Tragiškos būklės Jūrės kelias – vėl akiratyje: darbininkai dingo vos įpusėjus darbus

Visai neseniai „Kauno dienos“ aprašytas tikrais spąstais vairuotojams tapęs vadinamasis Jūrės kelias šiandien jau pajudėjęs iš kritinio taško. Žurnalistams pradėjus domėtis situacija galiausiai atsirado jo tvarkymo projektas ir lėšos. Tačiau vos spėję apsidžiaugti permainomis gyventojai vėl stveriasi už galvų – pusę kelio sutvarkę darbininkai dingo.

Apie tai redakcijai pranešė net keli žmonės – dešimtmetį čia gyvenantis Remigijus ir netrukus čia gyventi persikelsiantis Ervinas. Abu vyrai kaip vienas tikina, kad rugpjūčio mėnesį prasidėję darbai buvo tik įpusėję, tačiau nepraėjus nė mėnesiui sustojo.

„Darbininkai užsiminė, kad baigėsi pinigai ir darbus toliau vykdys tik tada, kai bus skirtas finansavimas. Tai kaip tuomet parengtas tvarkymo planas? Ar konkursas buvo skelbiamas sutvarkyti tik pusę šio tragiškos būklės kelio?“ – klausimų tirada savo pokalbį pradėjo Remigijus.

Vyras teigia, kad nuo tada, kai čia apsigyveno, iki dabar kelio niekas netvarkė.

„Nusipirkome visureigį, kadangi važiuoti šiuo keliu neįmanoma. Girdėjau, kad ir prieš 20 metų padėtis buvo tokia pati. Kaimynystėje gyvenantys žmonės pasakoja, jog ir specialiosios tarnybos, ir mokyklinis autobusas Jūrės kelyje ne kartą strigo. Ar mes tikrai gyvename 21 amžiuje?“ – stebėjosi pašnekovas.

Nevažiuoja net tarnybos

Apie nemalonius patyrimus šiame kelyje kiek anksčiau „Kauno dienai“ pasakojo kita šių apylinkių gyventoja Vilma Špokavičiūtė. Moters teigimu, šis Prienų rajone esantis, Veiverių seniūnijai priklausantis vietinės reikšmės kelias VE-207 pavasarį, rudenį ir tada, kai lyja, tampa nepravažiuojamas. Gyventoja, kurios automobilis per pačias Velykas čia buvo užklimpęs ir betraukiant jį apgadintas, kritikos strėlių jau tada negailėjo tiek Prienų rajono merui Alvydui Vaicekauskui, tiek Veiverių seniūnijos seniūnui Vaclovui Ramanauskui.

Žmonės pasakoja, jog ir specialiosios tarnybos, ir mokyklinis autobusas Jūrės kelyje ne kartą strigo. Ar mes tikrai gyvename 21 amžiuje?

„Skambinome ir seniūnui, ir merui. Mums buvo pasiūlyta ieškoti traktoriaus. Neištvėrusi paskambinau Bendruoju pagalbos telefonu ir paprašiau atsiųsti pagalbą. Dispečerė pasakė, kad policijos ir ugniagesių gelbėtojų neatsiųs, o pagalbos turėčiau ieškoti draugų ar artimųjų tarpe“, – apie įvykį, kuomet iš purvo gniaužtų teko vaduoti transporto priemonę, tuomet pasakojo pašnekovė.

Po šio incidento V. Špokavičiūtė nesulaukė nei žalos dėl automobilio apgadinimo atlyginimo, nei realių veiksmų dėl šio kelio tvarkymo: „Išgirdome, jog dėl apgadintos mašinos esame kalti mes patys, nes renkamės važiuoti tokiu keliu. Tačiau šiuo keliu važiuoti juk reikia. Nuolatiniai gyventojai važiuoja į darbus, parduotuvę, vaistinę. Bet juk tokiu keliu negalėtų privažiuoti net greitoji pagalba!

„Kauno dienos“ skaitytojos nuotr.

Nieko nelaukusi moteris surinko gyventojų parašus ir juos, kartu su prašymu Jūrės kelią tvarkyti prioritetine tvarka, įteikė seniūnui ir merui. Tačiau į tai valdininkai nesureagavo.

Ledai pajudėjo tik rugpjūčio mėnesį, kai situacija susidomėjo žiniasklaida ir gyventojai dar kartą kreipėsi į Prienų rajono savivaldybę bei Veiverių seniūniją.

Kaip teigia pašnekovas Remigijus, čia pastebėti keli ekskavatoriai, sunkiasvoriai automobiliai, keletas darbininkų. Tačiau netrukus, praėjus vos trims ar keturioms savaitėms, jų čia neliko nė kvapo. Pastarajam antrina ir šioje vietovėje greit žadantis apsigyventi Ervinas.

„Buvo pažadėta, kad kelias iki gruodžio 1 d. bus sutvarkytas – padarytos perlaidos, paviršius išlygintas žvyro sluoksniu, padaryti grioviai nutekėti vandeniui. Tačiau jau kurį laiką jokie darbai nevyksta. Kaip supratau iš darbininkų, pinigų užteko 2,5 km atkarpos tvarkymo darbams, – „Kauno dienai“ dėstė vyras.

Ervinas pasakoja, kad ne tik ši situacija kelia nerimą. Ta dalis, pasak pašnekovo, kuri jau pradėta tvarkyti, vairuotojams taip pat gali tapti pražūtinga.

„Čia nėra jokio greičio ribojimo ženklo. Išlygintu kelio ruožu važiuojantys vairuotojai gali, liaudiškai tariant, paspausti, tačiau nežinant, kad toliau kelias – tragiškos būklės, gali nutikti baisi nelaimė. Juolab, kad kiek pavažiavus yra ir pavojingas vingis. Pašalus ne vienas automobilis lėks į griovį, jei nebus pasirinktas saugus greitis“, – gresiančius pavojus vieną po kito žeria jis.

Laimio Steponavičiaus nuotr.

Kada tęs darbus – neaišku

Pasidomėjus, kodėl kelio tvarkymo darbai baigėsi ir ar ruošiamasi juos tęsti, sulaukta skirtingų valdininkų ir atsakingos už juos bendrovės „Kesberta“ atstovų atsakymų.

Veiverių seniūnijos seniūnas V. Ramanauskas „Kauno dienai“ patvirtino, kad darbai tikrai sustojo dėl pinigų stygiaus.

„Darbai nebevyksta nuo lapkričio pradžios, tačiau juos bendrovės darbuotojai tęs jau netrukus. Neseniai kalbėjau ir su „Kesbertos“ vadovu, aptarėme tolimesnius planus“, – žadėjo seniūnas.

Pasiteiravus, ar visas Jūrės kelias bus sutvarkytas iki gyventojus taip bauginančio pavasario atlydžio, jis teigė, kad šių pabaiga numatoma dar anksčiau: „Tik dabar, jau šąlant orams, gali kilti kai kurie nesklandumai, bet artimiausiu metu stengsimės viską pabaigt.“

Kiek kitokios nuomonės buvo Prienų rajono meras A. Vaicekauskas, kuris kelio tvarkymo terminą „pratęsė“ iki kitų metų vidurio. Tiesa, pašnekovas atskleidė ir tai, jog šio kelio remonto darbų vertė – 100 tūkst. eurų.

„Tokios sumos reikia viso kelio remontui. Šiaip ne taip suradome 50 tūkst., todėl ir buvo sutvarkyta tik dalis jo. Dabar atsirado ir kita dalis pinigų, todėl darbus tęsime“, – detalizavo A. Vaicekauskas ir pridūrė, jog sprendimą imtis tvarkymo darbų paspartino didėjantis gyventojų skaičius. Mero teigimu, jau užsakyti ir kelio ženklai, kurie leis vairuotojams važiuoti 50 km/val. greičiu.

Tuo tarpu pats „Kesbertos“ vadovas Robertas Grabauskas apie planus dėl tolimesnių darbų nedaugžodžiavo.

„Kol kas darbų plano nemačiau ir su juo nesusipažinau. Čia jums pakomentuoti galėtų savivaldybė“, – prieš kelias dienas tepasakė jis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Adomas

Adomas portretas
:D Tai, kad už tą 50 000 net 1/3 kelio nesutvarkė, tai kaip jie žada visą už 100 000 padaryt :D Chimičint pradės, jei jau nepradėjo. Vietomis jau dabar atrodo, kad su kastuvais kasta,o ne su technika. Sakys, kad kapitalinį remontą padarė, o po poros metų kelias vėl toks pats baisus bus, kaip ir 3 dešimtmečius buvo.

V.

V. portretas
Baisu laukti pavasario.....Į darbą gali vėluoti ar net nenuvažiuoti..(tada tave bosas gali išmesti ar už bausmę algą apkarpyti,....nors kai gauni minimalią, tai kaip ir nėr kur karpyti..bet randa...). Turi mašiną, bet esi priverstas pėdint iki traukinio ar autobuso n kilometrų tamsoje, nes kelias kaip dirvonai.... O soduose gyveni irgi ne iš gero gyvenimo... ir ne visi pinigų turi tiek, kad džipus galėtų pirkti. O valdininkai sako... na palaukit kol išalas praeis.. kokį mėnesiuką kitą...gryname ore pasivaikščiot sveika ne tik jums bet ir jūsų mažamečiams vaikams, nes mums pritrūko už išplautus pinigėlius dar vieną vilaitę kur pasistatyti...ir kelelį patiems pasiasfaltuoti, kad naujo visureigio nesuvarytumėm....

Romualda

Romualda portretas
Kodel zmones visa gyvenima mokejo mokescius,ir lauze masinas .pazadus reikia teseti. Dabar jau kaskiek gyventoju gali judeti keliu o likusieji ar nezmones.? Su baime liks aplaidzios valdzios ykaitais..problema aiski ,reik draustis kasko ir bus is ko isreikalauti uz sugadinta transporta
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių