- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus oro uosto aerodrome trejus metus intensyviai vykdytas didžiausias oro uosto istorijoje infrastruktūros rekonstrukcijos projektas – juda į pabaigą. Numatoma, kad rekonstrukcija baigsis šių metų pabaigoje. Atlikus visus rangos darbus, iš kurių svarbiausi yra naujo šiaurinio perono rekonstrukcija ir riedėjimo tako F pratęsimas - išaugs orlaivių eismo valdymo efektyvumas perone, bus mažinamas CO2 ir kietųjų dalelių emisijų kiekis, trauksis ir bendras elektros energijos suvartojimas oro uosto reikmėms.
Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas Dainius Čiuplys teigia, kad tvarių sprendimų diegimas atliekant svarbius infrastruktūros atnaujinimo darbus yra vienas prioritetų.
„Atsakinga ir tvari plėtra yra tai, kuo vadovaujamės jau ne vienerius metus, todėl tikime, kad modernios infrastruktūros pagalba norimą proveržį tvarumo srityje ir reikšmingą CO2 emisijų sumažinimą pasieksime gerokai greičiau nei buvo iškelti tikslai Europos oro uostų mastu programoje „Net Zero“, – sako D. Čiuplys.
Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos projekto bendra vertė yra daugiau nei 36 mln. eurų (be PVM). Apie 40 proc. visų programos darbų finansuojama iš Europos Sąjungos fondų investicijų. Didžiąją dalį rangos darbų atliko rangos bendrovė „Kauno tiltai“, kitą dalį rekonstrukcijos programos darbų atliko kompanija „Fegda“.
Lietuvos oro uostų nuotr.
Esminiai aplinkosaugos darbai
Viena svarbiausių visos Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos dalių –naujojo šiaurinio perono įrengimas. Šiaurinėje dalyje esančiame perone įrengta nauja asfalto danga, stovėjimo vietų ženklinimas, stebėjimo sistema, įdiegtas taupus apšvietimas bei efektyvesnis paviršinių nuotekų surinkimas. Atnaujinus šiaurinį peroną ir įrengus naujas asfalto dangas, padidės orlaivių manevringumo sauga, kartu sumažinant triukšmo taršą, orlaivių CO2 ir kietųjų dalelių emisiją.
Didelę įtaką ne tik operacijų efektyvumui, saugumui, bet ir CO2 emisijų mažinimui turės ir F riedėjimo tako rekonstrukcija bei jo pratęsimas lygiagrečiai kilimo-tūpimo takui, kuris sudarys sąlygas orlaiviams greičiau pasiekti reikiamą vietą perone.
Skaičiuojama, kad vien apšvietimo sistemos modernizavimas aerodrome leis sutaupyti apie 20 proc. elektros energijos. Įvairiose perono vietose buvo įdiegti specializuoti, požeminiai orlaivių elektros maitinimo įrenginiai (GPU), kurie taip pat leis mažinti orlaivį aptarnaujančio transporto poreikį ir tuo pačiu jų išmetamą CO2 kiekį.
Jau 2022 metais planuojama orlaivių ledo šalinimo nuotekų perdirbimo gamyklos statyba, kuriai reikalingi techniniai sprendiniai taip pat jau beveik atlikti. Planuojama, kad ateityje panaudotos orlaivių ledo šalinimo medžiagos (surinktas skystis) bus surenkamos ir perdirbamos.
Rekonstravus pietinėje oro uosto dalyje esančius du orlaivių riedėjimo takus, sukūrus lygiagretų riedėjimo taką šalia jau esamo kilimo-tūpimo tako – tiek orlaivių riedėjimo kelias, tiek išmetami CO2 kiekiai mažės maždaug perpus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...