Viešąjį transportą ateityje varys vėjo sukurta energija?

Veiklą pradeda Lietuvos verslininkus ir mokslininkus vienijantis Vėjo ir saulės transporto aljansas. Jo tikslas – įgyvendinti atsinaujinančia vėjo energija varomo viešojo miesto transporto idėją.

Inovacijų bendrovės „Vėjo projektai“ vadovai ir Klaipėdos bei Kauno technologijos universitetų mokslininkai pasirašė atsinaujinančia energija varomo transporto plėtros deklaraciją. Verslininkai ir mokslininkai kartu sieks sukurti ir įdiegti viešą elektrinį transportą, kuriam energiją teiks vėjo jėgainės.

„Vėjo elektrinė gamina elektros energiją. Labai paprastai kalbant, šitą pagamintą elektros energiją mes galime sukaupti akumuliatoriuose ar baterijose, o šitas baterijas paskui galime panaudoti autobuse, kad jis važiuotų. Autobusai važinėja dienomis, o naktį jie ilsisi, tad naktį mes galime tas jų baterijas pakrauti. Kaip žinote, naktį apskritai elektra pigesnė, taigi tai bus visa ekonominė nauda“, – kalbėjo Klaipėdos universiteto Infrastruktūros ir plėtros prorektorius prof. dr. Rimantas Didžiokas.

Klaipėdos mokslininkai jau yra parinkę Lietuvos sąlygoms tinkamą bateriją ir išbandę ta baterija maitinamą elektromechaninės pavaros prototipą.

„Sistema skirta miesto logistikos transportui – ne tiktai autobusams, bet taip pat ir šiukšliavežėms, prekių pristatymo mašinoms. Šiuo metu jau sistema bandoma realiomis sąlygomis, kad galėtume ją pasitvirtinti. Kitais metais mes labai tikimės jau turėti prototipines transporto priemones, kurias jau bus galima išbandyti“, – sakė inovacijų bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Tomas Kairys.

Pasak verslininkų, elektra varomą viešajam transportui tinkamą automobilį tikisi pagaminti jau

2014 metais. Bendrovė „Vėjo projektai“ per ketverius metus į elektrinio transporto inovacijomis paremtų produktų kūrimą ketina investuoti 85 mln. litų.

Elektrifikuoti miesto transportą jau po kelerių metų ketina daugelis Europos miestų. Mat Europos Sąjunga artimiausiu metu  miesto transporto išskiriamą anglies dvideginio kiekį siekia sumažinti iki nulio.

Pasak mokslininkų, Europos Sąjungoje šiuo metu naudojama maždaug 900 tūkst. visuomeninio transporto priemonių, iš kurių kasmet apie dešimtadalis atnaujinama.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Valys

Valys portretas
Skiedžiate kažką. Vėjai kartais pučia, kartais ne. Taigi neišvengiamai tos vėjo jėgainės turi dirbti tinkle su tam tikrom rezervinėm galiom. Taigi naktį kraudami autobusų baterijas jūs neatskirsite, kur čia vėjo, o kur dujų arba atominė energija. O savo automobilio tai jūs tikrai negaminsite. Nusipirksite serijinę mašiną, išmesite vidaus degimo varikllį, įdėsite elektros motorą ir bus po viskam. Be to, ekologišką transportą planuoja ne viena Europos šalis. Taigi pirma reikia apžvelgti kas jau padaryta margam sviete, o paskui jau šaukti. Kad naujai neišradinėtumėt to, kas jau išrasta.

Nepiktavalis

Nepiktavalis portretas
Žinoma palaikau bet kokį projektą susijusį su vėjo energija ,tačiau tai ,kad bus iššvaistyti 85 mil lt vėjais ,tikrai prieštaraučiau .Neplanuokite taip toli ,autobusai ,šiukšlevežės ,pradžiai išbandykime kaip visa ši teorija pasitvirtins įmontuojant elektros variklį į paprasta dviratį ,bent jau sutaupysite 1 milijoną tolimesnių diskusijų kavos išlaidom. Na nėra visa taip paprasta ,ir 85 mil nepakaks ir 2014 toli nuo realybės , tačiau vistie linkiu sėkmės ir ištvermės.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių