Mėlynoje padangėje, rausvoje šviesoje

Šeštajame tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“ pristatytas prancūzų menininkės Chloé Moglia (trupė „Rhizome“) performansas „Bleu Tenace“ („Mėlynas atkaklumas“), kurį įgyvendino atlikėja Fanny Austry. Pasirodymas jungia oro gimnastiką, cirko elementus ir šiuolaikinį šokį. Vis dėlto šokiu tai sunku pavadinti, kadangi veiksmas vyko 6 m aukštyje virš žemės.

Pirmiausia išvydome keistą metalinę konstrukciją, tiksliau, ilgą metalinį vamzdį, kurio viršuje – įžambiai pritvirtintas skersinis. Iš tolo jis priminė stilizuotą kryžių – šio pasaulio su savo pavojais ir netikėtumais simbolį.

Atviroje erdvėje stovintis įrenginys laukė, kol prie jo prisilies artistė F. Austry. Jos lėtas lipimas vamzdžiu aukštyn, darant pauzes atsikvėpti, apsidairyti, pažvelgti į horizontą, besileidžiančią saulę, žiūrovus, nuteikė meditatyviai ir hipnotizuojamai. Stebėtojai buvo šiek tiek įsitempę, nes  veiksmas vyko ganėtinai aukštai ir be jokios apsaugos, suvokiant, kad neapgalvotas, spontaniškas judesys gali kainuoti viską. Kai pasitikima tik savo pasiruošimu, ištverme ir profesionalumu... Įspūdį sustiprino pasirodymui pasirinkta vieta – šalia Nemuno esantis Daugirdo amfiteatras, nušviestas rausvų besileidžiančios saulės spindulių, alsuojantis tingia rugpjūčio šiluma.

Atrodė, kad ore atliekami nesvarumo eksperimentai. Drąsa, savita logika, baimės valdymas, laikinumo suvokimas ir savo kūno galimybių išbandymas – stipriosios performanso pusės. Jo metu pasitaikė ir baisokų scenų: atlikėja staiga pradėjo suptis ant skersinio, į jį remdamasi tik pilvu, o vienu metu kabėjo laikydamasi tik viena ranka. Kas nutiktų, jei ji pavargtų? Ar galėtų pasiekti strypą ir nusileisti žemyn? Stebint artistę momentais sustodavo laikas. Rizikingas pasirodymas nepaliko abejingų, šalia manęs sėdinčios moterys net šūktelėjo: „O, Dieve!“. F. Austry pasiekus žemę žiūrovai plojo ne tik iš estetinio pasigėrėjimo, bet ir dėl to, kad viskas baigėsi laimingai.

Vis dėlto pritrūkta stipresnio, garsesnio muzikinio takelio, kurį kūrė kompozitorė Marielle’ė Chatain. Ryškesnis muzikinis apipavidalinimas galėjo pasirodymui suteikti daugiau dinamikos, sudaryti atsvarą lėtam ir nuosekliam veiksmui. Pamaniau, kad įdomu būtų pamatyti, kaip performansas atrodytų naktį, kai atlikėją apšviestų tik vienas prožektorius. Galbūt poveikis būtų dar stipresnis, nesvarumo būsenos pojūtis – visai kitoks.

Apmąstant visą matytą reginį, norisi pažymėti oro akrobatikos, fizinio pasiruošimo ir meditatyvių-filosofinių šokio elementų dermę, kuriamą savitą estetiką. Pasirodo, galima valdyti erdvę ir laiką joje. Norėtųsi tai patirti dar kartą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vata tolsta?

Vata tolsta? portretas
Jau tik rausva šviesa ne raudona ?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

  • Kaune – pirmasis solinis N. Pareigytės koncertas
    Kaune – pirmasis solinis N. Pareigytės koncertas

    Penktadienio naktį kauniečiai ir miesto svečiai rinkosi į naktinį klubą „Taboo“, kuriame vyko pirmasis Nijolės Pareigytės solinis koncertas. ...

    43
  • Nepažintas maestro P. Bingelis
    Nepažintas maestro P. Bingelis

    Jurgio ir Ilmos knyga ne apie šventąjį, bet apie Petrą. Žmogų, kuris choro balsais ir vidine ugnimi tirpdė Kauno melomanų, o šokoladu glaistytais sūreliais – mylimos anūkės širdis. ...

    10
  • „Sugar“, arba Spektaklis, kuriame nėra pykčio
    „Sugar“, arba Spektaklis, kuriame nėra pykčio

    Kas nepamena dviejų moterimis persirengusių vyrų ir žaviosios Marilyn Monroe legendiniame Billy Wilderio filme „Džiaze tik merginos“? 1959-aisiais ši nespalvota komedija tapo tikra sensacija, nes pirmą kartą kino ekrane taip ry&scaron...

  • Šiuolaikinio Narcizo atspindžio paieškos
    Šiuolaikinio Narcizo atspindžio paieškos

    Spalio 18 d. sugrįžtantis netradicinis teatro festivalis „Namas Nr. 5“ prasidės režisieriaus Karolio Zajausko spektakliu – vizualine kelione „Narcizas“. Šaltą rudens vakarą spektaklio dalyviai, klaidžiodami įstabaus...

    2
  • Durys į Afriką atsidaro ir Lietuvoje
    Durys į Afriką atsidaro ir Lietuvoje

    Lietuvis nelabai pažįsta Afriką. Pagalvojęs apie ten kuriamą teatrą galbūt įsivaizduoja archajiškus genčių ritualus. Tačiau Nacionalinio Kauno dramos teatro Ilgojoje salėje pristatyto spektaklio „Atverk duris“ pagal dramaturgo i&...

    1
  • Kol ieškodami vaikštome parodų salėse tarp paveikslų, tol tapyba yra gyva
    Kol ieškodami vaikštome parodų salėse tarp paveikslų, tol tapyba yra gyva

    Prieš apsilankant vienokioje ar kitokioje parodoje sukirba mintis, kad ji kels klausimų, o apėję ekspozicijų erdvę rasime atsakymus. Tačiau toks scenarijus negali tikti visoms parodoms. Kauno paveikslų galerijoje eksponuojama 18-osios tarptautin...

    1
  • Tarptautinėje parodoje – rudeniniai keramikų kūrybos žiedai
    Tarptautinėje parodoje – rudeniniai keramikų kūrybos žiedai

    Kaip ir pernai, šiemet „Pavasaris“ taip pat atėjo rudenį - 17-toji tarptautinė šiuolaikinės keramikos paroda „Pavasaris“ visą rugsėjį buvo eksponuojama Maironio lietuvių literatūros muziejaus rūsio erdvėje. ...

  • Operos solisto A. Jacunsko gyvenimo moto: gyvenk, kad mylėtum
    Operos solisto A. Jacunsko gyvenimo moto: gyvenk, kad mylėtum

    Koks žodžių žaismas: važiuoju į pasimatymą su ilgamečiu Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) solistu Algirdu Jacunsku, kuris gyvena prie buvusio „Pasimatymo“. Iš tolo matau kostiumuotą vyrą su rožių puokšte, kuris gal...

    3
  • Kaune – prancūziški šiuolaikinio šokio gūsiai
    Kaune – prancūziški šiuolaikinio šokio gūsiai

    Tarptautinis šokio festivalis AURA šiandien Kaune prasidės nacionaline premjera: choreografės Birutės Letukaitės spektakliu „Prarasti prisiminimai“. Scenoje skambės gyvai atliekama kompozitoriaus Antano Jasenkos ir perkusininko A...

  • Šokio spektaklyje – visuomenę žadinančios idėjos
    Šokio spektaklyje – visuomenę žadinančios idėjos

    „Nesame labai toli nuo distopinės visuomenės“, – sako menininkė Inga Fontez-Sakurako, kartu su savo šokio teatru „Okarukas“ šį savaitgalį Kaune pristatysianti atnaujintą spektaklį „Meat Factory“. P...

Daugiau straipsnių