- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo saugumo komisija priėmė sprendimą vienoje judrioje Kauno gatvėje mažinti leistiną važiavimo greitį. Taip pat šį kartą posėdžio metu didelis dėmesys skirtas ir dviratininkų saugumui. Eismo specialistai pataria stebėti pasikeitusius ženklus.
Mažesnis greitis
Taikos pr. pabaigoje nuo senų laikų buvo likęs 80 km/val. greitis, tačiau dabar jis mažinamas. Neatmetama, jog kitąmet atkarpoje link Ateities pl. teks važiuoti dar lėčiau.
Eismo saugumo komisijos nariai ypač daug diskutavo, koks greitis būtų optimalus Taikos pr. pabaigoje. Iki šiol čia buvo galima važiuoti 80 km/val. greičiu, tačiau pastebima, kad dažnai vairuotojai čia skriejo ir 100 km/val. greičiu.
Eismo saugumo ekspertai pažymėjo, jog dabar mieste taikomas greitis – 50 km/val., tad gatvėse didinti ar mažinti greitį reikia būtent 20 km/val. intervalu. Vadovaujantis šia logika nutarta, jog Taikos pr. bus leidžiama automobiliams važiuoti 70 km/val. greičiu. Neatmetama, jog ateityje greitis dar sumažės.
„Palaukime rekonstrukcijos, tuomet bus galima greitį sumažinti iki 60 km/val. Dabar ir taip būna, kad kai kuriomis vietomis vairuotojai ženkliai neviršija leistino greičio, nes kelio danga čia nėra pati geriausia. Kai bus gatvė sutvarkyta, tada reikės greitį apriboti iki tiek, kiek leidžia šios gatvės kategorija“, – pažymėjo posėdyje dalyvavę policijos pareigūnai.
Miesto tvarkymo skyriaus specialistai pažymėjo, jog Taikos pr. kapitaliai planuojama tvarkyti kitąmet.
Dėmesys dviratininkams
Policijos pareigūnai siekė apriboti dviračių eismą dalyje Jonavos g., nes vienoje atkarpoje yra siauras šaligatvis. Vis dėlto, priimtas sprendimas geriau dviratininkus informuoti, kad kitoje gatvės pusėje yra patogus takas, bet nesiimti draudimų.
Jonavos g. visai neseniai įrengtas dviračių takas, vedantis link Kleboniškio, tačiau dėl vienos atkarpos gauta skundų. Kauno policijos pareigūnai gavo skundų, jog atkarpoje nuo restorano „Sandija“ iki Kauno miesto kempingo yra labai siauras šaligatvis, todėl dviratininkai vos pratelpa, kyla pavojus pėstiesiems, nes jie ten negali prasilenkti. Pareigūnai siūlė išeitį, jog Neries krantine atvažiavę dviratininkai ties sankryža su Šiaurės pr. kirstų gatvę, toliau kelionę tęstų kita gatvės puse, kur įrengtas patogus takas, o už Eigulių kapinių vėl grįžtų į krantinės pusę.
Tokiam siūlymui nepritarė dviratininkų bendruomenės atstovai. Jų nuomone, nereikia drausti dviračių eismo siauroje atkarpoje, nes ir šiaip minimas šaligatvis nėra vien dviračių takas, bet kartu ir pėsčiųjų. Dėl to dviratininkai turi laikytis taisyklių, važiuoti atsargiai ir taku dalytis su pėsčiaisiais.
Evaldo Virkečio nuotr.
„Nebus patogu važiuoti palei kapines, nes atvažiavus nuo centro palei Nerį, tektų du kartus kirsti gatvę. Be to, ties kapinėmis tenka labai ilgai laukti, kol užsidegs žalia šviesa, todėl geriau papildomai informuoti dviratininkus, jog kitoje gatvės pusėje yra įrengtas geras takas, bet kartu ir nedrausti važiuoti link kempingo siauru taku“, – kalbėjo Eismo saugumo komisijos posėdyje dalyvavęs dviratininkas.
Tokiam siūlymui pritarė ir kiti komisijos nariai, tad Jonavos g. atsiras papildomų informacinių lentelių apie šaligatvio susiaurėjimą bei kitoje gatvės pusėje esantį taką.
Amžina problema
Jau eilę metų svarstoma, kaip užtikrinti dviratininkų ir kitų eismo dalyvių saugumą važiuojant Parodos kalnu. Šį kartą priimtas sprendimas ant šaligatvių piešti įspėjamuosius rombus, taip pat papildomai informuoti ir iš kiemų išvažiuojančius automobilių vairuotojus.
„Kyla gyventojų nepasitenkinimas, jog dviračiai Parodos kalnu leidžiasi labai greitai, tačiau mes pastebime ne tik dviratininkų greičio, bet ir kitas problemas. Gyventojai savo automobilius Parodos g. stato ant šaligatvių, nepalikdami nei 50 cm atstumo pravažiuoti. Be to, jie iš kiemų išvažiuoja atbulomis, bet nepraleidžia nuo kalno važiuojančių dviratininkų, nors turėtų praleisti visus eismo dalyvius. Todėl geriausia būtų informuoti ir dviratininkus, kad šie prilėtintų, bei automobilių vairuotojus, kad jie išvažiuodami iš kiemo praleistų kitus“, – posėdyje kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vyr. specialistė Eglė Krikštaponytė.
Pritarta, jog Parodos kalno viršuje atsiras informacinė lentelė dviratininkams, kad šie pasirinktų saugų greitį ir taip nekliudytų nei pėsčiųjų, nei automobilių. Taip pat leidžiantis nuo kalno pasitiks rombai, kurie perspės apie įvažas į kiemus.
Iki šiol rombai braižyti tik važiuojamojoje kelio dalyje prieš perėjas ir įspėdavo automobilių vairuotojus. Dabar rombai bus skirti ir atkreipti dviratininkų dėmesį. Jei tai pasiteisins taip pat, kaip ir miesto gatvėse, neatmetama rombus nubraižyti ir kitose Kauno įkalnėse.
Be to, papildomai apie dviratininkus bus įspėti ir iš kiemų išvažiuojantys gyventojai. Ant šaligatvio atsiras ir jiems skirti įspėjamieji ženklai, jog dviratininkai važiuoja tiek nuo kalno, tiek kyla į jį.
Portalas kauno.diena.lt primena, jog konfliktai tarp Parodos g. gyventojų ir dviratininkų yra kilę ir anksčiau, dėl to buvo svarstyta riboti dviračių greitį. Taip pat gyventojai buvo pasiekę, jog dviračiams būtų leista važiuoti tik viena kalno puse. Vėliau šis sprendimas panaikintas ir dviratininkai vėl gali važiuoti abiem Parodos kalno pusėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas22
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?65
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...