Nusipirko laivą
„Nemuno turas“ jau šešis metus turistus plukdo į Birštoną. Anot bendrovės vadovo Mindaugo Žiedelio, ilgiausią Lietuvoje reguliarų maršrutą jau išbandė apie 20 tūkst. žmonių. Ne mažiau populiarios ir kelionės Kauno mariomis į Kadagių slėnį ar Rumšiškes.
„Vieną ketvirtadienį pažįstamas sako: užteks jums organizuoti plaukimus – patys pirkite laivą. Pirmadienį, aukciono būdu mes jį įsigijome, – M.Žiedelis prisiminė, kaip naujo pirkinio euforijos jausmą keitė kitas – nerimas. – Laivas buvo pakankamai tragiškas, todėl sunkiai galėjome patikėti, kad jis plauks. Radus specialistus dirbančius su varikliais, prasidėjo laivo gaivinimo darbai. Jie truko devynis mėnesius.“
Laivo „Deima“ įsigijimas ir restauravimo darbai atsiėjo apie 80 tūkst. eurų. Daugiausiai investicijų pareikalavo laivo apdaila ir pritaikymas keliamiems saugumo reikalavimams.
„Reikiamų dokumentų paruošimas taip pat užtruko šiek tiek ilgiau nei planavome. Techninę apžiūrą teko eiti ne vieną kartą, kol galiausiai praėjusį penktadienį gavome raštą, kad galime eksploatuoti laivą ir plaukti“, – M.Žiedelis prasitarė, kad kai kuriuos popierius teko siųstis iš užsienio.
Antai, techniniai brėžiniai, laivo stovumo ir kitus projektiniai dokumentai į „Nemuno turo“ atstovo Arno Menciūno rankas atkeliavo iš Rusijos, Archangelsko srityje veikiančios laivybos įmonės.
Patogus keleiviams
Už Zaria tipo laivo „Deima“ vairo ketvirtadienio rytą įsitaisė Aleksandras Sapožnikas, ant vandens skaičiuojantis jau keturias dešimtis metų.
„Plaukiojau ir krovininiais, ir „Raketa“, o dabar ir „Deima“, – Paklaustas, kur jautėsi geriausiai, vyras gerai pagalvojo. – Su „Deima“ įdomiau plaukti nei su krovininiu, kuris tesiekia 10 km/val. Į kurią pusę suki vairą, į tą plaukia, o ir sėdi jis sekliau nei „Raketa“.
Iš vientiso aliuminio pastatytas laivas, kuris jau buvo pasmerktas supjaustymui, anot A.Sapožniko, gali plaukti sekliais vandenimis – jam esą užtenka vos 40-60 cm gylio. Zaria tipo laivuose sraigtas yra įtaisytas viduje, o ne išorėje, todėl jiems nėra būtina sausuma.
„Laivas gali be jokio vargo atbuline eiga ir atsistumti nuo kranto“, – naujo pirkinio privalumus vardina M. Žiedelis.
Keleivių patogumui laive naujai įrengta vėdinimo ir kondicionavimo sistema, sumontuota garso įranga ir LED apšvietimas, sudėti tamsinto stiklo langų paketai, reguliuojamos orlaivio „Airbus A319“ sėdynės, pritaikytos ilgesnėms išvykoms. Siekiant sumažinti triukšmą, laivo korpusas izoliuotas specialiomis medžiagomis.
Vieniems ši kelionė primins vaikystę, kitiems padės pažinti mūsų istoriją, o tretiems galbūt bus patrauklu tai, kad išvengs eilių į keltą ar spūsčių autostradoje.
„Šis greitaeigis laivas savo išore nesiskirs nuo pastatymo 1979 metais, tačiau keleivių patogumas bus nepalyginamai didesnis. Laive taip pat įdiegtos šiuolaikinės saugos priemonės ir techniniai sprendimai“, – kalbėjo M. Žiedelis.
Viskas įskaičiuota
Pirmoji kelionė laivu į Rusnę vyks kitą šeštadienį – rugpjūčio 17 d.
„Nors maršrutas yra visiška naujiena, žmonių susidomėjimas ir bilietų pardavimas nuteikia optimistiškai. Pirmam reisui visi bilietai išpirkti, – Kelios laisvos vietos, anot „Nemuno turo“ atstovo A.Menciūno, liko atgaliniam reisui. – Viena grupė ryte į Rusnę bus išplukdoma laivu, o parvežama autobusu, kita grupė išvežama autobusu, o popiet parplukdoma iš Rusnės į Kauną laivu“.
Kelionė į Rusnę trunka 6 val. ir kainuoja 45 eurus. Į šią sumą įskaičiuota gido programa laive, 2,5 val. ekskursija po Rusnės miestelį ir atgalinis bilietas autobusu į Kauną.
Tokiu pačiu principu organizuojama ir pirmoji po bene 10 metų kelionė laivu į Nidą.
„Į bilieto kainą įskaičiuotas plaukimas Kaunas – Nida arba Nida – Kaunas ir ekskursija laive. Vieniems ši kelionė primins vaikystę, kitiems padės pažinti mūsų istoriją, o tretiems galbūt bus patrauklu tai, kad išvengs eilių į keltą ar spūsčių autostradoje“, – kelionėje laivu M. Žiedelis įžvelgė visapusišką naudą.
Bilieto į Nidą kaina – 39 eurai. Plaukimas į Nidą organizuojamas rugpjūčio 24 d. Kitą dieną – rugpjūčio 25-ąją, atsisveikinę su Nida, turistai bus plukdomi į Kauną.
„Kitais metais kelionės į Rusnę ir Nidą turėtų startuoti anksčiau – laivybos sezono pradžioje, kažkur gegužę-birželį, todėl ir plaukimų bus daugiau“, – ramino M.Žiedelis.
Naujausi komentarai