- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kol uždarytas geležinkelio tunelis, laikinoji traukinių stotis įrengta Palemone. Iki jos nuo stoties nemokamai veža autobusai. Atrodytų, kad keleiviais pasirūpinta, tačiau iškilo kitų nepatogumų. Vyresnio amžiaus keleiviams sudėtinga patekti iki reikiamo perono, nes reikia stačiais laiptais kabarotis ant viaduko.
Sunkumai dėl laiptų
Atšilus orams dažnas kaunietis lekia į sodus. Vyresnio amžiaus žmonės neretai renkasi iki sodų keliauti traukiniais, tačiau dabar kelionė tapo sudėtinga ir varginanti. Į "Kauno dieną" kreipęsi senjorai tikino, kad labai sunku stačiais laiptais užlipti ant viaduko, o tiesiai per bėgius pereiti negalima.
Kadangi "Lietuvos geležinkeliai" vykdo europinės vėžės "Rail Baltica" įrengimo darbus, laikinai iš Kauno geležinkelio stoties į Vilnių traukiniai nevažiuoja. Šia kryptimi keliauti ketinantys keleiviai iki Palemono nuvežami autobusais ir tik šioje laikinoje stotyje persėda į traukinius. Tačiau kilo nenumatytų problemų. Traukiniai važiuoja iš tam tikrų takų, o pasiekti juos galima tik pėsčiųjų viaduku. Statūs viaduko laiptai tapo tikru išbandymu garbaus amžiaus kauniečiams.
"Bėda ta, kad Palemono stotyje traukiniai važiuoja iš antro tako ir grįžta į trečią. Peroną pasiekti galima tik pėsčiųjų viaduku, lipant gana stačiais laiptais. Mums, aštuoniasdešimtmečiams, norint pasiekti sodą Kertupyje, dukart per dieną užsirioglinti tais laiptais ir po to nulipti žemyn yra kančios kelias", – pasakojo į redakciją paskambinusi moteris.
Lydi neįgaliuosius
"Lietuvos geležinkeliai" skelbia, jei pranešama likus parai iki kelionės traukiniu, kad vyks neįgalus keleivis, skiriamas darbuotojas, kuris žmogų palydi iki reikiamo perono. Tačiau, anot kauniečių, tokia privilegija senjorams nesuteikiama.
Senas žmogus nėra neįgalus, bet ir pranešti prieš 24 val. nelabai gali, nes galbūt tą dieną prastai jausis ir išvis negalės važiuoti.
"Senas žmogus nėra neįgalus, bet ir pranešti prieš 24 val. nelabai gali, nes galbūt tą dieną prastai jausis ir išvis negalės važiuoti. Nežinia, kaip tuos neįgaliuosius ten perneša. Galbūt juos palydi įrengtu mediniu taku, kuris veda per bėgius į peroną. Šiuo taku ir mums būtų galima sėkmingai bei paprastai pasiekti reikiamą peroną, tačiau stoties teritorija apjuosta tvora ir varteliai prie tos pakylos užrakinti", – dėstė senjorė.
Ji tikino, kad vieną kartą varteliai buvo atrakinti, tad su vyru nusprendė nesikankinti kopdami viaduko laiptais ir tiesiai eiti iki perono, tačiau sulaukė darbuotojų riksmų.
"Pikta teta mus iškoneveikė, užrakino vartelius ir pasakė, kad daugiau čia nevaikščiotume. Suprantu, kad tai yra saugumo klausimas, bet galbūt senolius irgi būtų galima palydėti, nepranešus prieš 24 val., bet tiesiog atėjus į stotį?" – kaip būtų galima palengvinti nuėjimą iki traukinio linijos, svarstė pašnekovė.
Kauniečiai įsitikinę, kad problemos iš viso nebūtų, jei prie viaduko būtų įrengti liftai. Tuomet nei senolių, nei neįgaliųjų iš viso nereikėtų lydėti ir jie be problemų galėtų pasiekti peroną.
Jei reikia, palydės
"Lietuvos geležinkelių" atstovai dienraščiui aiškino, kad palydėti darbuotojai gali ne tik negalią turinčius žmones, bet ir kitus, kuriems sudėtinga naudotis viaduku. Informaciniuose punktuose galima paprašyti, kad darbuotojai saugiai pervestų per bėgius.
Bendrovės Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Valančė aiškino, kad dėl numatomų didelės apimties darbų visą europinės vėžės tiesimo pro tunelį laikotarpį bus sustabdytas traukinių eismas nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties, todėl maršruto Vilnius–Kaunas traukiniai važiuoja iki Palemono ir atgal. Siekiant užtikrinti patogias keliones, populiariausiems traukinių maršrutams "Lietuvos geležinkeliai" organizuoja nemokamus autobusų reisus, kurie abiem kryptimis kursuoja dvylika kartų per dieną. Prie traukinių atvykimo / išvykimo laiko priderinti ir Kauno viešojo transporto tvarkaraščiai.
"Keleiviai, kuriems dėl tam tikrų priežasčių (judumo negalios, keliaujant su dviračiu ar mažamečiais vaikais) nepatogu naudotis pėsčiųjų viaduku, gali kreiptis informaciniuose stenduose nurodytu numeriu ir susisiekti su stotyje dirbančiu budėtoju, kuris atrakina specialius vartelius, pro kuriuos galima pereiti bėgius. Nuolat varteliai negali būti atrakinti, nes Palemono geležinkelio stotyje vyksta intensyvus prekinių traukinių eismas, todėl, siekiant užtikrinti keleivių saugumą, be priežiūros kirsti bėgius yra draudžiama", – kaip saugiai kirsti bėgius, aiškino "Lietuvos geležinkelių’ atstovė.
"Kauno diena" primena, kad gegužės 22 d. geležinkelio ruože nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties prasidėjo europinės vėžės tiesimo darbai. Lietuvą su Vakarų Europos sostinėmis traukiniais sujungsiančio projekto "Rail Baltica" vėžės tiesimas truks visą vasarą.
Kombinuoto vežimo paslauga Palemono geležinkelio stotyje bus teikiama iki šių metų rugsėjo 1 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?25
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų48
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose27
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa34
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...