Legendinė „Raketa“ vis dar lieka krante: aiškėja, ką planuojama keisti

Stringant greitaeigiui kateriui „Raketa“ reikalingų leidimų išdavimo procedūroms, bus bandoma keisti laivo klasę.

Jau birželio pradžioje kursuoti Nemunu tarp Nidos ir Kauno turėjęs pradėti greitaeigis kateris „Raketa“ vis dar negali plaukioti, nes negauna visų reikalingų leidimų.

„Iš esmės išlieka ta pati situacija, mes dar vis neplukdome, nes neturime leidimo plaukti. Ir komanda vis dar ieško sprendimo, kaip tą leidimą pagaliau mums gauti“, – BNS situaciją pakomentavo įmonės „Vandens kelias“ direktorius Nerijus Šilgalis.

Anot N. Šilgalio, tokį leidimą galėtų išduoti tik tarptautinė bendrovė „Ajax“, kuri išduoda leidimus jūriniams laivams. Bet ir ji tai padaryti atsisako, tiktai siūlo keisti laivo klasę į kurią nors jų klasifikatoriaus palaikomą klasę.

„Kadangi mes esame rusų upių laivas ir mes esame rusų upių laivų klasifikavimo bendrovėje, o rusų upių laivų klasifikavimo bendrovės nepripažįsta Europos Sąjungos institucijos. Todėl dabar mes dar kartą kreipėmės į tą rusų upių laivų registrą ir paklausėme, ar sutiktų mus klasifikuoti kitaip ir tada mes vis tiek bandytume kažkokį galbūt kreipimąsi daryti, kad pripažintų tą mūsų klasę, nes tokia gan kurioziška situacija“, – teigė N. Šilgalis.

Išlieka ta pati situacija, mes dar vis neplukdome, nes neturime leidimo plaukti.

Iš esmės, pasak jo, problemų kyla dėl to, kad nėra institucijos, kuri galėtų išduoti leidimą upėmis ir ežerais plaukioti suprojektuotam laivui pagal dabartinę laivo klasę.

„Kadangi toks laivas – greitaeigis kateris, turbūt jau beveik dešimtmetį neplaukiojo, nebuvo niekados tokio poreikio atlikti tokias procedūras, su kuriomis dabar susiduriame mes. Iš esmės turbūt gyvenime visą laiką pionieriams, tiems pirmiesiems, būna sunkiausias kelias, tai iš esmės reikės vis tiek turbūt atrasti sprendimus, kaip būtų galima tokį sprendimą išspręsti. Mes vis tiek jį rasime anksčiau ar vėliau“, – pridūrė N. Šilgalis.

Kol kas lieka neaišku, kada jau bus galima plukdyti laivą, o N. Šilgalio teigimu, nuo jų įmonės „čia priklauso mažiausiai“.

Portalas kauno.diena.lt jau rašė, kad laivui „Raketa“ dėl biurokratinių kliūčių nepradedant žadėto maršruto iš Kauno į Nidą, juo keliones pradeda kitas laivas – „Deima“.

Per devynis mėnesius už 80 tūkst. eurų rekonstruotas „Zaria“ tipo laivas jau po savaitės turėtų išplaukti į pirmąją šešių valandų kelionę iš Kauno į Rusnę, po daugiau nei dviejų savaičių – ir į Nidą. Greitaeigis laivas gali plaukti sekliais vandenimis, jam užtenka 40- 60 centimetrų gylio.

Laivo savininkai – bendrovė „Nemuno turas“ tvirtina, jog bilietai pirmiesiems turams jau buvo išpirkti.

Sovietinės okupacijos metu Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“. Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 metais Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą.  Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.

 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gylis

Gylis  portretas
Nu kaip Lietuvoje gali daryti verslą,jeigu sumauti biurokratai negaudami kyšio tave žlugdo.Seimunai šimtais priima sau naudingų įstatymų o tu kurie reikalingi gyvenime,ne. Mėšlas įr yra meslas

merijos

merijos portretas
klerkai rūpinasi miesto gerove .............. pavasarėjant ''Tolstojų'' pakrikštijo ''Vilkija'' ir vėl išvyko atostogaut į Dubajų .............

Anonimas

Anonimas portretas
Ka gi lauksime kitos vasareles, gal tada paskraidysim, o dabar belieka istarti iki susitikimo kitamet.
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių