Saulės energija varomas lėktuvas ruošiasi istoriniam skrydžiui aplink pasaulį

  • Teksto dydis:

Vieno saulės energijos varomo lėktuvo kūrėjai siekia įsiamžinti istorijoje, kai jų aparatas pakils iš Abu Dabio ir pradės skrydį aplink pasaulį ir turėtų tapti reklama alternatyviems energijos šaltiniams.

Tikėtasi, kad lėktuvas „Solar Impulse 2“ (Si2) pakils šeštadienį, bet startas atidėtas dėl stipraus vėjo. Ši misija vainikuos 13 metų dviejų šveicarų pilotų atliktus tyrimus ir bandymus, nors iš jų sumanymo šaipėsi aviacijos pramonė.

Si2 praėjusį pirmadienį atliko trečią sėkmingą bandomąjį skrydį Jungtiniuose Arabų Emyratuose, ir misijos vadovai nepranešė apie jokius gedimus.

Bendrovės „Solar Impulse“ pirmininkas ir vienas iš šio lėktuvo pilotų yra Bertrand'as Piccard'as (Bertranas Pikaras), kilęs iš mokslininkų ir nuotykių ieškotojų šeimos; jis 1999 metais tapo pirmuoju žmogumi, apskridusiu aplink Žemės rutulį karšto oro balionu.

„Norime pademonstruoti, kad švariosios technologijos ir atsinaujinančių šaltinių energetika gali pasiekti tai kas neįmanoma“, – jis sakė naujienų agentūrai AFP.

„Atsinaujinančių šaltinių energija gali tapti neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi – kartu mes galime padėti išgelbėti savo planetos gamtinius išteklius“, – B.Piccard'as aiškino sausį, kai buvo pristatytas Si2 skrydžio maršrutas.

Energiją minėto lėktuvo elektros varikliams tiekia daugiau negu 17 tūkst. saulės baterijų, įtaisytų jo sparnuose, kurių mojis yra 72 metrai – beveik kaip keleivinio superlainerio „Airbus A380“.

Šis modernios konstrukcijos lėktuvas, pagamintas iš lengvo anglies pluošto, sveria tik 2,3 tonos – maždaug tiek pat, kiek šeimyninis visureigis, tačiau per 100 kartų mažiau negu A380.

Si2 yra pirmasis saulės energijos varomas orlaivis, kuris galės išbūti ore kelias paras.

Lėktuvo propelerius suka keturi 17,5 arklio jėgų elektriniai motorai, kuriems energija tiekiama per pakraunamus ličio jonų akumuliatorius.

Si2 per savo kelionę turėtų nutūpti 12 kartų. Visa kelionė truks ilgiau negu penkis mėnesius, o grynai skrydžio laikas turėtų siekti apie 25 paras.

Šio vienviečio lėktuvo ilgiausia nepertraukiamo skrydžio atkarpa bus penkių dienų skrydis per Ramųjį vandenyną iš Nandzingo miesto Kinijoje iki Havajų, kai Si2 turės įveikti 8,5 tūkst. kilometrų.

„Solar Impulse 2“ turi pasiekti tai, ko dar nepasiekė joks kitas lėktuvas per aviacijos istoriją: skristi nenaudodamas degalų penkias dienas ir naktis iš eilės, valdomas tik vieno piloto nehermetiškoje kabinoje“, – sakė antrasis bendrovės įkūrėjas ir generalinis direktorius Andre Borschbergas (Andrė Boršbergas), buvęs Šveicarijos karinių oro pajėgų pilotas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių