Į troleibusą Vilniuje – tik pro priekines duris?

Prieš metus Klaipėdoje įdiegta įlipimo į viešąjį transportą tik pro priekines duris tvarka. Tokia praktika dar šią vasarą pasieks ir Vilnių.

Klaipėdoje – gražu žiūrėti

Sostinės vežėjai, neseniai viešėję uostamiestyje, apsisprendė: analogiškos keleivių įlaipinimo tvarkos reikia ir Vilniuje. Savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius Gintas Bliuvas dienraščiui patvirtino, kad kaip tik šiuo metu rengiamas naujos tvarkos planas, susidedantis iš trijų dalių.

"Pirmiausia turime pasiruošti techniškai, mat ne visuose autobusuose numatytas keleivių įlaipinimas pro priekines duris. Reikia atlikti tam tikrus instrukcinius pakeitimus. Paskui laukia organizacinis pasiruošimas – apmokysime vairuotojus, kaip dirbti naujomis sąlygomis. Trečias esminis dalykas – viešinimas. Plačiai informuosime keleivius apie pasikeitimus", – veiksmų planą atskleidė G.Bliuvas.

Jei viskas eisis sklandžiai, prie naujos įlaipinimo pro priekines duris sistemos keleiviai Vilniuje turėtų pradėti pratintis dar vasarą. "Pradėsime, kol moksleiviai ir studentai negrįžę į miestą. O rudenį sistema turės veikti visu pajėgumu – ir troleibusuose, ir autobusuose", – aiškino G.Bliuvas.

Jis prisipažino asmeniškai palaikąs įlipimo pro priekines duris idėją. "Kai stebi, kaip klaipėdiečiai lipa į viešąjį transportą, atrodo, kad esi užsienyje. Viskas vyksta tvarkingai – gražu žiūrėti", – iš uostamiesčio parsivežtais įspūdžiais dalijosi "Susisiekimo paslaugų" vadovas.

Pranašumai nusveria trūkumus

Keleivių įlaipinimo pro priekines autobusų duris tvarka Klaipėdoje gyvuoja lygiai metus. Iš pradžių naujovė buvo sutikta priešiškai. Jai nepritarė ne tik viešuoju transportu besinaudojantys žmonės, bet ir autobusų vairuotojai. Pastarieji šiaušėsi prieš naują tvarką, mat ji ant vairuotojų pečių užkrovė papildomų pareigų. Vairuotojai ne tik vežė keleivius ir pardavinėjo jiems bilietus, tačiau iš dalies tapo kontrolieriais ir policijos pareigūnais.

Nuo praėjusių metų birželio Klaipėdos autobusų vairuotojai tikrina įlipančių keleivių bilietus, sprendžia, kuriems keleiviams duris į autobusą užtrenkti prieš nosį. Į nepageidaujamųjų gretas dažniausiai patenka benamiai ir agresyviai nusiteikę asmenys.

"Pirmus du mėnesius buvo sunku, tačiau ištvėrėme ir dabar dauguma patenkinti nauja tvarka", – užtikrino viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis.

Nuo naujosios tvarkos įsigaliojimo viešuoju transportu be bilieto važiuojančių žmonių skaičius sumažėjo dukart. Visų zuikių išgaudyti nepavyksta, nes kai kurie keleiviai seną bilietą pažymi kelis kartus. Tačiau tokia galimybė turėtų išnykti rudenį, kai Klaipėdoje pradės veikti kartinis e.bilietas.

Be to, apie 40–50 proc. sumažėjo keleivių, įsigyjančių bilietą autobuse – dauguma jį nusiperka iš anksto.

"O tie, kurie neturi, leidžia pirmiausia sulipti kitiems žmonėms ir patys įlipa paskutiniai. Keleiviai nejučia sukūrė savas taisykles, kurių patys laikosi", – pasakojo G.Neniškis.

9 kartus matuos, 10-ą kirps

Klaipėdiečiai Vilniui, kai šis įves keleivių įlaipinimo pro priekines duris tvarką, irgi žada maždaug tris mėnesius nesklandumų. Tačiau po to naujovė neturėtų kelti diskusijų ir prigyti.

"Pas mus vyksta trys teisminiai procesai, kai vairuotojai dėl naujos tvarkos kreipėsi į teismą. Tačiau ką reiškia trys žmonės iš 200 viešojo transporto vairuotojų?" – svarstė G.Neniškis.

Jis tikino, kad naujos sistemos pranašumus jau mato ir keleiviai. "Dabar jie jau vertina mūsų pastangas gerinti viešojo transporto paslaugos kokybę. Autobusuose mažiau chuliganų, asocialių asmenų", – džiaugėsi G.Neniškis.

Lygiai tokių pačių rezultatų tikisi ir G.Bliuvas. "Sumažėtų zuikių, pasikeitimo bilietais atvejų. Parduodami bilietus surinktume daugiau lėšų, kurias investuotume į paslaugos gerinimą. Rezervas yra, todėl išleistume daugiau transporto priemonių, vienam autobusui nebūtų tokios didelės apkrovos, ypač per piką", – prognozavo G.Bliuvas.

Jis atkreipė dėmesį, kad keleivių įlaipinimo pro priekines duris tvarka galioja daugelyje pasaulio miestų.

"Keleivių įlipimo ir išlipimo laikas turėtų ne pailgėti, bet net sutrumpėti, nes abu procesai vyksta tuo pačiu metu – vieni žmonės išlipa, kiti pro priekines duris jau lipa vidun", – aiškino G.Bliuvas.

Nesklandumų nebent kiltų intensyvaus viešojo transporto eismo trasose. Pavyzdžiui, Žaliojo tilto stotelėje, kur per valandą pravažiuoja apie 90 autobusų ir troleibusų.

"Todėl kai kur galbūt bus taikomos išimtys, kai keleiviai galės įlipti pro visas duris. Kol kas susidarysime planą ir stengsimės viską įgyvendinti pagal jį. Idėja gera, todėl labai nesinori dėl apmaudžių klaidų jos diskredituoti", – kalbėjo G.Bliuvas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vaidas

Vaidas portretas
Labai gera tvarka, tikiuosi ji pasiteisins. Tuo pačiu reikėtų įvesti stoteles pagal pareikalavimą. Juk yra maršrutų, kur žmonės nelipa, bet autobusas būna prigrūstas ir vairuotojas turi sustoti. Taip gaištamas laikas, deginamas kuras.

Netas

Netas portretas
o kad tokia tvarka kažkada buvo Kauno autobusuose jau visi užmiršo? Ir kodėl pas mus tas neprigijo? Galbūt todėl, kad viešuoju transportu naudojasi daugiau žmonių ir per piką gaunasi labai didelė nesamonė...

krl

krl portretas
geras sumanymas
VISI KOMENTARAI 21

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių