Pakaunės keliai: kur bus investuojama šiemet?

Kauno rajone šiemet toliau bus plečiamas dviračių takų tinklas, asfaltuojami žvyrkeliai, remontuojamos gatvės. Tikimasi, kad bus pradėtas tiesti Ramučių apvažiavimo kelias, o kelyje A6 ties šiuo miesteliu pradės kilti dviejų lygių sankryža.

Laukia lėšų skirstymo

"Kalbėti apie tai, kiek gatvių šiemet planuojame suremontuoti, išasfaltuoti, kol nežinome, kiek lėšų gausime iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), yra sudėtinga. Juk LAKD pavaldūs yra svarbiausi rajoną kertantys keliai. Šiuo metu LAKD planuojami šiemečiai statybos darbai, skirstomos finansinės lėšos. Planų turime daug, tačiau, kol lėšos nepaskirstytos, nežinome, ar turėsime galimybių juos įgyvendinti", – užsiminė Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas. LAKD paskirsčius lėšas, savivaldybei pavaldžių šiemet remontuotinų kelių, gatvių sąrašą tvirtins savivaldybės taryba.

Pasak Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus Antano Nesteckio, kalbant apie naujus kelių infrastruktūros objektus Kauno rajone, bene svarbiausias dabar – Ramučių apvažiavimo kelias, leisiantis iš magistralės Vilnius–Klaipėda (A1) pro Jonavą einantį magistralinį kelią Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6) pasiekti ne per Ramučius. Kol nėra apvažiavimo kelio, atsiranda daug gudrių vairuotojų, kurie, sukdami Ramučių Centrine gatve, per patį miestelį nori nukirsti kampą ir iš magistralės A1 greičiau pasiekti kelią A6 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis).

Vadovaujantis bendru sutarimu, anot A.Nesteckio, Ramučių apvažiavimo kelio ir dviejų lygių sankryžos ties šiuo miesteliu statybos darbai turėtų prasidėti dar šiemet. "Pagal trišalį LAKD, Kauno LEZ ir savivaldybės susitarimą, už viaduko statybą atsakinga LAKD, už kelią nuo Ramučių link LEZ – Kauno LEZ valdančioji bendrovė, už Ramučių Kauno gatvės jungtį su būsimuoju viaduku – savivaldybė. Mes taip pat atsakingi už Ramučių apvažiavimo kelio specialiojo plano parengimą", – administracijos direktoriaus teigimu, šis specialusis planas jau rengiamas. Planuojama, kad ateityje, važiuojant Ramučių link nuo autostrados Vilnius–Kaunas pusės, būtų nutiestas naujas kelias – prieš Ramučius reikėtų pasukti į kairę, kur turėtų būti suformuotas ir naujas įvažiavimo kelias į Kauno LEZ teritoriją. Pro šią pusę būtų išvažiuojama į kelią A6, aplenkiant Ramučius. Tada neliktų sunkiasvorių automobilių srauto nuo miestelio. Planuojama, kad, įrengus kelią į LEZ, per Ramučius bus draudžiama važiuoti sunkiasvoriam transportui.

Kelyje A6 ties Ramučiais pastačius dviejų lygių sankryžą, išvažiuojant į šį kelią iš Ramučių nebebus galima daryti posūkio į kairę, Kauno link. "Kai bus įrengtas kelias iki LEZ šalia Ramučių, mes esame įsipareigoję vietoj dabartinio išvažiavimo kelio iš Ramučių Kauno link pratęsti Kauno gatvę ir įrengti įvažą į viaduką", – savivaldybės įsipareigojimus priminė A.Nesteckis. Savivaldybė laukia žinių, ar šiam objektui statyti LAKD šiemet skirs lėšų. "Prioritetas yra Ramučių apvažiavimo kelias, kitas etapas būtų Karmėlavos apvažiavimo kelias. Kol kas bendromis pastangomis ir lėšomis su LAKD rekonstruota Karmėlavos Vilniaus gatvė. Ten dar šiek tiek liko darbų. Kai atšils, sodinsime medžius, statysime suoliukus, baigsime įrengti šaligatvius. Taip Vilniaus gatvė taps ne tik saugesnė, bet ir gražesnė", – palygino savivaldybės administracijos vadovas.

Sunku įsukti į Giraitę

Kitas svarbus objektas – įvažiavimo kelias į Giraitę nuo magistralės A1. Piko valandomis čia formuojasi didelės transporto spūstys, per priešingą eismo juostą iš autostrados link Giraitės, Užliedžių sunku pasukti ir ne piko valandomis. Šią problemą išspręstų čia planuojamas statyti viadukas, tačiau kol kas taip pat neaišku, ar šiemet tam bus skirta lėšų. Savivaldybės atstovų teigimu, viadukui įrengti reikalinga žemė visuomenės poreikiams čia paimta praėjusių metų pabaigoje. "Dabar viskas priklauso nuo LAKD", – užsiminė T.Tamošiūnas.

Neaišku, ar šiemet bus pradėtos rengti ir dvi žiedinės sankryžos Akademijoje. Viena jų planuojama toje vietoje, kur Šakių plentas susikerta su nuo Aleksandro Stulginskio universiteto (ASU) miestelio besidriekiančia gatve (dabar čia veikia šviesoforinė sankryža), kita – pravažiavus viaduką, šalia poliklinikos. "Norime padaryti taip, kad ten ir pėstiesiems būtų patogiau, ir nuvažiavimo kelias į Kauno pusę būtų greitesnis: pravažiavus viaduką, nuvažiavimo kelias Kauno link bus ne pro kairę pusę, kaip dabar, o pro dešinę", – apie planuojamus pokyčius aiškino valdininkas.

Už poros kilometrų nuo Akademijos, Ringauduose, šviesoforinę sankryžą jau pakeitė žiedinė. Čia šiuo metu baigiami aplinkos tvarkymo darbai. Piko valandomis į darbą ir iš jo skubantys vairuotojai džiaugiasi: čia prie šviesoforo strigdavusios automobilių eilės sutrumpėjo. Jos sutrumpėtų dar labiau, jei būtų įrengtos planuojamos žiedinės sankryžos Akademijoje.

Baigiami darbai ir pagrindinėje Užliedžių Ledos gatvėje. "Ten dar liko šiek tiek šaligatvių nepaklota, lietaus kanalizacija dar nebaigta tvarkyti, bet viskas ten jau visai į pabaigą", – situaciją apibūdino T.Tamošiūnas. Jis užsiminė, kad šiemet bus baigta platinti Miglės gatvė Mastaičiuose. "Tai buvo labai siaura gatvė, o šalia – griovys. Dabar didžioji griovio dalis kanalizuota, užpilta ir praplatinta. Pernai dalį šios gatvės praplatinome, o šiais metais platinsime toliau, prie Samanų gatvės", – žadėjo valdininkas.

Reikia jungiamojo kelio

Planuojama, kad netolimoje ateityje turėtų būti įrengtas jungiamasis kelias ties Stanaičiais kairėje magistralės "Via Baltica" pusėje (žiūrint nuo Kauno pusės). Šis kelias labai svarbus vietos ūkininkams ir kitiems gyventojams, kurie, kad patektų į savo namus ir laukus, dabar turi daryti didelį lankstą. "Vyksta žemių, reikalingų šiam keliui įrengti, paėmimas visuomenės poreikiams. Dešinėje pusėje nuo "Via Baltica" magistralės atitvarų jau yra jungiamasis kelias, kuriuo važiuojant vietos gyventojai, ūkininkai gali daug patogiau pasiekti savo sklypus, kadangi nereikia išvažiuoti į "Via Baltica" ir daryti didelio lanksto. Kitoje magistralės pusėje turi atsirasti lygiai toks pats jungiamasis kelias, – anot savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo, šio kelio projektą rengia LAKD. – Juragiai dabar žiūri pro langą ir kitoje "Via Baltica" pusėje mato savo žemę ir gyvulius, o važiuoti iki jų turi per Mauručių kryžkelę, o kad nuo ten grįžtų atgal į Juragius, turi važiuot per Garliavą."

Planuojame daug, bet kol biudžetas nepatvirtintas ir apie LAKD pinigus nieko nežinome, sunku pasakyti, kurią dalį planų pavyks įgyvendinti.

Ties Stanaičiais planuojama ir požeminė pervaža po magistrale "Via Baltica". Tačiau, pasak T.Tamošiūno, užtruks mažiausiai trejus metus, kol šie objektai čia atsiras.

Penkių savivaldybių merai yra kreipęsi į LAKD dėl avaringo, prastos kokybės kelio Kaunas–Alytus rekonstrukcijos. Dalis šio kelio driekiasi Kauno rajono savivaldybės teritorija. Tačiau atsakymo šiuo klausimu iš LAKD savivaldybės dar nėra sulaukusios.

Plės dviračių takus

Jei gaus norimą finansavimą, savivaldybė šiemet planuoja atlikti kelių remonto darbų už maždaug 4 mln. eurų. "Čia įeina ir jau esamą asfaltą palopyti, ir žvyrkelius asfaltuoti, ir automobilių stovėjimo aikšteles įrengti. Planuojame daug, bet kol biudžetas nepatvirtintas ir apie LAKD pinigus nieko nežinome, sunku pasakyti, kurią dalį planų pavyks įgyvendinti", – sakė T.Tamošiūnas.

Jis priminė, kad gatvių remonto prioritetą nustato seniūnaičiai – sudaro sąrašus ir juos teikia tvirtinti savivaldybei. Pagal šiuos sąrašus seniūnijos naudoja keliams tvarkyti skiriamus pinigus.

Kauno rajone toliau bus plečiamas Kauno rajono dviračių takų tinklas. Pasak A.Nesteckio, šiemet turėtų būti nutiestas pėsčiųjų ir dviračių tako gabaliukas nuo į Raudondvarį vedančio Kazio Veverskio tilto iki pakalnės į Raudondvarį. Jį įrengus, būtų sukurta iki šiol trūkstama jungtis su miesto dviračių taku. Šiemet planuojama nutiesti dviračių taką Kačerginė–Zapyškis.

Jei užteks lėšų, šiemet atsiras ir dviračių takai nuo Ringaudų iki Kačerginės kryžkelės, nuo Kauno miesto iki Lapių, pėsčiųjų takas nuo Šiltnamių gatvės Ringaudų seniūnijoje iki miesto paribyje esančio I forto.


Planuoja tunelinę pervažą

Į klausimus apie investicijas į pakaunės kelius atsako Lietuvos automobilių kelių direkcijos ryšių su žiniasklaida specialistas Evaldas Tamariūnas.

– Kokie pagrindiniai darbai šiemet planuojami pakaunėje?

– Yra suplanuota kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo 91–107 km eismo sąlygų pagerinimas, t. y. transporto eismo organizavimo pakeitimas A1 ir A5 (Sargėnų), „Megos“ sankryžose.

– Kada paaiškės, kiek lėšų LAKD skirs Kauno rajone esantiems keliams ir su jais susijusiems objektams?

– Šią savaitę planuojame teikti 2018 m. Kelių priežiūros ir plėtros programos sąmatos, tvirtinamos Vyriausybės nutarimu, projektą Susisiekimo ministerijai. Toliau vyks derinimas, teikimas Vyriausybei. Konkretus sąmatos patvirtinimo terminas nėra žinomas.

– Ar bus šiemet įrengtos dvi žiedinės sankryžos ties Akademija?

– Šiuo metu derinami projektiniai sprendiniai dėl žemių pertvarkymo projekto. Kai tai bus padaryta ir gautas statybos leidimas, bus pradėtos Viešojo pirkimo procedūros.

– Kada atsiras įvažiavimas į Giraitę iš magistralės Kaunas–Klaipėda pusės?

– Žemės paėmimo procedūra dar nebaigta, todėl nepradėti rengti projekto sprendiniai. Šiuo metu vyksta transporto srautų modeliavimas (kovo pabaigoje lauksime rezultatų), tada bus sprendžiama dėl A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo 91–107 km etapų įgyvendinimo eigos.

– Kada bus pradėta statyti dviejų lygių sankryža kelyje Kaunas–Zarasai, ties Kauno LEZ? Ji turėtų pakeisti šviesoforinę sankryžą ties Ramučiais.

– Kai bus įrengtos gatvės, kurios užtikrintų, kad gyventojai pateks į minėtą sankryžą.

– Kada bus įrengtas jungiamasis kelias kairėje „Via Batica“ magistralės pusėje ties Stanaičiais, Juragiais?

– Šiuo metu vyksta parengiamieji darbai valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo Garliava–Jurginiškiai (kairėje pusėje numatant įrengti jungiamuosius kelius su tuneline pervaža) specialiojo teritorijų planavimo dokumento projekto inicijavimui. Šio dokumento ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimo ir įgyvendinimo paslaugų viešasis pirkimas numatytas šiais metais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

oj kaip

oj kaip portretas
smagu skaityt metų senumo straipsnius, kurie indikuoja kad rinkimai artėja o padaryta nekažkas ?!

...

... portretas
Ten kur krabas važinės, ten ir keliai bus tvarkomi.

Anonimas

Anonimas portretas
be auku pas mus niekas nejuda , kazkas susizalos,o gal zus neduok dieve tada susimastys , po ivikio .... Ooo blet, kodel. kas . del ko , kas uz tai atsakingas, Jie kalbes SAVIVALDYBES ATSTOVAS (as tikrai ne, nu jo as tai tikrai ne, nu jo man tai to tikrai nekiskit , prie ko cia as ,o as sakiau ,kad tai bus).
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių