- Eglė Morkienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Virtualioje erdvėje plinta vaizdo įrašas, kuriame pavėžėjimo paslaugas teikiantis asmuo keikia klientę. Pokalbis, kuriuo viešojoje erdvėje greičiausiai pasidalijo pats vairuotojas, sukėlė audrą virtualioje erdvėje.
Liepė važinėti viešuoju transportu
Vaizdo įrašu dalijosi bent kelios feisbuko grupės, o praėjusio antradienio rytą automobilyje vykusį pokalbį išgirdo keli tūkstančiai internautų.
Vaizdo įraše užfiksuota situacija, kai Vilniuje pavėžėjas klientę nuveža ne tuo adresu, kuriuo ji prašė, ir vyras turėjo apsukti nemenką ratą, kad moteris pasiektų kelionės tikslą.
„Skambinkit, man p**** išvis yra, ar jūs skambinsit į dispečerinę, ar ne. Duokit man keturis eurus“, – šiais pavėžėjo žodžiais prasideda vaizdo įrašas.
Klientė tik tarsteli, kad vairuotojas ją atvežė ne tuo adresu. Tuomet pavėžėjas gana mandagiai pasako, kad kelionė kainuos 4,40 euro ir jis moterį tuoj nuveš į jai reikalingą vietą. Tačiau maloniais žodžiais vairuotojas neapsiriboja ir toliau bando auklėti klientę.
„Matosi, kad pi*** pastoviai protą vairuotojams, jūsų reitingas – 4.6“, – toliau aiškina pavėžėjas. Klientė atsako, kad jai įvertinimas nerūpi.
„Man ir p**** yra. Važiuokite visuomeniniu transportu kitą kartą, pamatysiu kitą kartą jus – tikrai nevešiu. Ko sėdėjote, tylėjote tada, reikėjo pasakyti, kad jūs ne čia važiuojat, būkit geras, nuvažiuokit ten. Važiuojat pigiai, bl**, už troleibuso kainą, ir dar pi*** protą žmogui, bl**“, – karščiuojasi vairuotojas.
Girdėti, kaip klientė pradeda aiškinti, kad yra įvairios institucijos, kurioms dėl tokio nemalonaus bendravimo ji gali pasiskųsti.
Važiuojat pigiai, bl**, už troleibuso kainą, ir dar pi*** protą žmogui,bl**.
„O man po***, po*** man yra iš tikrųjų. Dapi*** man ar policija, ar ch******, ar Seimas, ar Prezidentūra. Man yra paja***, kitą kartą važiuosit troleibusu, – klientei pasakius, kad ji gali pranešti apie vairuotoją institucijai ar darbdaviui, šis toliau beria savo. – Man dapi***, aš jums sakiau, dapi***, bl**, ar pranešit, ar nepranešit. Man po***, supratot mintį? Po***, ir viskas. 4,40 euro iš jūsų ir viskas. Kitą kartą užmatysiu, tikrai, bl**, jūsų nevešiu“, – grąžą atiduodamas pavėžėjas dar kartą priminė, kad kitą kartą moteris važiuotų troleibusu ir palinkėjo gražios dienos.
„Nepamirškite pasiskųsti ir man vienetuką dar įp***. Ir dar skundą parašykite, kad vairuotojas keikiasi. Ir dar parašykite, kad jam paja***“, – išlipančiai klientei dar primena vairuotojas.
Internautai įžvelgė ir klientės kaltę
Šis įrašas, greičiausiai nufilmuotas ant pavėžėjo automobilio priekio esančiu vaizdo registratoriumi, internautus tarsi padalijo į dvi barikadų puses. Vieni stojo vairuotojo pusėn ir teigė, kad pati klientė yra kalta, kad laiku nepasakė važiuojanti ne į tą pusę, kiti pasipiktino nemandagiu pavėžėjo elgesiu.
„Kai aptarnavimo srityje pradirbi visą gyvenimą ir nedaug lieka iki pensijos“, – taip matomus vaizdus komentavo Svajūnas.
„Dirbant su žmonėmis reikia turėti žmogiškumo: nori nenori tokiame darbe turi bendrauti su žmonėmis. Įsivaizduokite situaciją, kad atvažiuoji į svetimą miestą ir nelabai žinai, kur reikia važiuoti, tik žinai adresą, o kai pamatai, kad atvežė ne tuo adresu, tai ant tavęs dar ir rėkti pradeda, tai čia jau nėra normalu, – sakė pavėžėjų paslaugomis besinaudojanti Evelina. – Žinoma, ši klientė taip pat su savo pričiūdais, tada ir pyktis sukyla. Bet ir tokiu atveju verta valdytis.“
Andželika teigė, kad „apgailėtini yra klientai, kurie įsivaizduoja visada esantys teisūs“, o štai Sandra teigė, kad negalima pykti ant vairuotojo, nes jis išlipančiai klientei palinkėjo gražios dienos.
„Toks vairuotojas neturėtų vežti keleivių“
Portalas pakomentuoti vaizdo įrašą paprašė Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio.
„Be komentarų. Toks vairuotojas neturėtų vežti keleivių, o internetinės platformos neturėtų jam sudaryti sąlygų naudotis teikiamomis galimybėmis susirasti keleivių“, – pamatęs vaizdo įrašą sakė G. Nakutis.
„Pavėžėjas teikia paslaugą, o keleivis yra klientas, tad taip vairuotojas neturi elgtis. Jeigu veždamas suklydo pats pavėžėjas, tai turi atsiprašyti ir nuvežti į tą vietą, kur reikia. Net jei ir keleivis būtų suklydęs pasakydamas adresą, tuomet pavėžėjui taip pat vertėtų susilaikyti. Keiktis ir net rodyti nepasitenkinimo pavėžėjas tikrai neturėtų“, – sakė pašnekovas.
Be komentarų. Toks vairuotojas neturėtų vežti keleivių, o internetinės platformos neturėtų jam sudaryti sąlygų naudotis teikiamomis galimybėmis susirasti keleivių.
Anot jo, pavėžėjimo paslaugas teikiantys žmonės turi laikytis bendrų taisyklių, tarkim, būti tvarkingais. „Transporto priemonės turi atitikti techninius reikalavimus, pavėžėjas turi turėti ne mažiau dvejų metų vairavimo stažą. Platformos, kurios sutelkia pavėžėjus, taip pat kelia savo reikalavimus. O tai, kad turi elgtis kultūringai, juk įstatymuose neparašyta, pavėžėjams taip pat nėra darbo taisyklių, nes jie dirba ne pagal darbo sutartį, o jie turės turėti individualios veiklos pažymėjimą. Tiesioginis kliento ir paslaugas teikiančio asmens, šiuo atveju pavėžėjo, bendravimas yra visuotinai pripažintas ir tam nereikia jokių parašytų taisyklių – abi pusės turėtų elgtis mandagiai, gražiai ir tvarkingai“, – sakė G. Nakutis.
Anot pašnekovo, jeigu šį vaizdo įrašą paviešino pats pavėžėjimo paslaugas teikiantis asmuo, tai jo elgesio motyvus sunku vertinti. „Jis tikrai neturėtų girtis tokiu elgesiu, sunku patikėti, kad tai jis paviešino pats“, – sakė pašnekovas.
Paklausus, kur dėl tokio nepagarbaus pavėžėjo elgesio galėtų kreiptis klientas, pašnekovas neslėpė, kad šis klausimas yra sudėtingas. „Jeigu klientas žino, per kurią platformą pavėžėjas dirba, tuomet būtų galima informuoti pačią platformą. Kiekviena pavėžėjų platforma siekia išlaikyti gerą vardą, tai galbūt tokiam vairuotojui daugiau nebeduotų užsakymų arba gal imtųsi tam tikrų sankcijų“, – pašnekovas neatmetė ir kliento kreipimosi į policiją galimybės.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė teigė, kad ši tarnyba nusivylusiems pavėžėjimo paslaugas teikiančiais asmenimis negalėtų padėti.
„Dėl paslaugų teikimo kokybės – jei jos suteiktos nekokybiškai, nesuteiktos, ar suteiktos nesilaikant sutarties sąlygų – galima kreiptis į VVTAT. Tačiau šiuo atveju dėl pavėžėjo elgesio pasiūlytume kreiptis į platformos, kuri sutelkia pavėžėjus, administraciją. Jei asmuo dirba pagal individualią sutartį, tai gal platformos administracija jį sudrausmintų“, – teigė tarnybos atstovė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Išbandytas naujasis išvykimo terminalas: papasakojo, su kokiais trukdžiais susidūrė2
Prieš atidarant naująjį Vilniaus oro uosto terminalą, jis pirmą kartą testuojamas, pasitelkus tūkstantį savanorių. Jie nuo ankstyvo ryto pirmieji išbandė naujausias oro uosto technologijas, kokių iki šiol Lietuvoje dar nebuvo. No...
-
Savaitgalį sostinėje vyks Laisvės gynėjų dienos minėjimo renginiai2
Savaitgalį Vilniuje vyks 34-osioms Sausio 13-iosios metinėms skirti renginiai. Tragiškų sausio įvykių paminėjimas šeštadienį bus pradėtas tradiciniu tarptautiniu bėgimu „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtu pagerbti saus...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Sausio 13-osios aukoms atminti – daugiau nei 8 tūkst. žmonių dalyvavo pagarbos bėgime
Sausio 11 d. Vilniuje 33-iąjį kartą įvyko tarptautinis pagarbos bėgimas „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtas atminti žuvusius 1991-ųjų sausio 13-osios naktį ir mirusius nuo sužalojimų, patirtų sovietų kariams šturmuojant Vi...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Šaligatvių barstymas druska: sostinės valdžia atsakė į dažniausius klausimus
Įsivyraujant žiemiškesniems orams, vilniečiams kyla klausimų, kaip ir kiek beriama druskos ant šaligatvių. Savivaldybė atsakė į dažniausiai kylančius klausimus apie takų priežiūrą žiemą. ...
-
Penkiose Vilniaus rajono ambulatorijose grąžinami laboratoriniai tyrimai
Rudaminos, Juodšilių, Kalvelių, Skaidiškių ir Pagirių ambulatorijose gyventojai ir vėl galės atlikti laboratorinius tyrimus, pranešė Vilniaus rajono savivaldybė. ...
-
Sostinės meras: kitais metais Vilniuje bus atnaujintos dešimties gydymo įstaigų registratūros2
Šeškinės poliklinikoje atnaujinus registratūrą, per šiuos metus tokiu pavyzdžiu paseks dar dešimt Vilniaus miesto gydymo įstaigų, sako sostinės meras Valdas Benkunskas. Pasak jo, tokioms investicijoms skirta 10 mln. eurų i&s...
-
Benkunskas: po sprogimo daugiabutyje paskelbta lokali ekstremali situacija
Sostinės meras Valdas Benkunskas teigia, kad po praėjusią savaitę Dzūkų gatvėje esančiame daugiabutyje įvykusio sprogimo, Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė lokalią ekstremalią situaciją. ...
-
Vilniaus moksleiviai kviečiami dalyvauti „Žaliajame mokinių iššūkyje“
2025 m. pradžia Vilniui – ypatinga. Miestas didžiuojasi pelnęs „Europos Žaliosios sostinės 2025“ titulą, kuris kviečia vilniečius ir miesto svečius prisijungti prie tvaraus gyvenimo būdo iniciatyvų bei padėti kurti dar žalesnį, ...