Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?

Ties Kauno autobusų stotimi esančioje žiedinėje sankryžoje autobusams ir lengviesiems automobiliams tarsi galioja skirtingos Kelių eismo taisyklės (KET), todėl kyla nemažai avarinių situacijų.

Nesaugi žiedinė sankryža

Lengvųjų automobilių vairuotojai pranešė apie dvigubų standartų žiedinę sankryžą, kurioje autobusų vairuotojai važiuoja taip, kaip nori. Kauniečiai pasakojo, kad ne kartą jie sukėlė avarines situacijas.

Trakų, Bažnyčios ir Girstupio gatvių sankirtoje įrengta žiedinė sankryža, tačiau autobusų vairuotojai nepasivargina važiuoti žiedu ir suka į kairę taip, lyg šioje vietoje būtų ne žiedinė, o įprasta sankryža, kurioje nurodytas jų pirmumas.

"Dažnai tenka važiuoti iš Trakų gatvės ir beveik visada susiduriu su autobusų vairuotojų įžūlumu. Jie tiesiog tiesiai važiuoja per salelę. Atrodytų, kad čia žiedo iš viso nebūtų. Suprantu, kad didesni autobusai galbūt ne visai telpa, bet tai nereiškia, kad nereikia atlikti bent minimalaus posūkio. Dabar, kai aš atvažiuoju Trakų, o jie – Girstupio gatve, logiškai mąstant, mes turėtume žiedinėje sankryžoje tiesiog prasilenkti ir vienas kitam netrukdyti, tačiau taip nėra. Autobusai važiuoja tiesiai mano automobilio link, nepadarydami nė menkiausio lanko. Pasukti nesivargina nei dideli, nei maži autobusai", – problemą dėstė Jurgis.

Kaunietis svarstė, kad situaciją pagerintų, jeigu viduryje žiedinės sankryžos būtų įrengti stulpeliai. Tada jie fiziškai apribotų galimybę važiuoti tiesiai per salelę ir autobusų vairuotojai būtų priversti daryti bent minimalų lanką.

Autobusai važiuoja tiesiai mano automobilio link, nepadarydami nė menkiausio lanko. Pasukti nesivargina nei dideli, nei maži autobusai.

"Gerai pažiūrėjus matosi, kad iš tos salelės jau byra sudėti akmenys. Jei autobusai važiuotų asfaltu, salelė netrupėtų", – pastebėjimu pasidalijo Jurgis.

Kalbasi su vairuotojais

Kauno autobusų stotį valdanti bendrovė "Kautra" pripažino, kad problema minėtoje žiedinėje sankryžoje tikrai egzistuoja. Anot "Kautros" atstovų, žiedinė sankryža suprojektuota taip, kad nebūtų problemų išsukti ir didesniems autobusams, tačiau viską lemia vairuotojų elgesys.

"Autobusai tikrai telpa ir gali normaliai važiuoti per šią žiedinę sankryžą. Ji buvo suprojektuota, kad tilptų net ir ilgiausi autobusai", – teigė Kauno autobusų stotį valdančios bendrovės "Kautra" rinkodaros vadovas Mindaugas Sakalauskas.

Jis tikino, kad autobusų vairuotojams nuolat yra primenamos KET taisyklės ir jie raginami jų laikytis.

"Šiuo klausimu jau kurį laiką dirbame informuodami skirtingų autobusų parkų atstovus. Tai yra elementarios eismo taisyklės, kurių turime laikytis visi – tiek autobusų, tiek ir lengvųjų automobilių vairuotojai", – pažymėjo M.Sakalauskas.

Jis įsitikinęs, kad žiedinė sankryža yra viena saugiausių eismo organizavimo sprendimų, todėl atmetė siūlymus Trakų, Bažnyčios ir Gristupio gatvių sankirtoje įrengti įprastą sankryžą.

"Tikiu, kad žiedinė sankryža yra tinkamiausias sprendimas tokioje nedidelėje, bet judrioje vietoje", – pridūrė "Kautros" rinkodaros vadovas.

Problemų nemato

Nors Kauno autobusų stoties valdytojai pripažino, kad vairuotojai neretai minėtoje sankryžoje pažeidinėja KET taisykles, tiek Kauno miesto savivaldybė, tiek Kauno apskrities policijos pareigūnai eismo problemų nematė ir laikėsi pozicijos, kad lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų įvertinti, jog autobusai tiesiog netelpa, todėl priversti užvažiuoti ant salelės.

Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) viešųjų ryšių specialistai pateikė komentarą, iš kurio matyti, kad, pareigūnų nuomone, autobusų vairuotojai taisyklių nepažeidžia ir gali važiuoti tiesiai per žiedinėje sankryžoje įrengtą salelę.

"Minėtoje vietoje yra įrengta mažoji žiedinė sankryža. Pagal inžinerinių saugaus priemonių projektavimo ir naudojimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos įsakymu, tokia sankryža yra laikoma mažo skersmens žiedine sankryža su užvažiuojama centrine salele, kuri yra projektuojama taip, kad didžiagabaritėms transporto priemonėms ją būtų galima pervažiuoti ant jos užvažiuojant.

Pateiktose nuotraukose matomos didžiagabaritės transporto priemonės, kurios važiuoja pagal taisykles ratu, tačiau dėl savo didelių gabaritų privalo užvažiuoti ant žiedinėje sankryžoje esančios salelės. KET pažeidimų šiose situacijose nėra", – dėstoma "Kauno dienai" atsiųstame komentare.

Kauno VPK atstovai teigė, kad žiedinės sankryžos vienas privalumų yra greičio mažinimas, dėl to autobusų vairuotojai gali saugiau išvažiuoti iš stoties.

Kauno apskrities policijos registruojamų įvykių registre šioje žiedinėje sankryžoje eismo įvykių neregistruota.



NAUJAUSI KOMENTARAI

va

va portretas
ai geriau ziurekit ka putinas isdarineja.......jie mat salele rado..........

ir DAR

ir DAR portretas
pardon, ne tą vietą "perskaičiau"...

>Romualdui

>Romualdui portretas
prasikrapštyk akis ir prieš įvažiuodamas į žiedą , ATIDŽIAI PASIŽIŪRĖK Į KELIO ŽENKLUS... Prieš porą metų buvo įvykis, kai autobusas važiavo iš Kauno pilies st. į trečią juostą , kad važiuotų žiedu į kitą K.P. stotelę Jam važiuojant į kairę juostą , žiedu važiuodamas lengvasis automobilis kliudė autobuso galą, nors dar nebuvo išvažiavęs pro ištisinę juostą kuri ten yra...{ situacija panaši kaip ir pačio minimoje vietoje...] , nors ženklas - jam šalutinė gatvė... KALTINO lengvojo auto vairuotoją... MOKYKIS TAISYKLES.
VISI KOMENTARAI 28
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių