- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šį penktadienį Kauno technologijos universiteto (KTU) studentus ir visus, neabejingus mokslo naujovėms, išradimams ir inovacijoms, pakvies kasmetinis renginys „Tyrėjų naktis“, kuris šiais metais persikelia į KTU „Santakos“ slėnį. Jo metu universiteto dėstytojas Kęstutis Valinčius pristatys savo sukurtą išmaniąją elektromobilio įkrovimo stotelę.
Prasidėjo nuo svajonės
KTU Informatikos fakulteto (IF) lektorius K. Valinčius KTU „Tyrėjų naktyje“ dalyvaus antrąjį kartą. Praėjusiais metais su kolega Mindaugu Jančiuku, renginio lankytojus KTU dėstytojas nustebino tiesiogine transliacija iš Mėnulio, rodoma ant universiteto sienos. Tokia transliacija iš vienintelio Žemės gamtinio palydovo Lietuvoje vyko pirmą kartą.
Šiais metais „Tyrėjų naktyje“ K. Valinčius pristatys išmaniąją elektromobilio įkrovimo stotelę, kuriamą ir tobulinamą drauge su M. Jančiuku. Pasak KTU dėstytojo, šios stotelės įdirbis jau viršija vienerius metus.
„Iš tiesų viskas prasidėjo nuo svajonės. Po to, kai įsigijau elektromobilį, nuolat susidurdavau su skeptikais, kurie tvirtino, jog ši transporto priemonė nepatogi dėl savo krovimo Lietuvoje galimybių. Mano siekis buvo įrodyti, kad tai ne tik ekologiška, bet ir ekonomiška transporto priemonė, kurios įkrovimo infrastruktūros kūrimui nereikia labai didelių investicijų. Natūraliai ėmiau domėtis ir analizuoti krovimo procesą, kokie įrenginiai tam reikalingi. Netrukus supratau, kad įkrovimo stoteles įmanoma sukurti tiek namų, tiek laboratorijos sąlygomis“, – sakė K. Valinčius.
Anot KTU lektoriaus, išmaniosios elektromobilio įkrovimo stotelės kūrimas leido sujungti hobį (elektroniką) ir mokslą (informatiką). K. Valinčius patikino, kad visada domėjosi technologijų pažanga, o kelionės elektromobiliais yra ateitis.
„Šiandien įrenginys dar nėra galutinis – jį nuolat tobuliname. Norime, kad elektromobilio įkrovimo stotelė turėtų išmanumo aspektą: ją būtų galima valdyti per atstumą, matyti visus duomenis. Pagrindinis įrenginio tikslas – nepririšti jo veikimo prie konkrečios vietos“, – pabrėžė inovatorius.
K. Valinčiaus teigimu, minėtąjį aspektą pasiekti padeda prie įkrovimo stotelės prisijungtas išmanusis telefonas, kurio pagalba vyksta valdymas. Išmanusis telefonas leidžia stebėti krovimo būklę: ar kraunasi, ar ne, jei taip – kiek laiko užtruks krovimas ir kitus parametrus.
Leidžia sutaupyti
Dėstytojas teigė dažnai sulaukiantis klausimo, kodėl pasirinko vairuoti ekologišką transporto priemonę.
„Pusiau juokais, pusiau rimtai atsakau, jog neturiu pinigų benzinui. Kadangi gyvenu ne Kaune, o Marijampolėje, kasdien tenka nuvažiuoti nemažą atstumą. Mano skaičiavimais, naudojant šią transporto priemonę, kasdienės kelionės finansiškai apsimoka labiau, negu vykstant paprastu automobiliu, varomu degalais. Elektromobilis, kurį vairuoju jau ne pirmus metus, man leidžia daug sutaupyti“, – pažymėjo K. Valinčius.
Sakoma, jog geras pavyzdys užkrečia. Tuo KTU dėstytojas įsitikino šią vasarą, apie elektromobilius diskutuodamas su vienu iš programuotojų stovyklos savanorių. „Šiandien jis – mano studentas, ne per seniausiai įsigijęs elektromobilį. Ateityje KTU prieigose bus elektromobilių kamštis“, – prognozuoja K. Valinčius.
Kas pirmesnis, tas gudresnis
Kauno teritorijoje šiuo metu yra trys elektromobilių įkrovimo stotelės. Viena iš jų – KTU Studentų miestelyje. Laukiant, kol ši bus pastatyta, elektromobilį dėstytojui tekdavo krautis ilginamąjį laidą išvedus per langą.
„Universiteto prieigose esant vienai elektromobilio įkrovimo stotelei ir dviem šia transporto priemone besinaudojantiems vairuotojams (vieną vairuoju aš, kitą studentė), tekdavo dėl stotelės ir pakovoti, nes vienu metu du elektromobiliai krautis negali. Kiekvieną dieną su studente telefonu tardavomės, kuris iš mūsų ir kuriuo metu galės krauti savo automobilį. Įsivaizduokite, kaip reikėtų suvaldyti situaciją, jeigu elektromobilių skaičius universitete išaugtų?“, – retoriškai paklausė K. Valinčius.
Anot lektoriaus, šiandien vairuoti tokią transporto priemonę reikia drąsos ir užsispyrimo. Svarbiausia, nepasiduoti skeptikams, kurie neretai, patys nežinodami daugelio dalykų, kuria bendrą visuomenės nuomonę. Vairuotojai įpratę, jog kuro galima užsipilti vos per keletą minučių – elektromobilio pakrauti taip greitai nepavyks.
Tam, kad būtų lengviau išspręsti ateityje laukiančias problemas, kai vienos įkrovimo stotelės nepakaks pagausėjusiam elektromobilius vairuojančiųjų skaičiui, K. Valinčius dirba laboratorijoje, kurdamas išmaniąją elektromobilio įkrovimo stotelę.
Tyrėju gali būti kiekvienas
Išmanioji elektromobilio įkrovimo stotelė „Tyrėjų naktyje 2015“ bus pademonstruota kaip eksponatas, su kuriuo dalyviai galės susipažinti iš arčiau, 12 val. atvykę į Studentų g. 48 B.
„Į išmaniosios elektromobilio įkrovimo stotelės vystymo procesą jau įtraukėme keletą KTU studentų. Bandome įtraukti dar daugiau, kad jie galėtų prisiliesti prie technologijų kūrimo praktikoje. Susidomėjusius tuo, ką pamatys „Tyrėjų naktyje“, būtinai pakviesime prisijungti“, – sakė K. Valinčius.
KTU renginio „Tyrėjų diena“ dėmesys nukreiptas į mokslą, kuris užkrečia, nes parodo technologijų, kurias laboratorijose kuria ir vysto mokslininkai, praktinį pritaikymą. „Toks renginys suteikia galimybę tyrėjams ir išradėjams pasidalinti savo ilgų darbo valandų rezultatais. Kas yra tyrėjas? Tyrėjas yra bet kuris asmuo, kuris domisi“, – net nemirktelėjęs atsakė pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
NASA stažavęsi lietuviai: atskleidė, ką išmoko, ir kodėl labiausiai sužavėjo ne technologijos
Į NASA 16 savaičių truksiančiai pavasario stažuotei jau netrukus išvyks 10 studentų iš Lietuvos – šią žinią paskelbė konkursą organizavusi Lietuvos mokslo taryba (LMT). Kiek anksčiau paskelbtas ir kvietimas stažuotėms N...
-
Marso mėnulių mįslė: aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti naują misiją1
2026 m. Japonijos aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti misiją „Mars Moons eXploration“, kurios tikslas – ištirti Marso mėnulius Fobą ir Deimą bei pargabenti į Žemę mėginių iš Fobo. Tikimasi, kad ši m...
-
Tyrimas: Vidurio Europoje smarkiai padidėjo UV spinduliuotė
Naujo tyrimo duomenimis, pastaraisiais dešimtmečiais Vidurio Europoje netikėtai smarkiai padidėjo ultravioletinė (UV) spinduliuotė. ...
-
Sirijoje atrasti seniausi žinomi alfabetiniai rašmenys1
Naujausi archeologų atradimai rodo, kad seniausi alfabetiniai rašmenys gali būti net 500 metų senesni nei manyta iki šiol. ...
-
NASA kosmoso sveikatos priežiūros inovacijų programoje dirbs su lietuvių „Delta Biosciences“
Lietuvos gyvybės mokslų įmonė „Delta Biosciences“ yra pirmoji kompanija Europoje, atrinkta į NASA „Space-H“ akceleratoriaus programą, skatinančią pažangias kosmoso sveikatos priežiūros technologijas. ...
-
Garsus architektas pristatė planus pastatyti A. Einsteino centrą Vokietijos Ulmo mieste
Įžymus architektas Danielis Libeskindas sekmadienį pristatė muziejaus, skirto Alberto Einšteino darbams, projektą. Muziejus iškiltų Vokietijos Ulmo mieste, kuriame gimė žymusis mokslininkas. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
JAV vyriausybė sieks, kad „Google“ parduotų naršyklę „Chrome“
JAV vyriausybė teisėjo paprašė nurodyti suskaidyti interneto milžinę „Google“ parduodant jos plačiai naudojamą naršyklę „Chrome“. ...
-
Bažnyčioje – naujovė: žmonės išpažintį gali atlikti pačiam Jėzui10
Naujųjų technologijų pažanga nenustoja stebinti. Vienos bažnyčios lankytojai gali tiesiogiai pasikalbėti su Jėzumi arba tiksliau – jo dirbtinio intelekto (DI) versija. ...
-
„SpaceX“ nepavyko „pagauti“ savo raketos greitintuvo
„SpaceX“ antradienį surengė dar vieną savo raketos „Starship“ bandomąjį skrydį, o stebėti pakilimą prie Elono Musko prisijungė išrinktasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas, kas iliustruoja vis stiprėjantį jųdviejų be...