Kaunietis po vizito pas laikrodžių meistrą: už remontą paprašė šešis kartus brangiau

Į redakciją kreipęsis kaunietis piktinosi, jo manymu, dideliais laikrodininko, dirbančio Savanorių pr., paslaugų įkainiais, kaltino, kad meistro elgesys beveik prilygsta klientų reketavimui. Meistras teigė iš karto įvardijęs, kiek reikės mokėti, ir tikino, kad vyras nepasitenkinimą dėl kainos išreiškė tik tada, kai jau reikėjo atsiskaityti. Internete šį meistrą ir taisyklą – apstu įvairiausių nuomonių, tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nurodo, kad nėra sulaukusi nė vieno vartotojo skundo dėl minimo meistro ar jo taisyklos.

Į redakciją kreipęsis kaunietis nurodė, kad meistro pagalbos prireikė, kai atsisegus laikrodžio apyrankei šis krito ant žemės.

„Laikrodis veikė, bet keistai judėjo minutes rodanti rodyklė. Nusprendžiau parodyti specialistui. Kadangi buvau užsukęs į Kauno „Hyper Maximą“, eidamas pamačiau laikrodžių taisyklą. Nuėjęs pasiteiravau, kiek kainuotų jį sutvarkyti“, – pasakojo vyras.

Anot jo, meistras kainos nenurodė, sakė, kad tą galės padaryti tik atidaręs laikrodį ir pažiūrėjęs, kas jam nutiko. Sutarė, kaip pasakojo, kad meistras apžiūrės, paskambins ir pasakys remonto kainą.

„Laikrodį palikau, jis man davė kažkokį numerėlį, su kuriuo neva turėsiu atsiimti savo daiktą. Vėliau sulaukiau vyruko skambučio ir jis pasakė, kad sutvarkys mano laikrodį. Pasiteiravus, kiek tai kainuos, vyrukas aiškiai įvardino sumą – dešimt eurų. Girdėjau aiškiai, dėl to net neprašiau patikslinti įvardintų skaičių“, – akcentavo skaitytojas.

Supratau, kad papuoliau, bet nesupratau, kaip ir kodėl. Kai pradėjau šia istorija dalintis su aplinkiniais, [...] jis, pasirodo, yra gerai daugeliui žinomas.

„Nuvykęs atsiimti paklausiau, – tęsė pasakojimą vyras, – kiek skolingas. Vyrukas, šaltu veidu žvelgdamas į mane ir sako – šešiasdešimt eurų. Sakau, ką?!!! Jis pakartojo: šešiasdešimt eurų! Ir ištiesė man kažkokį lapelį, ant kurio užrašyti kažkokie darbai ir suma 60 eurų“, – kalbėjo laikrodžio savininkas.

Jis bandė ginčytis dėl kainos, teigė telefonu neva aiškiai girdėjęs 10, o ne 60 eurų. Meistras nenusileido, neva sakė, kad mažesnė kaina klientui pasigirdusi.

„Mane ištiko lengvas šokas. Supratau, kad papuoliau, bet nesupratau, kaip ir kodėl. Kai pradėjau šia istorija dalintis su aplinkiniais, [...] jis, pasirodo, yra gerai daugeliui žinomas. O žinomas jis ne tik savo kosminėmis paslaugų kainomis, o ir tokiomis aferomis, į kokią papuoliau ir aš. Teisiškai – jokios apgaulės, jokių machinacijų, jokių įrodymų. O schema – labai paprasta. Užtenka padaryti tik vieną klaidą, ir jūs būsite priversti mokėti tiek, kiek pasakys“, – reziumavo skaitytojas.

Laikrodininkas Žygimantas Valenta portalui kauno.diena.lt patvirtino, kad incidentas, kai klientas nesutiko su kaina, tikrai buvo, tačiau nurodė kiek kitokias aplinkybes nei besiskundusysis.

„Jis bandė ginčytis, nežinome priežasties, kodėl jis taip sugalvojo [10 eurų, – aut. past.]“, – kalbėjo meistras, pridūręs, kad klientas galėjo nemokėti nurodytos sumos. „Mes gi iš jo rankų neišplėšėme 60 eurų! Jis nepatenkintas. Neva buvo sakyta 10 eurų. Negalėjome taip sakyti. Net teoriškai negalėjome taip sakyti. Iš karto buvo pasakyta konkreti 60 eurų suma, su kuria jis sutiko. Po to atėjo atsiimti sutvarkyto laikrodžio, ir sako, kad sakėme 10 eurų. Nu tai žinot...“, – kalbėjo meistras, pridūręs, kad prie laikrodžio nemažai teko padirbėti.

Jis aiškino, kad atėjus klientui apžiūrimas jo atneštas taisyti daiktas, ir pasakoma kaina. „Ir iš karto prašome susimokėti. Mes, įvertinę, iš karto pasakėme jam kainą. Žmogus tuo metu nenorėjo ar negalėjo mokėti – neturėjo“, – komentavo Ž. Valenta.

Meistras tvirtino, kad apžiūra gali kainuoti 10 eurų, bet remontas atsieina kur kas daugiau. Kai kuriais atvejais jis klientų paprašo susimokėti ir už apžiūrą, jeigu ji yra sudėtinga. Apžiūros mokestis, tvirtino pašnekovas, sumokamas iš karto, bet jis netaikomas, jeigu klientas nusprendžia laikrodį taisyti pas šį meistrą.

Jis sutiko, kad pilną remonto kainą iš karto sunku įvertinti. „Kai būna sudėtingi remontai, pasakome preliminarią kainą, minimalią, pradinę. Žmogui pasakome, kad norint išsiaiškinti tikslią kainą, reikės pirma susimokėti tam tikrą apžiūros kainą, tada nuodugniai išsiaiškiname situaciją, ir žmogus sprendžia, ar jam verta remontuoti, ar ne“, – dėstė meistras.

Ž. Valenta sakė, kad nepatenkinimo dėl kainų iš klientų sulaukia nemažai. „Begalybė. Pas mus Lietuvoje už darbą nenori mokėti. Visi konfliktai, nepasitenkinimai yra dėl kainų. Bet sutinka žmogus mokėti. Ir ateina už mėnesio vėl. Sako: laba diena, brangininkai. Jam vėl reikia mūsų paslaugų. Jis vėl moka. Jis vėl priekaištauja“, – sakė vyras.

Jis aiškino, kad neigiamus atsiliepimus galimai skatina ir kiti laikrodininkai. „Turime aibę ne tik paprastų piliečių, bet ir meistrų, kurie ant mūsų yra dantis pakabinę. Nueikite į bet kurią taisyklą, paklauskite nuomonės apie „Maximos“ laikrodininkus. Visur, kur tik netingi, su pasimėgavimu pažers, kaip pas mus yra brangu“, – dėstė meistras.

Didžiausia sąskaita, kurią jis yra išrašęs klientui, anot jo, yra gerokai virš tūkstančio eurų, kai taisė brangius, itin sudėtingus laikrodžių mechanizmus. 


Natalija Jarmulkovič, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos  (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė:

Atsakydami, informuojame, kad VVTAT nėra sulaukusi vartotojų skundų dėl nurodyto asmens bei laikrodžių taisyklos „Valentai“ veiksmų.

Pažymime, kad viena svarbiausių verslininkui keliamų pareigų – tinkamai ir laiku informuoti vartotoją apie paslaugos mokestį ir tai, kad vartotojui atsiranda pareiga atlyginti verslininkui už atliktas paslaugas ar darbus. Civilinio kodekso 6.228(6) straipsnio 1 dalyje nustatyta, jog prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie parduodamas prekes ir teikiamas paslaugas, taip pat informaciją apie bendrą prekių ir paslaugų kainą, į kurią įskaičiuoti mokesčiai, arba kai dėl prekių ar paslaugų pobūdžio kaina pagrįstai negali būti iš anksto apskaičiuota, metodas, pagal kurį ši kaina apskaičiuojama. Pareiga įrodyti, kad informacija pagal šį straipsnį yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.

Jei vartotojui nebuvo tinkamai suteikta informacija apie teikiamas paslaugas ir jų kainą, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalimi, vartotojas pirmiausia privalo raštu kreiptis paslaugos teikėją ir nurodyti savo keliamą reikalavimą. Pažymėtina, kad paslaugos teikėjas, nesutikdamas su vartotojo reikalavimu, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą. Tuo atveju, jeigu paslaugos teikėjas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą arba nepateikia motyvuoto atsakymo per nustatytą terminą, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. 

Siekiant išvengti panašių situacijų, prieš sudarant sutartį dėl laikrodžio remonto (taisymo) paslaugų ar sudarant sutartį dėl kito daikto remonto paslaugų, vartotojams patariame įvertinti paslaugos teikėjo skelbiamą informaciją apie paslaugų teikimo sąlygas ir paslaugų kainas arba metodą, pagal kurį ši kaina yra apskaičiuojama. Jei verslininkas minėtos informacijos nesuteikia, patariame tokio paslaugos teikėjo paslaugomis nesinaudoti ir apie tai informuoti Tarnybą. Už privalomos informacijos nepateikimą vartotojams VVTAT turi teisę taikyti Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnyje numatytas sankcijas. Taip pat patariame fiksuoti daikto būklę iki jo atidavimo remontui, kad kilus ginčui dėl atsiradusių pažeidimų butų galima objektyviai įvertinti, dėl kieno kaltės atsirado žala ir kas ją turi atlyginti.

Atkreipiame dėmesį, kad kiekviena situacija yra vertinama individualiai, atsižvelgiant į visas svarbias aplinkybes ir šalių pateiktus įrodymus.


Šiame straipsnyje: laikrodisremontaslaikrodininkasŽygimantas Valentaskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

Jūratė

Jūratė portretas
Žinau aš tą "meistrą", ima tokias kainas, kad tik kvailys gali mokėti ir dar apkalba savo kolegas. Kai paklausiau, kodėl maitinimo elemento pakeitimas keturis kartus brangesnis, nei pas kitą meistrą, tai sako ir eik pas tą savo meistrą. Nuėjau. Susimokėjau net ne 4, o penkis kartus pigiau. Suskis jis ne meistras.

Alio

Alio portretas
Kas nors dar žino kitų vietų, kur dirba meistrai galintys iš karto patikrinti ir ne iš akies, bet su diagnostine įranga užfiksuoti iš kliento paimto laikrodžio būklę o veliau ir atiduodamo?

Tu Tadai

Tu Tadai  portretas
Durnas kaip sportbatis. Niekas nemokino kad tokie kliedejimai geriausia reklama nemokama
VISI KOMENTARAI 112
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių