Sukritikavo Kauno sprendimą dėl skirtingų mokesčių už darželius: tai – diskriminacija

Kauno miesto savivaldybė trečiadienį gavo Vyriausybės atstovo Kauno bei Marijampolės apskrityse Andriaus Cechanavičiaus teikimą dėl diskriminacinio atlyginimo už vaikų ugdymą pagal ikimokyklinio ugdymo programas.

Kauno miesto tarybai pasiūlyta naikinti spalį jos pačios priimtą sprendimą, pagal kurį nuo 2020 metų ne Kaune gyvenamąją vietą deklaravusių šeimų vaikams ugdymas miesto darželyje kainuos 16 kartų brangiau nei iki šiol. Tai numatoma įgyvendinti atėmus lengvatas, kurių „svetimų“ vaikų tėvai nebeturės.

Ne Kaune gyvenamąją vietą deklaravusių vaikų tėvai už savo atžalų ugdymą miesto ugdymo įstaigose privalėtų mokėti visą kainą – 9,20 eurų už kiekvieną vaiko lankytą bei nelankytą, tačiau nepateisintą dieną. Atlyginimas už vaiko maitinimą, nustatytas atskiru Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu, ir toliau bus vienodas visiems darželinukams.

ELTA jau skelbė, kad viena iš būtinų mokesčio už vaikų darželį lengvatų taikymo sąlygų, pagal Kauno politikų priimtą sprendimą – abiejų tėvų (įtėvių, globėjų) ir vienintelio vaiko tėvo (įtėvio, globėjo) deklaruota gyvenamoji vieta Kauno mieste.

Į tai pirmiausia ir atkreiptas dėmesys Vyriausybės atstovo A. Cechanavičiaus pasirašytame dokumente, adresuotame Kauno miesto merui Visvaldui Matijošaičiui.

A. Cechanavičiaus teigimu, tokia užmokesčio už ikimokyklinį ugdymą diferenciacija sudaro skirtingas galimybes lankyti Kauno miesto savivaldybės biudžetines ikimokyklinio ugdymo įstaigas vaikams, priklausomai nuo jų gyvenamosios vietos, kadangi deklaravę savo gyvenamąją vietą ne Kauno mieste tėvai turės mokėti ženkliai daugiau už vaiko ikimokyklinį ugdymą, nei ją deklaravę Kaune.

Vyriausybės atstovo teigimu, vadovaujantis Švietimo įstatymo 47 straipsnio 1 dalies 2 punktu, tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą, mokyklą ar kitą švietimo teikėją.

„Tačiau miesto savivaldybė, nustatydama skirtingas apmokėjimo sąlygas (lengvatas), faktiškai apribojo vaikų, gyvenančių ne Kauno miesto teritorijoje, galimybes lankyti šio miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigas. Tokiu būdu ji pažeidė vaikų teisėtą interesą gauti įstatymais garantuojamas švietimo, ugdymo paslaugas – lankyti tėvų ar globėjų parinktą ikimokyklinio ugdymo įstaigą“, – naujienų agentūrai ELTA pakomentavo Vyriausybės atstovas.

Jis taip pat pabrėžė: nors Kauno miesto savivaldybė sprendė dėl lengvatų tėvams, šios tiesiogiai liečia vaikų interesus, todėl patenka į Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo reguliavimo sritį. Todėl Kauno miesto tarybos sprendimu pažeistos Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo nuostatos vaiko teisių apsaugą užtikrinti, vadovaujantis Lietuvos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, kitomis ratifikuotomis tarptautinėmis sutartimis bei Lietuvos Respublikos įstatymais.

Visos tiek Konstitucijoje, tiek tarptautiniuose dokumentuose išvardytos teisės ir laisvės garantuojamos kiekvienam vaikui be jokios diskriminacijos.

„Kai tik viešai kilo diskusijos dėl minimo Kauno miesto tarybos sprendimo, sulaukiau susirūpinusių tėvų skambučių ne tik iš Kauno rajono, bet ir Marijampolės, Prienų, kitų vietovių. Iš ten kasdien rytais atvykdami į Kauno miestą dirbti tėvai kartu į darželius atveža ir savo vaikus. Iki šiol tai niekam nekliuvo, jų vaikai nebuvo „svetimi“, bet dabar miesto politikai nusprendė kitaip. Nors, pabrėšiu, Lietuvos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas nurodo: „kiekvienas vaikas turi lygias su kitais vaikais teises ir negali būti diskriminuojamas dėl savo arba savo tėvų ar kitų jo atstovų pagal įstatymą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, sveikatos būklės, religijos, etninės priklausomybės ar kitų aplinkybių“. Visos tiek Konstitucijoje, tiek tarptautiniuose dokumentuose išvardytos teisės ir laisvės garantuojamos kiekvienam vaikui be jokios diskriminacijos“, – aiškino A. Cechanavičius.

Jis taip pat minėjo Konstitucinio Teismo 1996 m. lapkričio 20 d. nutarimą, kuriame teigiama, kad "konstitucinis asmenų lygybės principas pažeidžiamas, kai tam tikra grupė asmenų, kuriems skiriama teisės norma, palyginti su kitais tos pačios normos adresatais, yra kitaip traktuojama. Nors tarp tų grupių nėra tokio pobūdžio bei tokios apimties skirtumų, kad toks nevienodas traktavimas būtų objektyviai pateisintas".

Tuo metu Kauno miesto savivaldybė siekia taikyti skirtingas normas vaikams, kurių tėvų gyvenamoji vieta yra mieste, ir vaikams, kurie gyvena ne Kauno mieste. Tai esą jau galima laikyti diskriminacija ir Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pažeidimu.

Kauno miesto savivaldybės merui V. Matijošaičiui Vyriausybės atstovas A. Cechanavičius pasiūlė artimiausiame tarybos posėdyje, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį, svarstyti Kauno miesto savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 15 d. sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas, išlaikymą dydžio nustatymo ir mokėjimo tvarkos aprašo pakeitimą. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

as

as portretas
komentarai pravalomi :)?

> Povilas, Belekas

>  Povilas, Belekas portretas
Kai patiems neužtenka proto suprasti kas parašyta, lengviausia kitus apšaukti nesuprantančiais. Jums proto bokštai, siūlau pasikartoti (pavtorenije - matj učenije) savivaldybės priimto sprendimo (šedevro) ištrauką - ...." viena iš būtinų mokesčio už vaikų darželį lengvatų taikymo sąlygų, pagal Kauno politikų priimtą sprendimą – ABIEJŲ TĖVŲ (įtėvių, globėjų) deklaruota gyvenamoji vieta Kauno mieste." ......Tai gal dirbantys mieste tėvai turėtų ir mokesčius mokėti ne į savivaldybės biudžetą, o pagal gyvenamąją vietą.

Lana22

Lana22 portretas
Nоrite susіrasti mеrginą vіenai nаkčiai? Svеiki аtvykę - www.ujeb.se/lana22
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių