Troleibusų vairuotojai: darbe – kaip šaldytuve

Speigo gniaužtuose atsidūrė visas miestas. Tačiau kai kurie vilniečiai šąla labiau už kitus. Bene smarkiausiai – troleibusų vairuotojai. Jiems kartais tenka dirbti vos iki 3 laipsnių įšilusiose kabinose.

Montuoja krosneles

Apsimuturiavę striukėmis ir liemenėmis, pirštinėtomis rankomis – troleibusų vairuotojams ši žiema gerokai šaltesnė nei ankstesnės. Dėl to kalta naujoji tvarka, kad keleiviai į viešąjį miesto transportą įleidžiami tik pro priekines duris. Dabar arčiausiai vairuotojų esančios durys nuolat darinėjamos, be to, daugelyje troleibusų buvo panaikintos vairuotojo kabiną nuo salono skiriančios pertvaros.

Vairuotojams pradėjus skųstis, kad dėl šalčio nebeįmanoma dirbti, bendrovės "Vilniaus troleibusai" vadovybė suskubo ieškoti išeities. Vairuotojų kabinose montuojamos papildomos krosnelės, į troleibusus grąžinamos stiklinės pertvaros.

Bet ne visuose troleibusuose tai galima padaryti. Paradoksalu, tačiau labiausiai kenčia naujausiais – "Solaris" markės – troleibusais važinėjantys vairuotojai.

Sostinės autobusų vairuotojams lengviau, nes autobusų kabinos prišyla nuo variklio.

Temperatūra – žemiau normų

"Solaris" troleibusuose neįmanoma sumontuoti pertvarų, todėl ir krosnelė neveiksminga. Tiesą sakant, neįsivaizduoju, kaip šią problemą įmanoma išspręsti", – dienraščiui skundėsi "Vilniaus troleibusų" darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Pasak jos, šiomis dienomis į vairuotojų kabinas buvo atnešti termometrai. Paaiškėjo, kad žemiausia troleibuso "Solaris" kabinoje užfiksuota temperatūra siekė vos 3 laipsnius šilumos, aukščiausia – 15 laipsnių šilumos. O higienos normos reikalauja, kad temperatūra būtų mažiausiai 16 laipsnių.

D.Iljina pasakojo, kad dabar troleibusų "Solaris" kabinose iš visų pusių pristatyta vėjelių, kurie į vairuotojus pučia šiltą orą, tačiau jie menkai tepadeda.

Pasak jos, įsigaliojus naujai keleivių įlaipinimo tvarkai, pritrūko laiko paruošti troleibusus žiemai. Nemažai laiko užtruko, kol "Vilniaus troleibusų" technikai vairuotojų kabinose suprojektavo papildomas krosneles. Paskui paaiškėjo, kad tokių krosnelių, kurios atitiktų techninius reikalavimus, Lietuvoje neįmanoma gauti.

Nebeliks kam vairuoti?

"Maža ta krosnelė, kabinos apačioje įtaisyta, o aplink viskas atvira, durys darinėjasi. Be to, ir tie mūsų troleibusai kiauri pro visus galus, vėjai pučia iš visų pusių. Sėdime kone kaip lauke", – dienraščiui pasakojo troleibusą vairuojanti vilnietė Laima.

Pasak jos, dėl atvirų vairuotojų kabinų dirbti sunkiau ne tik dėl to, kad laiką tenka lesti šaltyje: "Labai šarmoja priekinis stiklas, todėl prastėja matomumas."

Laima pasakojo, kad šiuo metu prie vairo sėdi labai daug sloguojančių, čiaudinčių, kosinčių vairuotojų, o kai užslinks dar didesnis speigas, jie gali pradėti masiškai sirgti.

Dienraščio kalbintą vairuotoją apstulbino ir bendrovės "Vilniaus troleibusai" vadovybės nurodymas nuplauti troleibusus. Jis buvo duotas tik prasidėjus šalčiams.

"Visą lapkritį, kol buvo šilta, plauti troleibusų nereikėjo, sakė, kad bus gerai ir taip. O paskui liepė, kad naktį į šeštadienį visi troleibusai būtų nuplauti. Tą naktį kaip tik paspaudė šaltis, todėl visi troleibusai paprasčiausiai apledijo", – stebėjosi vairuotoja.

Pardavėjoms – ne pyragai

Žiema nedžiugina ir prekybos centro "Flagman" pirmajame aukšte įsikūrusios parduotuvės darbuotojų. Kasa stovi prie pat besisukančių prekybos centro durų. Tad pirkėjai prie jos nekantriai trypčioja norėdami susimokėti ir kuo greičiau sprukti toliau nuo skersvėjo.

Pardavėjos tokio pasirinkimo neturi – prie kasų joms reikia būti nuolat. Todėl jos apsirengusios kailinėmis liemenėmis ar šiltomis striukėmis, apsimuturiavusios šalikais ir naudojasi kiekviena proga nesant pirkėjų pasitraukti kur į šoną pasišildyti.

Pardavėjos neslėpė, kad ne viena spėjo pasigauti slogą ar pradėjo kosėti. Tačiau skųstis niekam nesiruošė – norinčių dirbti bet kokiomis sąlygomis dabar netrūksta.

Šąla ir savivaldybės tarnautojai

Savivaldybės vestibiulyje dirbantys klientų aptarnavimo skyriaus darbuotojai vis dar šąla dėl skersvėjų. Nors darbuotojams apsaugoti miesto valdžia atriekė 50 tūkst. litų, teigiamų poslinkių nematyti. Tiesa, prie dalies gyventojus aptarnaujančio personalo stalų stiklo plokštės jau primontuotos. Tačiau bent jau kol kas šios priemonės nepadeda. Prasivėrus sukamosioms durims darbuotojus ir toliau košia šaltis.

"Dėl skersvėjo pagerėjimo nejaučiame, nebent dabar saugiau – stiklas saugo nuo klientų bakterijų. Šalta. Tačiau visi darbai dar neatlikti. Stiklas bus sumontuotas ir iš šonų. Tada gal pajusime. Dabar nėra ką komentuoti", – kalbėjo administracijos darbuotojų profesinės sąjungos narė, pati dirbanti prie klientų aptarnavimo langelio, Aldona Eleonora Eidukonytė.

Skersvėjo problemą prie klientų aptarnavimo langelių dirbantys žmonės kelia ne vienus metus. Tačiau darbuotojų skundai išgirsti nebuvo. Į juos įsiklausyta tik po to, kai nuolatinių skersvėjų kankinami žmonės ėmė sirgti įvairiais uždegimais: nervų šaknelių, pūslės ir pan.

Nusinešė gyvybę

Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja medicinai Vanda Pumputienė sakė, kad kasdien tenka gelbėti keturis penkis nuo šalčio nukentėjusius vilniečius, jiems konstatuojamas tiek bendras, tiek galūnių nušalimas. Šalčiai jau nusinešė ir vieno žmogaus gyvybę. Dažniausia nelaimių priežastis – alkoholis.

"Tai kaip nenušals, jei prisigeria, atsigula ant sniego, o mano, kad ant krosnies guli. Kai kurie dar ir nusivelka, striukę po galva pasikiša", – pasakojo V.Pumputienė.

Tokia nakvynė vienam Sibiro gatvės gyventojui baigėsi mirtimi. Į sugėrovų namus neįleistas vyras užmigo prie durų ir mirtinai sušalo.

Vilniečiams, kurių darbo vieta yra lauke ar nešildomose patalpose, V.Pumputienė pataria pasirūpinti tinkama apranga ir avalyne. "Drabužiai turi būti lengvi, kad žmogus neprakaituotų, tačiau šilti. Labai svarbu uždengti ausis, jei įmanoma, geriau, kad pirštinės būtų kumštinės, o ne pirštuotos", – kalbėjo medikė.

Tačiau svarbiausia, anot V.Pumputienės, ryte sočiai pavalgyti, kad kūnas turėtų užtektinai energijos šilumai gaminti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Mao

Mao portretas
.GEROS JUMS KELIONES MUSU TRANSPORTU! Skelbia diktores balsas. Zodi .keliones, siulyciau pakeisti .KANKYNES!. Gal pats laikas butu pabaigti ta .cirka,su ilipimu per priekines duris!na pvz Kaledu proga! /Cia kaip tam anekdote :.vaikai,jei busite geri,tai i baseina ir vandens prileisime! Gerb. Troleibusu Virsininkai!,..na nepasitvirtino ta jusu Tvarka,nepasitvirtino!Tik nereikia cia pezet apie Europa!!/teko buti visose ! Europos salyse! Ten daug kas kitaip -ten ir narkotiku gali parduotuvej nusipirkti! ..esant tokiai temeraturai 12nr troleibusas taip skubejo,kad Basanaviciaus g neleido islipti bobutei su lazdele,taip pat neisleido vaiko konarskio stotelej, 20marsruto troleibuso galines durys isvis neatsidare...22 autobuso eileje stovejo apie 15 zmoniu,sunkiai tamsoje ir saltyje kas sugrabaliojo bilietukus,negana vairuotojas dar burnojo,kad nepasiruose ir t.t,bet virsune buvo nr 4/1108/ noredamas neileisti ilipanciu pro kitas duris,privere ranka!..tada ir ìsgirdau fraze :GEROS JUMS KELIONES.. ..tokie lapkricio 29 dienos keliones ispudziai!

L

L portretas
Tai ar jau gavo kas nors naudos iš to įlipimo pro priekines duris? Nepatogumų tai daug yra. O elektroninių bilietų skaitytuvai prie kiekvienų durų dar stovi sumontuoti - gal dar bus panaudoti? Juk milijonus kainavo. Ir tokiose patogiose vietose - įlipi pro bet kurias duris ir pasinaudoji. O dabar - nuolatinį bilietą kiekvieną kartą lauke tenka traukti, rankos šala, o jei su talonėliu, tai dar daugiau vargo.

Maksas

Maksas portretas
tegu apsirengia vairuotojai tegu tik neverkia kad jem salta as anksciau dirbau vazinejau su senais trulikais ir nesusaldavom
VISI KOMENTARAI 4

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių