- Austėja Šataitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Stringant greitaeigiui kateriui „Raketa“ reikalingų leidimų išdavimo procedūroms, bus bandoma keisti laivo klasę.
Jau birželio pradžioje kursuoti Nemunu tarp Nidos ir Kauno turėjęs pradėti greitaeigis kateris „Raketa“ vis dar negali plaukioti, nes negauna visų reikalingų leidimų.
„Iš esmės išlieka ta pati situacija, mes dar vis neplukdome, nes neturime leidimo plaukti. Ir komanda vis dar ieško sprendimo, kaip tą leidimą pagaliau mums gauti“, – BNS situaciją pakomentavo įmonės „Vandens kelias“ direktorius Nerijus Šilgalis.
Anot N. Šilgalio, tokį leidimą galėtų išduoti tik tarptautinė bendrovė „Ajax“, kuri išduoda leidimus jūriniams laivams. Bet ir ji tai padaryti atsisako, tiktai siūlo keisti laivo klasę į kurią nors jų klasifikatoriaus palaikomą klasę.
„Kadangi mes esame rusų upių laivas ir mes esame rusų upių laivų klasifikavimo bendrovėje, o rusų upių laivų klasifikavimo bendrovės nepripažįsta Europos Sąjungos institucijos. Todėl dabar mes dar kartą kreipėmės į tą rusų upių laivų registrą ir paklausėme, ar sutiktų mus klasifikuoti kitaip ir tada mes vis tiek bandytume kažkokį galbūt kreipimąsi daryti, kad pripažintų tą mūsų klasę, nes tokia gan kurioziška situacija“, – teigė N. Šilgalis.
Išlieka ta pati situacija, mes dar vis neplukdome, nes neturime leidimo plaukti.
Iš esmės, pasak jo, problemų kyla dėl to, kad nėra institucijos, kuri galėtų išduoti leidimą upėmis ir ežerais plaukioti suprojektuotam laivui pagal dabartinę laivo klasę.
„Kadangi toks laivas – greitaeigis kateris, turbūt jau beveik dešimtmetį neplaukiojo, nebuvo niekados tokio poreikio atlikti tokias procedūras, su kuriomis dabar susiduriame mes. Iš esmės turbūt gyvenime visą laiką pionieriams, tiems pirmiesiems, būna sunkiausias kelias, tai iš esmės reikės vis tiek turbūt atrasti sprendimus, kaip būtų galima tokį sprendimą išspręsti. Mes vis tiek jį rasime anksčiau ar vėliau“, – pridūrė N. Šilgalis.
Kol kas lieka neaišku, kada jau bus galima plukdyti laivą, o N. Šilgalio teigimu, nuo jų įmonės „čia priklauso mažiausiai“.
Portalas kauno.diena.lt jau rašė, kad laivui „Raketa“ dėl biurokratinių kliūčių nepradedant žadėto maršruto iš Kauno į Nidą, juo keliones pradeda kitas laivas – „Deima“.
Per devynis mėnesius už 80 tūkst. eurų rekonstruotas „Zaria“ tipo laivas jau po savaitės turėtų išplaukti į pirmąją šešių valandų kelionę iš Kauno į Rusnę, po daugiau nei dviejų savaičių – ir į Nidą. Greitaeigis laivas gali plaukti sekliais vandenimis, jam užtenka 40- 60 centimetrų gylio.
Laivo savininkai – bendrovė „Nemuno turas“ tvirtina, jog bilietai pirmiesiems turams jau buvo išpirkti.
Sovietinės okupacijos metu Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“. Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 metais Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą26
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?20
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?44
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė32
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai8
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...