- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Bolt" paslaugomis pasinaudojantys klientai tikina, kad nesijaučia saugūs, nes nelaimės atveju neaišku, kas kompensuos žalą. Kauniečiai pasakojo, kad po avarijos turėjo mokėti vairuotojas.
Dirba nelegaliai?
Kaunietis Martynas pasidalijo situacija, į kurią buvo patekusi jo draugė. Mergina keliavo su "Bolt" pavežėju ir pateko į avariją, kurios metu buvo stipriai sužalota. Pradėjus aiškintis dėl žalos kompensavimo, paaiškėjo, kad, nors automobilis draustas, draudimas negalioja, nes vairuotojas iki galo nesusitvarkęs dokumentų, leidžiančių vežti keleivius.
"Po avarijos gydantis ir aiškinantis draudiminius formalumus, kompensacijas, paaiškėjo, kad "Bolt" vairuotojas neturėjo specialaus automobilio draudimo, kurio reikalaujama dirbant šį darbą. Taip pat dar sužinojome, kad ir sugriežtinta automobilio techninė apžiūra yra negaliojanti, todėl norint išsireikalauti nuostolius, tektų teistis su pačiu vairuotoju, nes draudimas nieko nekompensuoja", – pasakojo nukentėjusios merginos draugas.
Pasak Martyno, susisiekus su pačiu pavežėju, jis apgailestavo dėl avarijos ir bekalbant prasitarė, kad pernai įsigaliojo nauja tvarka, tad pavežėjams finansiškai neapsimoka turėti visų reikiamų dokumentų. Pasak vairuotojo, dauguma "Bolt" pavežėjų iki galo nesusitvarkę dokumentų, todėl veždami keleivius labai rizikuoja. Į redakciją parašęs vyras stebėjosi, kad tokioje didelėje kompanijoje vairuotojai netikrinami.
"Paklausus, kodėl "Bolt" administracija to nekontroliuoja, jis tik pasakė, kad kiekvienas vairuotojas yra atsakingas tik už save ir jokios kontrolės nėra. Taip išeina, kad dauguma vairuotojų nėra legaliai dirbantys ir tokio dydžio kompanija visa atsakomybę numeta vairuotojams. Kodėl nėra kontrolės iš "Bolt" pusės?" – stebėjosi kaunietis.
Jis nurodė, kad dėl avarijos kaltam "Bolt" vairuotojui teks atlyginti ir žalą, padarytą kitoms transporto priemonėms. Vyras tikino, kad tiek jam, tiek draugei pagailo pavežėjo, todėl jie nereikalaus atlyginti medicinos išlaidų.
"Į teismą nesikreipsime, kompensuoti nuostolių iš vairuotojo nereikalausime. Juk jam teks kompensuoti ir nuostolius, kurių pridarė kitiems automobiliams. Draudimas atsisakė mokėti pinigus, nes, kaip minėjau, tiek speciali techninė apžiūra, tiek automobilio draudimas pavežėjams nuo 2020 m. sugriežtinti. Turint paprastą draudimą ir techninę apžiūrą, įvykus avarijai jie negalioja", – teigė Martynas.
Ne visi "Bolt" vairuotojai turi reikiamus draudimo dokumentus, tad įvykus nelaimei, jiems tektų žalą atlyginti iš savo kišenės. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Draudikų pozicija
Draudikai aiškino, kad pavežėjai, vežantys keleivius, turi didesnę riziką, tad apie tai turi būti informuotos ir draudimo kompanijos.
"Asmenys, vykdantys pavežėjo veiklą, turi informuoti apie tai draudimo bendrovę, drausdamiesi įprastu transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Transporto priemonės naudojimas tokiai veiklai dėl nuolatinio jos eksploatavimo ir dalyvavimo eisme yra eismo įvykio riziką didinantis veiksnys, todėl draudimo bendrovė turi tai įvertinti, suteikdama draudimo paslaugą. Atskiro draudimo produkto, skirto pavežėjams, mūsų žiniomis, nėra", – aiškino Lietuvos draudikų asociacijos projektų vadovė Ieva Naraškevičiūtė-Kubilė.
Ji nurodė, kad detalesnį komentarą galėtų pateikti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras. Jo specialistai "Kauno dienai" aiškino, kad nukentėjusiems asmenims žala beveik visada yra atlyginama, tačiau paskui draudimas ją išsireikalauja iš avarijos kaltininko. Tad, pasak specialistų, "Bolt" pavežėjo sukeltos avarijos metu nukentėjusiai keleivei turėjo būti atlyginta, o vėliau ta suma išreikalauta iš transporto priemonę vairavusio vairuotojo.
Norint išsireikalauti nuostolius, tektų teistis su pačiu vairuotoju.
"Vadovaujantis transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo nuostatomis, tiek draudimo įmonės, tiek Biuras (jei kaltininkas nebuvo apsidraudęs) praktiškai visuomet atlygina nuostolius nukentėjusiesiems. O tolimesni draudimo įmonės santykiai su atsakingu vairuotoju priklauso nuo sutartinių sąlygų. Biuras, išmokėjęs draudimo išmoką, šią sumą regreso tvarka išieško visuomet", – komentavo Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro direktoriaus pavaduotojas, Plėtros departamento direktorius Tomas Rudzkis.
"Bolt" paaiškinimas
Bendrovės "Bolt" vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius "Kauno dienai" aiškino, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią visi vairuotojai-pavežėjai privalo turėti leidimą pavežėjimo veiklai vykdyti.
Nuo 2020 m. liepos 1 d. pavežėjams leidimą už atlygį lengvaisiais automobiliais vežti keleivius išduoda Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), iki tol juos išduodavo šalies savivaldybės. Tam, kad jį gautų, vairuotojas turi atitikti įvairius reikalavimus, susijusius su reputacija, automobilio valdymo teisėtumu, technine apžiūra ir kt.
"Pavežėjimo paslaugos keleiviui teikėjas yra vairuotojas, todėl jis pats rūpinasi, kad atitiktų LTSA nustatytus reikalavimus. Atsiradus naujam reikalavimui visiems pavėžėjams turėti LTSA išduodamą leidimą, "Bolt" iškart apie tai informavo visus pavežėjus ir užtikrino, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. šią veiklą vykdytų tik juos turintieji. "Bolt" taip pat reguliariai tikrina ir kontroliuoja, kad visi vairuotojai vykdytų veiklą turėdami galiojantį LTSA išduotą leidimą", – apie tai, kad vairuotojai yra kontroliuojami, komentavo "Bolt" vadovas Lietuvoje.
Pasak A.Pacevičiaus, siekiant užtikrinti, kad pavežėjas tikrai atitiktų visus reikalavimus, registracijos metu, "Bolt" administracija be LTSA pažymos, tikrina ir papildomus dokumentus: vairuotojo pažymėjimo kopiją, individualios veiklos pažymą, administracinių teisės pažeidimų išrašą, o jei registruojamasi su nuosavu automobiliu, tikrinama ir transporto priemonės registracijos liudijimo (tech. paso), techninės apžiūros pažymos ir draudimo poliso kopijos.
"Vairuotojo paskyra aktyvuojama tik tada, kai asmuo pateikia visus šiuos dokumentus. Visus vairuotojus skatiname laikytis nurodytų reikalavimų ir turėti visus privalomus dokumentus. Informaciją apie dokumentus vairuotojai gali rasti mūsų tinklaraščio įrašuose, taip pat priminimus gauna e.paštu. Nutikus nelaimingam įvykiui, nuostolių atlyginimu rūpinasi vairuotojas ir jo draudimo įmonė", – tvarką dėstė A.Pacevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno klinikos savo pacientams pradėjo teikti ambulatorines slaugos paslaugas namuose
Kauno klinikų Šeimos medicinos klinika – viena pirmųjų įstaigų, pradėjusių teikti ambulatorines slaugos paslaugas namuose savo klinikos pacientams: neįgaliems vaikams, pacientams su specialiaisiais ar nuolatinės slaugos poreikiais bei žm...
-
Tarnybos potvyniui pasirengusios: Neryje laužomi ledai, pasiruošta evakuacijai4
Vandens lygis Neryje vis dar žemas, artimas vasaros laikotarpiui, tačiau potvynio grėsmė išlieka. Todėl prieš savaitgalį Kauno rajono savivaldybė sušaukė posėdį su visų specialiųjų tarnybų atstovais. ...
-
Dėl kilnaus tikslo Kauno Kristaus Priskėlimo bazilika nušvis nekasdieniškomis spalvomis9
Vasario 28-ąją, sekmadienį, 18 val. Kauno Kristaus Prisikėlimo bazilika nušvis nekasdieniškomis spalvomis. ...
-
Marių įlanka – mokyklai, buriuotojams ir visuomenei
Šiuo metu Kauno marių Neptūno įlanką sunku pavadinti traukos centru, tačiau situacija greitai pasikeis. Įlanka tuoj bus pradėta tvarkyti. Joje atsiras šiuolaikiškos viešos erdvės ir infrastruktūra poilsiautojams, buriavimo ...
-
„Kauno dienos“ studijoje – M. Špokas: apie galimą Šaro pagalbą D. Maskoliūnui2
Šiandien „Kauno dienos“ studijoje svečiuojasi Lietuvos krepšinio federacijos generalinis sekretorius Mindaugas Špokas. ...
-
Medikai apie būdus, kaip susidoroti su stresu ir įtampa: svarbiausia – palaikymas ir humoro jausmas1
Į Lietuvą prieš metus įžengęs koronavirusas atnešė permainų į visų gyvenimus, tačiau labiausiai COVID-19 pakeitė priešakinėse fronto linijose stovinčių medikų kasdienybę. Nuolatinis skubėjimas, pagalbos laukiantys nukent...
-
Darbą pradeda didžiausias vakcinavimo centras Lietuvoje – Kauno ledo rūmai (vaizdo įrašas)16
Didinant kauniečių skiepijimo nuo koronaviruso apimtis, Kaunas atidaro antrąjį vakcinavimo centrą. Skiepijimo eilės sulaukę miestiečiai jau kviečiami į naujus ledo rūmus. Skaičiuojama, kad dirbant pilnu pajėgumu per dieną bus galima aptarnau...
-
Ant tirpstančio ledo vaikštinėjantys vaikai į kauniečio perspėjimus numojo ranka4
Termometrų stulpeliams šoktelėjus gerokai aukščiau nulio nerimą kelia vis dar užšalę, tačiau jau pradėję tirpti vandens telkiniai. Specialistai įspėja, kad tokie pasivaikščiojimai ant tirpstančio ledo gali baigtis skaud...
-
Šančiuose pajudėjusios dangoraižių statybos vienus piktina, kitus – džiugina107
A.Juozapavičiaus prospekte burzgia sunkioji technika. Šioje vietoje, prie Nemuno, iškils pirmieji Šančių dangoraižiai. ...
-
Akcija „Lydeka“ Kaune: aplinkosaugininkai pažeidimus skaičiuoja dešimtimis4
Vakar Aplinkos apsaugos departamento Kauno gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos pareigūnai kartu su neetatiniais aplinkos apsaugos inspektoriais vykdė akciją „Lydeka 2021“: patikrino 215 žvejų ir nustatė 28 pažeidimus. ...