Elektromobiliai Lietuvoje – utopija, virstanti realybe?

Dažnai girdime kalbant, jog oro užterštumas didėja ir kad tam didžiulės įtakos turi labai plačiai paplitęs automobilių eksploatavimas.

Tarptautinės jaunimo organizacijos AIESEC kartu su UAB „Miromax“ ir LITBIOMA surengtas ir europarlamentarės Radvilės Morkūnaitės-Mikulėnienės globojamas projektas „Žalioji energija“, skirtas atskirai apžvelgti kiekvieną atsinaujinančių išteklių rūšį, jų panaudojamo sritis, paskutinėje projekto paskaitoje aptarė pakankamai jaunos elektromobilių pramonės, prisidedančios prie švariosios technologijos diegimo, plėtojimą ir perspektyvas Lietuvoje.

Anot paskaitos pranešėjo Karolio Beniulio, atstovavusio Lietuvos Elektromobilių Asociacijai, pastebimas vis didesnis susidomėjimas elektra varomu transportu, taip pat gerėja pačių elektromobilių techniniai parametrai.

Pavyzdžiui, šiuo metu įkrautas automobilis gali nuvažiuoti iki 90 km, o jau 2015-aisias prognozuojama, jog bus mūsų šalies keliais riedės automobiliai, galintys nuvažiuoti 200 kilometrų atstumą, 2020-aisiais jis sieks 300 kilometrų.

Taip pat kasmet ženkliai, net iki 20 procentų, krenta automobilių įkraunamų baterijų kaina, mažėja jų svoris.

Vienas iš pagrindinių privalumų, pabrėžiančių elektromobilio pranašumą, yra mažos išlaidos tam tikram nuvažiuotam keliui. Pavyzdžiui, priklausomai nuo elektromobilio tipo, išlaidos 100 kilometrų nuvažiuoti siekia nuo keturių iki aštuonių litų.

Taip pat, kalbant apie elektromobilio pliusus, galima įvardinti tai, kad nebereikia skirti laiko ir pajamų tepalų, dirželių priežiurai ir keitimui. Šių privalumų sąrašą papildo ir tai, jog eksploatuojant tokią transporto priemonę nekeliamas triukšmas, neteršiama aplinka kenksmingomis išmetamosiomis dujomis.

K.Beniulis akcentavo, jog elektromobiliai gali būti varomi ir atsinaujinančia elektros energija. Taigi, tiek energijos šaltinis, tiek transporto priemonė sudaro ekologišką grandinę, dėl kurios plėtojimo yra prisidedama prie švaresnės aplinkos ir visuomenės sveikatos tausojimo.

Tikimasi, kad jau 2020 metais bus galima išvysti kas penktą automobilį varomą elektra, o tokiose zonose kaip miestų senamiesčiai, Kuršių Nerija ir kituose kurortuose bus leidžiamas vien elektromobilių eismas.

Lietuvoje nuosekliai dirbama, kad netolimoje ateityje būtų realizuoti su platesniu elektromobilių naudojimu susiję tikslai. Šalyje jau sėkmingai veikia automobilių perdarymo įmonės, įrengtos ir penkios elektromobilio pakrovimo stotelės (trys iš jų Vilniuje, dvi – Kaune).

Pasak paskaitos pranešėjo, įkrauti automobilio bateriją galima ir namuose naudojant įprastą elektros lizdą, tik toks procesas užtrunka kiek ilgiau: šešias – aštuonias valandas.

Stebint situaciją pasauliniu mastu, elektromobilių paklausa kol kas viršija pasiūlą, nes didžiosios automobilių gamintojų firmos dar tik ruošiasi elektromobilių pristatymui automobilių rinkoje, todėl mūsų šalyje galimybės plėtoti šiai sričiai yra labai optimistiškos, paskaitos pranešėjo žodžiais tariant “visi stovi prie vienos starto linijos”.

Galima tvirtinti, kad tai, kas prieš dešimtmetį galėjo atrodyti itin tolima ir sunkiai įgyvendinama svajonė Lietuvoje, šiandien ji pamažu realizuojama.

Šalies keliuose jau rieda ne viena elektra varoma transporto priemonė, plėtojama elektromobilių baterijų įkrovimo infrastruktūra.

Taip pat didėja elektromobilių prienamumas visuomenei dėl krentančių baterijų kainų. Visa tai suteikia vilčių, jog tam tikru tempu artėjama prie netriukšmingos ir mažiau užterštos miesto vizijos įgyvendinimo.

Dažnai girdime kalbant, jog oro užterštumas didėja ir kad tam didžiulės įtakos turi labai plačiai paplitęs automobilių eksploatavimas.

Tarptautinės jaunimo organizacijos AIESEC kartu su UAB „Miromax“ ir LITBIOMA surengtas ir europarlamentarės Radvilės Morkūnaitės-Mikulėnienės globojamas projektas „Žalioji energija“, skirtas atskirai apžvelgti kiekvieną atsinaujinančių išteklių rūšį, jų panaudojamo sritis, paskutinėje projekto paskaitoje aptarė pakankamai jaunos elektromobilių pramonės, prisidedančios prie švariosios technologijos diegimo, plėtojimą ir perspektyvas Lietuvoje.

Anot paskaitos pranešėjo Karolio Beniulio, atstovavusio Lietuvos Elektromobilių Asociacijai, pastebimas vis didesnis susidomėjimas elektra varomu transportu, taip pat gerėja pačių elektromobilių techniniai parametrai.

Pavyzdžiui, šiuo metu įkrautas automobilis gali nuvažiuoti iki 90 km, o jau 2015-aisias prognozuojama, jog bus mūsų šalies keliais riedės automobiliai, galintys nuvažiuoti 200 kilometrų atstumą, 2020-aisiais jis sieks 300 kilometrų.

Taip pat kasmet ženkliai, net iki 20 procentų, krenta automobilių įkraunamų baterijų kaina, mažėja jų svoris.

Vienas iš pagrindinių privalumų, pabrėžiančių elektromobilio pranašumą, yra mažos išlaidos tam tikram nuvažiuotam keliui. Pavyzdžiui, priklausomai nuo elektromobilio tipo, išlaidos 100 kilometrų nuvažiuoti siekia nuo keturių iki aštuonių litų.

Taip pat, kalbant apie elektromobilio pliusus, galima įvardinti tai, kad nebereikia skirti laiko ir pajamų tepalų, dirželių priežiurai ir keitimui. Šių privalumų sąrašą papildo ir tai, jog eksploatuojant tokią transporto priemonę nekeliamas triukšmas, neteršiama aplinka kenksmingomis išmetamosiomis dujomis.

K.Beniulis akcentavo, jog elektromobiliai gali būti varomi ir atsinaujinančia elektros energija. Taigi, tiek energijos šaltinis, tiek transporto priemonė sudaro ekologišką grandinę, dėl kurios plėtojimo yra prisidedama prie švaresnės aplinkos ir visuomenės sveikatos tausojimo.

Tikimasi, kad jau 2020 metais bus galima išvysti kas penktą automobilį varomą elektra, o tokiose zonose kaip miestų senamiesčiai, Kuršių Nerija ir kituose kurortuose bus leidžiamas vien elektromobilių eismas.

Lietuvoje nuosekliai dirbama, kad netolimoje ateityje būtų realizuoti su platesniu elektromobilių naudojimu susiję tikslai. Šalyje jau sėkmingai veikia automobilių perdarymo įmonės, įrengtos ir penkios elektromobilio pakrovimo stotelės (trys iš jų Vilniuje, dvi – Kaune).

Pasak paskaitos pranešėjo, įkrauti automobilio bateriją galima ir namuose naudojant įprastą elektros lizdą, tik toks procesas užtrunka kiek ilgiau: šešias – aštuonias valandas.

Stebint situaciją pasauliniu mastu, elektromobilių paklausa kol kas viršija pasiūlą, nes didžiosios automobilių gamintojų firmos dar tik ruošiasi elektromobilių pristatymui automobilių rinkoje, todėl mūsų šalyje galimybės plėtoti šiai sričiai yra labai optimistiškos, paskaitos pranešėjo žodžiais tariant “visi stovi prie vienos starto linijos”.

Galima tvirtinti, kad tai, kas prieš dešimtmetį galėjo atrodyti itin tolima ir sunkiai įgyvendinama svajonė Lietuvoje, šiandien ji pamažu realizuojama.

Šalies keliuose jau rieda ne viena elektra varoma transporto priemonė, plėtojama elektromobilių baterijų įkrovimo infrastruktūra.

Taip pat didėja elektromobilių prienamumas visuomenei dėl krentančių baterijų kainų. Visa tai suteikia vilčių, jog tam tikru tempu artėjama prie netriukšmingos ir mažiau užterštos miesto vizijos įgyvendinimo.


Šiame straipsnyje: elektromobiliselektromobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Soferis

Soferis portretas
Euroekologinis kretinizmas is kurio tam tikri elementai kraunasi kapitala patikliu vartotoju saskaita.

Brilius

Brilius portretas
Koks skirtumas, kur deginti dujas, ar automobilio variklyje, ar elektrinėje, kuri tieks elektrą elektromobiliams įkrauti ??? Visvien bus išmetamas CO2.

jooo

jooo portretas
nu juk elektra tai silumines elektrines gamina , tai ir gaunasi kad elektromobilis ir tersia aplinka. be to su tokiais mazais triperiais vazinetis jokio malonumo,kol kas visi elektriniai kibirai mazi. uzsakytas straipsnis. ir kas gales uzdrausti man su mano nauju benzininiu auto vaziiuot i susikta nida ,prie kurios tuoj bus tersejas n1 tai duju terminalas. utopija yra tai kad mes matom tik masinas tersejas. o kur siuksliu deginimo gamyklos, plastmases gamyklos, elektrines ir tt. gal tada ir elektra priversit sildyma daugiabuciuose padaryti?
VISI KOMENTARAI 8
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių