Svarbios eismo naujovės vairuotojams ir dviratininkams: stebėkite ženklus

Eismo saugumo komisija priėmė sprendimą vienoje judrioje Kauno gatvėje mažinti leistiną važiavimo greitį. Taip pat šį kartą posėdžio metu didelis dėmesys skirtas ir dviratininkų saugumui. Eismo specialistai pataria stebėti pasikeitusius ženklus.

Mažesnis greitis

Taikos pr. pabaigoje nuo senų laikų buvo likęs 80 km/val. greitis, tačiau dabar jis mažinamas. Neatmetama, jog kitąmet atkarpoje link Ateities pl. teks važiuoti dar lėčiau.

Eismo saugumo komisijos nariai ypač daug diskutavo, koks greitis būtų optimalus Taikos pr. pabaigoje. Iki šiol čia buvo galima važiuoti 80 km/val. greičiu, tačiau pastebima, kad dažnai vairuotojai čia skriejo ir 100 km/val. greičiu.

Eismo saugumo ekspertai pažymėjo, jog dabar mieste taikomas greitis – 50 km/val., tad gatvėse didinti ar mažinti greitį reikia būtent 20 km/val. intervalu. Vadovaujantis šia logika nutarta, jog Taikos pr. bus leidžiama automobiliams važiuoti 70 km/val. greičiu. Neatmetama, jog ateityje greitis dar sumažės.

„Palaukime rekonstrukcijos, tuomet bus galima greitį sumažinti iki 60 km/val. Dabar ir taip būna, kad kai kuriomis vietomis vairuotojai ženkliai neviršija leistino greičio, nes kelio danga čia nėra pati geriausia. Kai bus gatvė sutvarkyta, tada reikės greitį apriboti iki tiek, kiek leidžia šios gatvės kategorija“, – pažymėjo posėdyje dalyvavę policijos pareigūnai.

Miesto tvarkymo skyriaus specialistai pažymėjo, jog Taikos pr. kapitaliai planuojama tvarkyti kitąmet.

Dėmesys dviratininkams

Policijos pareigūnai siekė apriboti dviračių eismą dalyje Jonavos g., nes vienoje atkarpoje yra siauras šaligatvis. Vis dėlto, priimtas sprendimas geriau dviratininkus informuoti, kad kitoje gatvės pusėje yra patogus takas, bet nesiimti draudimų.

Jonavos g. visai neseniai įrengtas dviračių takas, vedantis link Kleboniškio, tačiau dėl vienos atkarpos gauta skundų. Kauno policijos pareigūnai gavo skundų, jog atkarpoje nuo restorano „Sandija“ iki Kauno miesto kempingo yra labai siauras šaligatvis, todėl dviratininkai vos pratelpa, kyla pavojus pėstiesiems, nes jie ten negali prasilenkti. Pareigūnai siūlė išeitį, jog Neries krantine atvažiavę dviratininkai ties sankryža su Šiaurės pr. kirstų gatvę, toliau kelionę tęstų kita gatvės puse, kur įrengtas patogus takas, o už Eigulių kapinių vėl grįžtų į krantinės pusę.

Tokiam siūlymui nepritarė dviratininkų bendruomenės atstovai. Jų nuomone, nereikia drausti dviračių eismo siauroje atkarpoje, nes ir šiaip minimas šaligatvis nėra vien dviračių takas, bet kartu ir pėsčiųjų. Dėl to dviratininkai turi laikytis taisyklių, važiuoti atsargiai ir taku dalytis su pėsčiaisiais.

Evaldo Virkečio nuotr.

„Nebus patogu važiuoti palei kapines, nes atvažiavus nuo centro palei Nerį, tektų du kartus kirsti gatvę. Be to, ties kapinėmis tenka labai ilgai laukti, kol užsidegs žalia šviesa, todėl geriau papildomai informuoti dviratininkus, jog kitoje gatvės pusėje yra įrengtas geras takas, bet kartu ir nedrausti važiuoti link kempingo siauru taku“, – kalbėjo Eismo saugumo komisijos posėdyje dalyvavęs dviratininkas.

Tokiam siūlymui pritarė ir kiti komisijos nariai, tad Jonavos g. atsiras papildomų informacinių lentelių apie šaligatvio susiaurėjimą bei kitoje gatvės pusėje esantį taką.

Amžina problema

Jau eilę metų svarstoma, kaip užtikrinti dviratininkų ir kitų eismo dalyvių saugumą važiuojant Parodos kalnu. Šį kartą priimtas sprendimas ant šaligatvių piešti įspėjamuosius rombus, taip pat papildomai informuoti ir iš kiemų išvažiuojančius automobilių vairuotojus.

„Kyla gyventojų nepasitenkinimas, jog dviračiai Parodos kalnu leidžiasi labai greitai, tačiau mes pastebime ne tik dviratininkų greičio, bet ir kitas problemas. Gyventojai savo automobilius Parodos g. stato ant šaligatvių, nepalikdami nei 50 cm atstumo pravažiuoti. Be to, jie iš kiemų išvažiuoja atbulomis, bet nepraleidžia nuo kalno važiuojančių dviratininkų, nors turėtų praleisti visus eismo dalyvius. Todėl geriausia būtų informuoti ir dviratininkus, kad šie prilėtintų, bei automobilių vairuotojus, kad jie išvažiuodami iš kiemo praleistų kitus“, – posėdyje kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vyr. specialistė Eglė Krikštaponytė.

Pritarta, jog Parodos kalno viršuje atsiras informacinė lentelė dviratininkams, kad šie pasirinktų saugų greitį ir taip nekliudytų nei pėsčiųjų, nei automobilių. Taip pat leidžiantis nuo kalno pasitiks rombai, kurie perspės apie įvažas į kiemus.

Iki šiol rombai braižyti tik važiuojamojoje kelio dalyje prieš perėjas ir įspėdavo automobilių vairuotojus. Dabar rombai bus skirti ir atkreipti dviratininkų dėmesį. Jei tai pasiteisins taip pat, kaip ir miesto gatvėse, neatmetama rombus nubraižyti ir kitose Kauno įkalnėse.

Be to, papildomai apie dviratininkus bus įspėti ir iš kiemų išvažiuojantys gyventojai. Ant šaligatvio atsiras ir jiems skirti įspėjamieji ženklai, jog dviratininkai važiuoja tiek nuo kalno, tiek kyla į jį.

Portalas kauno.diena.lt primena, jog konfliktai tarp Parodos g. gyventojų ir dviratininkų yra kilę ir anksčiau, dėl to buvo svarstyta riboti dviračių greitį. Taip pat gyventojai buvo pasiekę, jog dviračiams būtų leista važiuoti tik viena kalno puse. Vėliau šis sprendimas panaikintas ir dviratininkai vėl gali važiuoti abiem Parodos kalno pusėmis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

anonimas

anonimas portretas
kur yra pescuju net negali kilti klausimu dviratis ar el.pasirtukas juk yra transportas tai apie ka ce diskutojama, matot jiems nepatogu o pestisis turi eiti su baime ir dar gal 1 ar 2 dviratininkus maciau kad butu su lemene ir salmu juk ce lietuva istatimai kaip gribai po lietaus deja ne zmogaus naudai

Anonimas

Anonimas portretas
Dar pora patobulinimu ir bus Kaune vienas didelis kamstis visur ir nereikes net greicio mazinti kaip kuriuose atkarpuose ir taip visi ant 20 vaziuos

jo

jo portretas
laukiam bėdų Smetonos alėjos-pėsčiųjų šaligatvį okupavo dviračiai, paspirtukai, riedlentės ir riedučiai.Bent važiuodami skambteltų skambučiu, bet ne -jie visagaliai.
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių