- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnai girdime kalbant, jog oro užterštumas didėja ir kad tam didžiulės įtakos turi labai plačiai paplitęs automobilių eksploatavimas.
Tarptautinės jaunimo organizacijos AIESEC kartu su UAB „Miromax“ ir LITBIOMA surengtas ir europarlamentarės Radvilės Morkūnaitės-Mikulėnienės globojamas projektas „Žalioji energija“, skirtas atskirai apžvelgti kiekvieną atsinaujinančių išteklių rūšį, jų panaudojamo sritis, paskutinėje projekto paskaitoje aptarė pakankamai jaunos elektromobilių pramonės, prisidedančios prie švariosios technologijos diegimo, plėtojimą ir perspektyvas Lietuvoje.
Anot paskaitos pranešėjo Karolio Beniulio, atstovavusio Lietuvos Elektromobilių Asociacijai, pastebimas vis didesnis susidomėjimas elektra varomu transportu, taip pat gerėja pačių elektromobilių techniniai parametrai.
Pavyzdžiui, šiuo metu įkrautas automobilis gali nuvažiuoti iki 90 km, o jau 2015-aisias prognozuojama, jog bus mūsų šalies keliais riedės automobiliai, galintys nuvažiuoti 200 kilometrų atstumą, 2020-aisiais jis sieks 300 kilometrų.
Taip pat kasmet ženkliai, net iki 20 procentų, krenta automobilių įkraunamų baterijų kaina, mažėja jų svoris.
Vienas iš pagrindinių privalumų, pabrėžiančių elektromobilio pranašumą, yra mažos išlaidos tam tikram nuvažiuotam keliui. Pavyzdžiui, priklausomai nuo elektromobilio tipo, išlaidos 100 kilometrų nuvažiuoti siekia nuo keturių iki aštuonių litų.
Taip pat, kalbant apie elektromobilio pliusus, galima įvardinti tai, kad nebereikia skirti laiko ir pajamų tepalų, dirželių priežiurai ir keitimui. Šių privalumų sąrašą papildo ir tai, jog eksploatuojant tokią transporto priemonę nekeliamas triukšmas, neteršiama aplinka kenksmingomis išmetamosiomis dujomis.
K.Beniulis akcentavo, jog elektromobiliai gali būti varomi ir atsinaujinančia elektros energija. Taigi, tiek energijos šaltinis, tiek transporto priemonė sudaro ekologišką grandinę, dėl kurios plėtojimo yra prisidedama prie švaresnės aplinkos ir visuomenės sveikatos tausojimo.
Tikimasi, kad jau 2020 metais bus galima išvysti kas penktą automobilį varomą elektra, o tokiose zonose kaip miestų senamiesčiai, Kuršių Nerija ir kituose kurortuose bus leidžiamas vien elektromobilių eismas.
Lietuvoje nuosekliai dirbama, kad netolimoje ateityje būtų realizuoti su platesniu elektromobilių naudojimu susiję tikslai. Šalyje jau sėkmingai veikia automobilių perdarymo įmonės, įrengtos ir penkios elektromobilio pakrovimo stotelės (trys iš jų Vilniuje, dvi – Kaune).
Pasak paskaitos pranešėjo, įkrauti automobilio bateriją galima ir namuose naudojant įprastą elektros lizdą, tik toks procesas užtrunka kiek ilgiau: šešias – aštuonias valandas.
Stebint situaciją pasauliniu mastu, elektromobilių paklausa kol kas viršija pasiūlą, nes didžiosios automobilių gamintojų firmos dar tik ruošiasi elektromobilių pristatymui automobilių rinkoje, todėl mūsų šalyje galimybės plėtoti šiai sričiai yra labai optimistiškos, paskaitos pranešėjo žodžiais tariant “visi stovi prie vienos starto linijos”.
Galima tvirtinti, kad tai, kas prieš dešimtmetį galėjo atrodyti itin tolima ir sunkiai įgyvendinama svajonė Lietuvoje, šiandien ji pamažu realizuojama.
Šalies keliuose jau rieda ne viena elektra varoma transporto priemonė, plėtojama elektromobilių baterijų įkrovimo infrastruktūra.
Taip pat didėja elektromobilių prienamumas visuomenei dėl krentančių baterijų kainų. Visa tai suteikia vilčių, jog tam tikru tempu artėjama prie netriukšmingos ir mažiau užterštos miesto vizijos įgyvendinimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...