Į Kauno gatves išriedėjo keistos transporto priemonės

Šeštadienį kauniečiai miesto gatvėse galėjo stebėti neįprastas transporto priemones – dviračius - automobilius.

Tokia netradicine akcija siekiama atkreipti dėmesį į tai, jog dviratis užima gerokai mažiau vietos, tad gali išlaisvinti gatves nuo spūsčių.

Tarptautinė patirtis

Centrinėmis Kauno miesto gatvėmis prariedėjo labai neįprastos transporto priemonės – dviračiai, apie kuriuos buvo sukonstruoti automobilio gabaritų dydžio rėmai. Akcijos „Dviratis-mašina Kauno gatvėse“ idėja – parodyti, kaip efektyvu ir patogu mieste naudoti dviratį vietoje automobilio. Jaunimas sukonstravo tris transporto priemones šeštadienį iškeliavo į Kauno gatves.

„Sekmadienį pas mus atvyko svečiai iš užsienio šalių. Pradžioje kalbėjome bendrai, su kokiomis problemomis susiduria dviratininkai, kaip labiau paskatinti žmones važiuoti būtent jais. Keli dalyviai turėjo maketavimo žinių, tad prasidėjo viskas ant popieriaus, o po to bandėme sujungti bambukus. Pačią konstrukciją padaryti truko apie kelias dienas“, – apie dviračių-automobilių gamybos procesą kalbėjo asociacijos „Aktyvus jaunimas“ projekto koordinatorė Ugnė Chmeliauskaitė.

Keli dalyviai turėjo maketavimo žinių, tad prasidėjo viskas ant popieriaus, o po to bandėme sujungti bambukus. Pačią konstrukciją padaryti truko apie kelias dienas.

Idėjos iniciatoriai tikino, kad įkvėpimo sėmėsi iš Rygos, nes ten praėjusiais metais tokie pat dviračiai išvažiavo į centrines gatves. Pasirinkta automobilio karkasą daryti būtent iš bambukų, nes jie yra lengvi, tad dviratininkai juos galėjo ant savęs išlaikyti.

Projekto metu idėjomis apie dviračius dalijosi jaunimas iš šešių valstybių: Lietuvos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės bei Danijos. Pagrindinė projekto mintis – matyti dviratį kaip alternatyvą automobiliui ir taip kovoti su esminėmis miestų logistikos problemomis, tokiomis kaip spūstys, triukšmas bei oro tarša.

Dalyvavo eisme

Padarytos konstrukcijos atitiko didesnių automobilių gabaritus, tad gatvėse užėmė beveik visą eismo juostą. Neįprasti dviratininkai nepabūgo lietaus ir maršrutą pradėjo nuo Kauno pilies automobilių aikštelės, važiavo Šv. Gertrūdos, E.Ožeškienės, K.Donelaičio gatvėmis ir finišavo ties Kauno Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčia. Visą maršrutą juos lydėjo policijos ekipažas bei smalsūs vairuotojų žvilgsniai.

„Buvo labai smagu ir keista, nes šis daiktas labai nori tave nusitempti kartu. Prie tokios konstrukcijos reikėjo apie kokias dešimt minučių priprasti, nes yra nestabilumas, bet važiuoti tikrai galima“, – apie važiavimo patirtį neįprasta transporto priemone pasakojo Edminas Dabušinskas.

Jis tikino, kad jam dviratis jau yra neatsiejama kūno dalis, todėl minti pedalus jam yra vienas malonumas. Šį kartą teko patirtis kartu ant savęs vežtis ir automobilio dydžio konstrukciją.

Vairuotojų reakcijos

Suplanuotą maršrutą turėjo įveikti trys transporto priemonės, tačiau vienas dviratis maršruto nebaigė, nes konstrukcijos pradėjo byrėti, tačiau tie, kurie mynė pedalus ir kartu nešė bambukines konstrukcijas, dalijosi gerais įspūdžiais.

„Kai kurie vairuotojai buvo sutrikę, kiti sveikino ir rodė, kad esam šaunuoliai ir parodome kažką smagaus ir įdomaus. Tikrai buvo ir labai nustebusių žmonių. Dėmesio tikrai sulaukėme. Manau, kad tokia akcija padės atkreipti dėmesį į dviratininkus, nes mes esame tokia pati eismo dalis ir reikia laikytis atstumo, praleisti vieni kitus. Automobilių vairuotojams turėjo būti baisoka, nes mes ne visai stabilūs, tad jie turėjo būti atsargesni“, – sakė dviratį – automobilį vairavęs vaikinas.

Akcijos organizatoriai tikino, kad į bambukinį rėmą tepa apie keturiolika dviračių, tad jei žmonės iš savo automobilių persėstų ant dviračių, tikrai miesto gatvės nebūtų tokios užkimštos. Be to, neįprastos transporto priemonės Kauno gatvėse padėjo atkreipti dėmesį ir į saugumą, jog reikia stebėti, kas vyksta visame eismo sraute.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Sakykite prašau

Sakykite prašau portretas
va, miesto centre daugumoje pirmųjų juostų draudžiama važiuoti bet kam, išskyrus visuomeninį transportą. Nes, neva, autobusams maišo sklandų važiavimą lengvosios mašinos. Dabar Kęstučio ir Duonelaičio gatvėse atrėžta pusė pirmosios juostos ir ji skirta duratininkams. Ar autobusistams ir troleibusistams jie nemaišo? O gal net padeda?

'sužavėtas'

'sužavėtas' portretas
Kad viskas atrodytų dar "protingiau" reikėjo su tais dviračiais automobiliais atvykti į Parodos kalno apačioje esančia nepakartojamo protingumo ir vienintelę pasaulyje, o gal ir galaktikoje Mačiūno aikštę. Tada jau būtų galutinai įrodyta kas tvarko Kauną.

as

as portretas
debilai
VISI KOMENTARAI 24

Galerijos

Daugiau straipsnių