėtas, o kiek viena kryptimi eismo juostų – priklauso nuo vairuotojų sąmoningumo ir transporto priemonių gabaritų. Jei eismo juostos nepažymėtos, kiekvienas eismo dalyvis pats sprendžia, ar eismas gali vykti viena, ar dviem eilėmis. Pavyzdys – du troleibusai arba sunkvežimiai netelpa, o du lengvieji automobiliai išsitenka", – tęsė R.Kemzūra.
Sprendžia vairuotojas
Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadovas R.Kemzūra priminė dar vieną atkarpą, kuria važiuojama remiantis vairuotojų sąmoningumo principu. Tai Petro Vileišio, kauniečiams labiau žinomas kaip Vilijampolės, tiltas.
Važiuojant nuo Vilijampolės link Senamiesčio taip pat nėra pažymėtos juostos, bet transporto priemonės važiuoja ir viskas gerai. Važiuojant nuo Senamiesčio link Vilijampolės yra kelio ženklas, žymintis čia esant dvi eismo juostas viena kryptimi
"Kiek buvo ginčų teismuose, net ir teismas pasisakė, kad Kelių eismo taisyklės įpareigoja vairuotoją laikytis saugaus atstumo ne tik iš priekio, bet ir iš šono, kad nereikėtų pavojingai manevruoti ir sudaryti kliūties kitiems eismo dalyviams. Taigi, rekomenduojama remtis logika. Vairuotojas įsivertina, kad be problemų tilps pravažiuoti; galima važiuoti ir dviem eismo juostomis, nesant atitinkamo žymėjimo", – išaiškino R.Kemzūra.
Jis pridūrė, ką sąvoka "eismo juosta" ir nusako – kurios pakanka važiuoti viena eile. Jei pločio pakanka važiuoti dviem eilėmis, automobiliai gali važiuoti dviem eilėmis.
Kelių policijos atstovas didelių pastabų dėl Kauno gatvių ženklinimo neturėjo, išskyrus tuos atvejus, kai vyksta kelio remonto darbai, atnaujinama danga, platinama gatvė ar tvarkomi šaligatviai.
"Kol buvo remontuojamas Taikos prospektas, vairuotojams buvo gana painu suprasti, kuria eismo juosta važiuoti. Tokiu metu jaučiamas chaosas, įvyksta eismo įvykių. Bet tai, ko gero, neišvengiama, kol vyksta darbai", – pastebėjimais dalijosi pareigūnas.
R.Kemzūra pateikė ir geros praktikos pavyzdį, kai gatvėje keičiasi iki tol buvęs eismas. Pasikeitus eismui, ženkle geltoname fone nurodoma: "Dėmesio, šioje gatvėje pasikeitė eismo tvarka". Tai esą labai geras būdas informuoti vairuotojus, kad būtų dėmesingesni važiuodami atmintinai žinoma gatvės atkarpa.
Gatvės siaurėja
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius negalėjo pasakyti, ar didelė yra anksčiau minėta problema.
"Gal kai kuriems vairuotojams tai kelia nepatogumų, tačiau seniau statybos reglamente buvo nurodyti vieni gatvių parametrai, o dabar statybų reglamentas pasikeitė ir nurodyti kiti. Kitaip tariant, anksčiau statybos reglamentas leido platesnes gatves, o dabar nurodomas siauresnis gatvių parametras", – paaiškino M.Matusevičius.
Vedėjas nurodė, kad P.Vileišio tiltas, Kovo 11-osios gatvė nuo Taikos prospekto iki Dujotiekio gatvės dabar ženklinamos kaip keturių eismo juostų.
"Visur, kur tik pagal statybos reglamentą pakaks gatvės pločio, bus pažymėta, kad viena kryptimi galima važiuoti dviem eismo juostomis. Vertinsime gatves pagal naujus gatvių parametrus ir ženklinsime iš naujo. Tai neturėtų kelti keblumų vairuotojams. Tarkime, yra žvyrkelių, kuriuose nėra jokio ženklinimo, tai kaip tada važiuoja vairuotojas?" – retoriškai klausė M.Matusevičius.
Jis neatmetė galimybės, kad ir tas pats P.Vileišio tiltas, jei tik atitiks naujus statybos reglamentus, bus sužymėtas kaip keturių eismo juostų. "Pagal šiandien galiojantį statybos reglamentą C kategorijos gatvei leidžiamas 3 m plotis, t.y. viena eismo juosta turi būti tokio pločio.
Draugystės gatvei taip pat ateis laikas ir ji bus iš naujo įvertinta bei paženklinta. Aišku, yra niuansų, nes iš naujo ženklinamos gatvės, kuriose atlikti remonto darbai. Gali būti ir taip, kad seniai remontuotų gatvių juostos bus pažymėtos tik tada, kai bus keičiama jų danga.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė67
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas7
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?12
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...