„Kol kas apčiuopiamų naujienų dar neturime“, – po posėdžio savivaldybėje apie savaeigių automobilių galimybes važinėti Kauno gatvėmis tikino miesto vicemeras Povilas Mačiulis. Vis tik jis pripažino, kad kalbėti apie tai reikia, o Kaunas gali tapti šios srities pionieriumi Baltijos valstybėse.
„Pasaulio praktika rodo, kad miestai sudaro sąlygas sparčiai tobulėjančių savaeigių automobilių bandymams. Tam reikia specialaus pasiruošimo, ir Kaunas galėtų būti atviras naujovėms – pirmasis Baltijos valstybių miestas, kurio gatvėmis imtų važinėti automobiliai be vairuotojų. Tačiau šiuo klausimu nepakanka tik miesto apsisprendimo ir pastangų. Dabar Lietuvoje galiojanti teisinė bazė neleidžia, kad automobilis važiuotų be vairuotojo“, – juridinę kliūtį atskleidė P.Mačiulis.
Anot jo, kad būtų galima priimti konkrečius sprendimus, pirmiausia reikalinga išsami kitų pasaulio miestų, kuriuose tokie automobiliai jau važinėja, praktikos analizė. P.Mačiulis prasitarė, kad savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus specialistams pavesta paanalizuoti kitų šalių patirtį ir įvertinti Kauno galimybes įsileisti dar gana sunkiai įsivaizduojamas technologines naujoves.
„Kad tai ateitis – niekas net neabejoja. Ar miestas skirs lėšų pasiruošimui, kad tokie automobiliai važinėtų Kauno gatvėmis, priklausys nuo daugybės veiksnių“, – atsargiai prognozavo vicemeras.
Pasiteiravus, kad jau išties būtų galima Kaune išvysti tokius automobilius, vicemeras sakė neabejojantis, kad 2020-aisiais savaeigių automobilių jau bus daugelyje miestų.
„Jau dabar pačių naujausių modelių automobiliai yra pusiau savaeigiai“, – pridūrė jis.
Naujausi komentarai