- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nepaiso: dalis autobusų vairuotojų nesivargina važiuoti pagal žiedinės sankryžos taisykles ir kerta tiesiai per salelę.
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
-
Autobusų vairuotojams taisyklės negalioja?
Ties Kauno autobusų stotimi esančioje žiedinėje sankryžoje autobusams ir lengviesiems automobiliams tarsi galioja skirtingos Kelių eismo taisyklės (KET), todėl kyla nemažai avarinių situacijų.
Nesaugi žiedinė sankryža
Lengvųjų automobilių vairuotojai pranešė apie dvigubų standartų žiedinę sankryžą, kurioje autobusų vairuotojai važiuoja taip, kaip nori. Kauniečiai pasakojo, kad ne kartą jie sukėlė avarines situacijas.
Trakų, Bažnyčios ir Girstupio gatvių sankirtoje įrengta žiedinė sankryža, tačiau autobusų vairuotojai nepasivargina važiuoti žiedu ir suka į kairę taip, lyg šioje vietoje būtų ne žiedinė, o įprasta sankryža, kurioje nurodytas jų pirmumas.
"Dažnai tenka važiuoti iš Trakų gatvės ir beveik visada susiduriu su autobusų vairuotojų įžūlumu. Jie tiesiog tiesiai važiuoja per salelę. Atrodytų, kad čia žiedo iš viso nebūtų. Suprantu, kad didesni autobusai galbūt ne visai telpa, bet tai nereiškia, kad nereikia atlikti bent minimalaus posūkio. Dabar, kai aš atvažiuoju Trakų, o jie – Girstupio gatve, logiškai mąstant, mes turėtume žiedinėje sankryžoje tiesiog prasilenkti ir vienas kitam netrukdyti, tačiau taip nėra. Autobusai važiuoja tiesiai mano automobilio link, nepadarydami nė menkiausio lanko. Pasukti nesivargina nei dideli, nei maži autobusai", – problemą dėstė Jurgis.
Kaunietis svarstė, kad situaciją pagerintų, jeigu viduryje žiedinės sankryžos būtų įrengti stulpeliai. Tada jie fiziškai apribotų galimybę važiuoti tiesiai per salelę ir autobusų vairuotojai būtų priversti daryti bent minimalų lanką.
Autobusai važiuoja tiesiai mano automobilio link, nepadarydami nė menkiausio lanko. Pasukti nesivargina nei dideli, nei maži autobusai.
"Gerai pažiūrėjus matosi, kad iš tos salelės jau byra sudėti akmenys. Jei autobusai važiuotų asfaltu, salelė netrupėtų", – pastebėjimu pasidalijo Jurgis.
Kalbasi su vairuotojais
Kauno autobusų stotį valdanti bendrovė "Kautra" pripažino, kad problema minėtoje žiedinėje sankryžoje tikrai egzistuoja. Anot "Kautros" atstovų, žiedinė sankryža suprojektuota taip, kad nebūtų problemų išsukti ir didesniems autobusams, tačiau viską lemia vairuotojų elgesys.
"Autobusai tikrai telpa ir gali normaliai važiuoti per šią žiedinę sankryžą. Ji buvo suprojektuota, kad tilptų net ir ilgiausi autobusai", – teigė Kauno autobusų stotį valdančios bendrovės "Kautra" rinkodaros vadovas Mindaugas Sakalauskas.
Jis tikino, kad autobusų vairuotojams nuolat yra primenamos KET taisyklės ir jie raginami jų laikytis.
"Šiuo klausimu jau kurį laiką dirbame informuodami skirtingų autobusų parkų atstovus. Tai yra elementarios eismo taisyklės, kurių turime laikytis visi – tiek autobusų, tiek ir lengvųjų automobilių vairuotojai", – pažymėjo M.Sakalauskas.
Jis įsitikinęs, kad žiedinė sankryža yra viena saugiausių eismo organizavimo sprendimų, todėl atmetė siūlymus Trakų, Bažnyčios ir Gristupio gatvių sankirtoje įrengti įprastą sankryžą.
"Tikiu, kad žiedinė sankryža yra tinkamiausias sprendimas tokioje nedidelėje, bet judrioje vietoje", – pridūrė "Kautros" rinkodaros vadovas.
Problemų nemato
Nors Kauno autobusų stoties valdytojai pripažino, kad vairuotojai neretai minėtoje sankryžoje pažeidinėja KET taisykles, tiek Kauno miesto savivaldybė, tiek Kauno apskrities policijos pareigūnai eismo problemų nematė ir laikėsi pozicijos, kad lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų įvertinti, jog autobusai tiesiog netelpa, todėl priversti užvažiuoti ant salelės.
Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) viešųjų ryšių specialistai pateikė komentarą, iš kurio matyti, kad, pareigūnų nuomone, autobusų vairuotojai taisyklių nepažeidžia ir gali važiuoti tiesiai per žiedinėje sankryžoje įrengtą salelę.
"Minėtoje vietoje yra įrengta mažoji žiedinė sankryža. Pagal inžinerinių saugaus priemonių projektavimo ir naudojimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos įsakymu, tokia sankryža yra laikoma mažo skersmens žiedine sankryža su užvažiuojama centrine salele, kuri yra projektuojama taip, kad didžiagabaritėms transporto priemonėms ją būtų galima pervažiuoti ant jos užvažiuojant.
Pateiktose nuotraukose matomos didžiagabaritės transporto priemonės, kurios važiuoja pagal taisykles ratu, tačiau dėl savo didelių gabaritų privalo užvažiuoti ant žiedinėje sankryžoje esančios salelės. KET pažeidimų šiose situacijose nėra", – dėstoma "Kauno dienai" atsiųstame komentare.
Kauno VPK atstovai teigė, kad žiedinės sankryžos vienas privalumų yra greičio mažinimas, dėl to autobusų vairuotojai gali saugiau išvažiuoti iš stoties.
Kauno apskrities policijos registruojamų įvykių registre šioje žiedinėje sankryžoje eismo įvykių neregistruota.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas12
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?63
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...