Iš industrinės – į modernią: startuoja H. ir O. Minkovskių gatvės rekonstrukcija

  • Teksto dydis:

Kylantis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas į Nemuno salą, „Nemunaičių“ kvartalo plėtra, artėjančios M. K. Čiurlionio koncertų centro statybos liudija apie vis ryškesnę Žemosios Fredos konversiją. Permainų sąrašą kairiajame Nemuno krante tęsia pradėta rekonstruoti H. ir O. Minkovskių gatvė. Ji pasikeis iš esmės: važiuojamoji dalis išplatės iki keturių eismo juostų, abipus nusidrieks nauji dviračių ir pėsčiųjų takai, juos papildys želdynai. Dėl intensyvių darbų nuo lapkričio 4-osios numatoma laikinai uždaryti eismą.

Artėja darbų šturmas

„Užpernai parengėme Žemosios Fredos vystymo galimybių studiją. Išsikėlėme tikslą atgaivinti šią miesto dalį. Miestas pradėjo nuo tilto statybų, verslas įsibėgėjo su naujo kvartalo vystymu. Dar labiau šį mikrorajoną atgaivins iš pagrindų sutvarkyta H. ir O. Minkovskių gatvė. Rangovai jau ėmėsi veiksmo, o kitą mėnesį čia turi prasidėti tikras darbų šturmas.

Pokyčių ši vieta prašėsi jau seniai: sunykusi kelio danga, nėra pėsčiųjų ir dviračių takų. Duobėta gatve iki šiol važiuoja ir tarptautinių reisų autobusai. Greitai tokie vaizdai liks tik prastas prisiminimas“, – sako Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Vairuotojai pirmąsias kliūtis ir eismo ribojimus gatvėje pastebėjo jau praėjusią savaitę. Kelininkai pradėjo frezuoti asfalto dangą nuo Aleksoto tilto pusės. Bendrovė „Kauno vandenys“ atnaujins vandentiekio ir nuotekų vamzdynus. Tuo pačiu bus pakeisti ir kiti giliai po žeme nusidriekę inžineriniai tinklai.

„Prieš kelerius metus čia rekonstruotos šilumos trasos, tad dalis darbų jau padaryta. Didžiausias darbymetis prasidės lapkričio pradžioje, rangovams sutelkus pajėgas ligšiolinėje dviejų juostų gatvėje. Vykstant intensyviausiems darbams, kai kur iškastų tranšėjų gylis sieks apie keturis metrus. Dėl to laikinai uždarius eismą, pravažiuoti galės tik vietos gyventojai, ten veikiančių įmonių ir specialiųjų tarnybų transportas. Apie tai kauniečius kaskart informuosime atskirai“, – teigia Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Laikinai užverti H. ir O. Minkovskių gatvę planuojama nuo lapkričio 4 dienos. Atitinkamai keisis ir viešojo transporto maršrutai. Daugiau informacijos apie miesto autobusų eismą: stops.lt/kaunas.

Pokyčių ši vieta prašėsi jau seniai: sunykusi kelio danga, nėra pėsčiųjų ir dviračių takų.

Iš industrinės – į modernią erdvę

Žemojoje Fredoje pradėta rekonstrukcija apims beveik visą pagrindinę gatvę – nuo M. K. Čiurlionio tilto transporto mazgo iki būsimo koncertų centro netoli Vytauto Didžiojo (Aleksoto) tilto. Iš buvusios gana nykios industrinės teritorijos ji turėtų pavirti modernia arterija – miesto centro dalimi.

Pagal projektuotojų sprendinius darbų aikštelė suskirstyta į tris zonas. Pirma iš jų apima abi rekonstruojamos gatvės puses nuo koncertų centro sklypo pradžios iki būsimo pėsčiųjų tilto prieigų. Čia ypatingo dėmesio reikalauja infrastruktūra, skirta judėti dideliems pėsčiųjų srautams.

Be to, nebeliks vairuotojus erzinusio „butelio kaklelio“, kuomet atvažiuojantiems iš Marvelės pusės kelias susiaurėdavo perpus. Po rekonstrukcijos visa H. ir O. Minkovskių gatvė drieksis keturiomis eismo juostomis su papildomomis „kišenėmis“ ties viduriu – kairiniams posūkiams.

Toliau numatomi nauji gatvės elementai su šiuolaikiškomis sankryžomis, viešojo transporto bei poilsio stotelėmis, suoleliais, dviračių stovais ir kitais mažosios architektūros elementais. Siekiama maksimaliai išsaugoti esamus medžius. Be to, papildomi želdiniai papuoš kelkraščius ir skiriamąją juostą važiuojamojoje dalyje.

Trečioji zona prasideda ties saugomu kultūros paveldo objektu – Aleksoto malūno administraciniu pastatu. Jis autentiškai išliks savo vietoje ir bus apjuostas dviračių bei pėsčiųjų takais, užtikrinant maksimalų statinio prieinamumą. Ties M. K. Čiurlionio prietilčiu bus įrengta trišalė turbožiedinė sankryža.

Dvikrypčio dviračių tako plotis sieks 2,5 m. Šaligatviai varijuos nuo pusantro iki šešių metrų. Atnaujintoje gatvėje išsiteks ir automobilių stovėjimo vietos.

Darbus atliks viešąjį rangos konkursą laimėjusi bendrovė „Kauno tiltai“. Užbaigti gatvės rekonstrukciją planuojama iki 2026 metų vidurio.

Dėsninga teritorijos konversija

Iš pagrindų atnaujinta H. ir O. Minkovskių gatvė ves į būsimą M. K. Čiurlionio koncertų centrą. Pabaigos link artėja viešas rangos darbų konkursas, kuomet paaiškės, kas statys šią klasikinei muzikai ir kongresams dedikuotą erdvę. Pasiūlymų laukiama iki spalio pabaigos.

Čia pat įsilies tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos statomas tiltas pėstiesiems ir dviratininkams.

Be to, nekilnojamojo turto vystytojai pristatė ambicingus planus ir iki ketvirčio milijardo eurų galinčias siekti investicijas kairiajame Nemuno krante toliau plėtojant gyvenamųjų būstų kvartalą ir statant naujus verslo centrus.

Gerų naujienų sulaukta ir ant kalno Aleksote – Kauno inovacijų parkas „ALEX“ pažymėjo pirmąsias įkurtuves ir solidžias aukštųjų technologijų verslo investicijas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

>Nijolei

>Nijolei portretas
Tiesą sakant,nesupratau, kuo Stulginskio gatvė, esanti kitoje Vilijampolės pusėje, susijusi su Lampėdžiais,esančiais Dievas žino kur nuo jos, ir Žaliakalniu, kuris kitoje Neries pusėje? Kažkaip "nesusiriša" man toks gatvių "susiejimas"...

kaunietis

kaunietis portretas
Tęsiant apie Šilainių pasiekiamumą, bendrajame plane yra numatytas tiltas per Nerį tarp Baltų pr. ir Žeimenos gatvės kitoje pusėje. Galbūt pabaigus Kėdainių tiltą, bus imtasi būtent šio, nors kai baigs Kleboniškio tiltus, galbūt nebebus tokio poreikio dar vienam. Bet ši savivaldybė vis mini, kad Kaune trūksta tiltų, kas šiaip jau yra tiesa. Tuo labiau kad Kleboniškio tiltus, ir būsimą pietrytinio aplinkkelio tiltą šalia hidroelektrinės tiesia/ties LAKD, o ne savivaldybė.

kaunietis

kaunietis portretas
Šiaip Milikonių kalnas tikrai probleminė vieta, bet jo platinimas/rekonstrukcija būtų labai sudėtinga: status šlaitas, reiktų arba sankasą platint (bet turbūt nerealu?), arba nukasti dalį šlaito. Bet yra alternatyva - Baltų pr. kalnas, ten galima sakyti greitkelis :) Jeigu/kai padarys Vilijampolės tilto mazgą, kad būtų galima palįsti po juo ir pasiekti naująjį Kėdainių tiltą be šviesoforų, tai išvis ta Baltų pr.-Neries krantinės gysla bus dar patogesnė Šilainių jungtis su likusiu Kaunu.
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių