- Indrė Pepcevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Balandžio pradžioje pristačius Vilniaus viešojo transporto optimizavimo schemą, Vilniaus miesto gyventojai visą mėnesį galėjo teikti pasiūlymus ir pastabas dėl keičiamų maršrutų. Iš beveik 500 komentarų atsižvelgta į trečdalį gyventojų prašymų, kurie bus įgyvendinti optimizuojant viešojo transporto sistemą.
Sulaukė 490 pasiūlymų
Nors tikėjosi didesnio žmonių aktyvumo, miesto valdžia džiaugėsi sulaukusi ir 490 gyventojų pasiūlymų.
„Ne bet kokių nepagrįstų, o konstruktyvių“, - ketvirtadienį per žiniasklaidai surengtus spaudos pusryčius sakė miesto meras Artūras Zuokas.
Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo vadovas Kastytis Lubys patvirtino, kad tarp gautų pasiūlymų buvo labai racionalių minčių, bet pasitaikė ir techniškai neįgyvendinamų idėjų.
„Atsižvelgdami į daugumos pageidavimus daugiau nei trečdalį maršrutų jau pakoregavome“, – sakė K. Lubys.
Pristačius Vilniaus viešojo transporto optimizavimo schemą, vilniečiai galėjo peržiūrėti visas nuo liepos 1 d. planuojamų maršrutų schemas, išbandyti naujus maršrutus, susiplanuodami konkrečią kelionę naudojantis greičiausio maršruto paieškos įrankiu internete.
Pakeitimai - atsižvelgus į gyventojų prašymus
Viena svarbiausių įgyvendinamos viešojo transporto sistemos naujovių – be pagrindinių autobusų maršrutų, atsiras šeši greitieji maršrutai, užtikrinsiantys, kaip teigia miesto valdžia, greitesnį susisiekimą pagrindinėje miesto zonoje.
Penkių šešių minučių intervalu važiuosiantys greitieji autobusai keleivius veš pagrindinėmis kryptimis: Stotis–Santariškės, Santariškės–Laisvės prospektas–Stotis, Fabijoniškės–Centras–Oro uostas, Pilaitė–Saulėtekis, Pašilaičiai–Saulėtekis, Naujoji Vilnia–Centras.
„Atsisakėme beveik 50 proc. stotelių, baiminomės, kad bus didelis gyventojų nepasitenkinimas. Tačiau buvome maloniai nustebinti, kad miestiečiai labai gerai tai įvertino“, - sakė Viešojo transporto projekto optimizavimo vadovas.
Jo teigimu, padaryti pakeitimai nežymūs, bet reikšmingi.
Stotis–Santariškės. Abiejų maršrutų pabaiga – Santariškėse prie vaikų ligoninės. Gyventojų prašymu, vienas jų buvo pratęstas iki vadinamojo muzikų kvartalo galo.
Santariškės–Laisvės prospektas–Stotis. Priimtas sprendimas sustoti Viršuliškių stotelėje, persėsti. Ir sustoti Žemynos stotelėje priešais Vilniaus rajono polikliniką.
Fabijoniškės–Centras–Oro uostas. Gyventojų prašymu abiem kryptimis bus stojama Ševčenkos stotelėje.
„Įvertinome ir tai, kad naikinamas 13 troleibusų maršrutas, kuris tam tikra prasme yra susijęs su neįgaliaisiais, aklaisiais ir silpnaregiais. Gerindami situaciją Naugarduko gatve nuo Švitrigailos gatvės nukreipėme 73 maršruto autobusus iki Vilkpėdės ligoninės. Planuojame įrengti papildomas viešojo transporto stoteles ties Migracijos skyriumi. Pagrindinė to priežastis, kad atsiras stotelė prie aklųjų ir neįgaliųjų miegamojo rajono, Skroblų gatvės ir tos visos zonos“, - dėstė K. Lubys.
Pilaitė–Saulėtekis. Nuspręsta stoti Gilužio stotelėje, papildomai bus įrengta viešojo transporto Papilėnų stotelė.
Atsižvelgta ir į studentų prašymus. „Jie pasijuto gal kiek diskriminuojami, kad stojama tik Gedimino technikos universiteto stotelėje. Taigi stosime ir Vilniaus universiteto, Edukologijos universiteto stotelėse ir važiuojant link Saulėtekio priėmėme sprendimą, kad racionaliau yra stoti Nemenčinės stotelėje negu Antakalnio“, - aiškino K. Lubys.
Pašilaičiai–Saulėtekis. Stojama Vilniaus universiteto stotelėje, Lizdeikos stotelėje ir Buivydiškių stotelėje abiem kryptim.
Naujoji Vilnia–Centras. Įvesta papildoma – Vėlyvių – stotelė.
„Esu įsitikinęs, kad naudodamiesi greitaisiais autobusų maršrutais atvažiuojame minute dviem greičiau, nepažeisdami taisyklių, stodami, kur priklauso, negu mikroautobusais“, - sakė K. Lubys.
Atsižvelgus į gyventojų prašymus, paliekami 21, 22, 23, 35, 36, 48 autobusų maršrutai. Atskiri lieka 3 ir 41 autobusų maršrutai. Nekeičiamos 34 ir 87 autobusų maršrutų trasos.
Numatyta ir naujų autobusų maršrutų: Lukiškės–Ukmergės g.–Bukiškės.
Žmonės sutaupys laiko, miestas - pinigų
Taip pat atsiras privežamieji maršrutai, kuriais važiuojantys mažos talpos autobusai leis net ir atokiausių Vilniaus rajonų gyventojams pasiekti greitųjų maršrutų stoteles. Visose transporto priemonėse galios „Vilniečio kortelė“.
Vertindamas viešojo transporto sistemos pertvarką, meras teigė, kad dėl greitųjų ir privežamųjų maršrutų bus sutaupomi mokesčių mokėtojų pinigai ir transporto sistema taps kur kas efektyvesnė.
„Antra, įvesti dviejų tarifų – 20 ir 30 minučių – bilietai leidžia persėsti tiek kartų, kiek norite, už tą pačią bilieto kainą. Žmogus papildomų sąnaudų nepatiria, o laimi – laiką. Anksčiau važiuodamas iš Pilaitės į Santariškes gyventojas prarasdavo laiką. Privažiuodamas prie greitojo maršruto jis atvažiuos už tą pačią kainą, o gal net ir pigiau, bet kur kas greičiau. Žmonės, kuriems laikas yra vertybė, mūsų siūlomoje pertvarkoje pamatys labai daug pranašumų“, - žadėjo A. Zuokas.
Naujoje viešojo transporto sistemoje atsiras dar daugiau naujų ekologiškų autobusų. Pertvarkius esamus viešojo transporto srautus, kiekviename maršrute bus transporto priemonių, pritaikytų neįgaliesiems. Be to, iki 10 km pailgės ir A juostų tinklas. Tai užtikrins, kad viešasis transportas judėtų greičiau.
Šiuo metu veikianti Vilniaus viešojo transporto sistema sukurta beveik prieš trisdešimt metų. Dėl gerokai pasikeitusių gyventojų poreikių ir lūkesčių, besidubliuojančių maršrutų ir itin sudėtingos viešojo transporto finansinės situacijos viešajam transportui kyla grėsmė būti nebepajėgiam vykdyti vienintelę ir svarbiausią – socialinės gerovės – funkciją.
Skaičiuojama, kad įgyvendinus Vilniaus viešojo transporto optimizavimą, kiekvienais metais bus sutaupoma apie 10 mln. litų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus rajone ketinama įrengti geriamojo vandens stoteles: darbai kainuos apie 55 tūkst. eurų
Vilniaus rajono savivaldybės taryba pritarė siūlymui viešosiose savivaldybės erdvėse įrengti geriamojo vandens stoteles. ...
-
Žiniasklaida: Vilniaus savivaldybė ketina kelti viešojo transporto bilietų kainas
Vilniaus miesto savivaldybė planuoja didinti viešojo transporto bilietų kainas, praneša portalo LRT.lt šaltinis. Teigiama, kad sprendimai dėl kainų turėtų paaiškėti per artimiausias savaites, o kai kurie bilietai gali brangti...
-
Neraminanti tendencija: dėl GPS trikdžių gali strigti ir kasdienės paslaugos1
Dėl GPS trikdžių Vilniuje nesugebėjo nusileisti kompanijos „Ryanair“ lėktuvas su keleiviais iš Londono. Apsukęs ratą, jis nuskrido į Varšuvą, o į Lietuvą grįžo ir sėkmingai nusileido tik po 5 valandų. Skrydžių dispe...
-
Apdovanotos aktyviausios sostinės mokyklos
Penktadienį 10 sostinės mokyklų buvo apdovanotos už aktyvų įsitraukimą ir nuoseklų dalyvavimą projekte „Vilnius yra mokykla“ bei už ambiciją imtis novatoriškų ugdymo formų, pranešė Vilniaus miesto savivaldybės įstaiga ...
-
„Oro navigacija“: vis dažniau lėktuvai nenusileidžia dėl GPS ryšio sutrikimų
Lėktuvų įgulų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius kiekis tarp 2023 m. ir 2024 m. išaugo daugiau nei 6 kartus, teigia bendrovės „Oro navigacija“ Operacinės veiklos departamento vadovas Tomas Montvila. Pasak jo 2023 m. pas...
-
Šakalienė: dėl Vilniuje nenusileidusio lėktuvo – specialus tyrimas2
Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė teigė, kad dėl Vilniuje negalėjusio nusileisti lėktuvo bus laukiama tyrimo išvadų, tuomet bus sprendžiama, kokių veiksmų reikėtų imtis. ...
-
Valdovų rūmuose apdovanoti Lietuvai tarptautinėse olimpiadose atstovavę mokiniai
Penktadienį Valdovų rūmuose apdovanoti Lietuvai tarptautinėse olimpiados ir konkursuose atstovavę mokiniai, jų mokytojai bei komandų vadovai. ...
-
Vilniuje vyks tradicinė užsienio ir saugumo politikos konferencija „Sniego susitikimas“2
Vilniuje, Valdovų rūmuose, penktadienį vyks kasmetinė užsienio ir saugumo politikos konferencija „Sniego susitikimas“. ...
-
Žiniasklaida: Vilniuje turėjęs nusileisti lėktuvas buvo nukreiptas į Varšuvą3
Ketvirtadienio vakarą Vilniuje nenusileido iš Londono skridęs „Ryanair“ lėktuvas. Kaip praneša naujienų portalas Delfi.lt, orlaivis buvo nukreiptas į Varšuvą. ...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai1
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...