Sostinėje veikia daugybė taksi firmų. Tačiau vilniečiai žino, kad penktadienio ar šeštadienio vakarais norėdami išsikviesti taksi, turės ne kartą rinkti skirtingų įmonių telefonų numerius. Taksistams savaitgaliai pelningiausi, bet ne visi nori juos aukoti darbui. "Mano didelis darbo stažas, savaitgaliais galiu nedirbti", – sakė taksistas Kazimieras Karklelis.
Meilė darbui
34 metus taksistu dirbantis K.Karklelis savo darbo neiškeistų į jokį kitą. "Dirbsiu tol, kol leis sveikata. Negalėčiau visą dieną būti namie ir nieko neveikti. Išprotėčiau", – sakė 63 metų vyras.
Vairuoti taksi K.Karklelis pradėjo 1975 m. Prieš tai dirbo elektriku, statybininku. "Ieškojau pamaininio darbo, nes ir žmona dirbo pamainomis. Vaikus auginome pakaitomis", – taksi vairuotojo karjeros pradžią prisiminė vyras. Anot K.Karklelio, tais laikais įsidarbinti taksi vairuotoju galėjai tik turėdamas pažinčių. "Dabar kitaip. Taksi vairuoti gali bet kas", – teigė vyras.
Taksisto žmona dirba Lukiškių tardymo izoliatoriuje. "Blogas jos darbas, blogas. Jau šešiolika metų "sėdi" kalėjime. Pagaliau ryžosi išeiti į pensiją", – apie darbo keisti nenorinčią žmoną juokaudamas pasakojo vyras.
"Martono taksi" K.Karklelis dirba jau daugiau nei penkerius metus. Iki tol dirbo "Vilniaus taksi". "Mėgstu savo darbą. Nieko nėra maloniau, kaip rankose laikyti vairą", – šypsodamasis kalbėjo taksistas.
Pensininkams per brangu
K.Karklelis neslepia: ir sovietmečiu, ir dabar gerai dirbant gyventi galima. "Atlyginimas valandinis. Jo dydis priklauso nuo to, kiek ir kaip dirbi. Vidutiniškai taksistai uždirba apie 2 tūkst. litų per mėnesį. Vieni gauna daugiau, kiti – mažiau", – pasakojo K.Karklelis.
Tiesa, vyras prisimena tuos laikus, kai taksi paslaugos kainavo centus. "Sovietų laikais viskas buvo pigu. Kilometras kainuodavo 10 kapeikų. Per mėnesį taksistai uždirbdavo apie 170 rublių. Tai buvo dideli pinigai. Taksi paslaugomis naudodavosi visi, net pensininkai. Dabar jie sau to leisti negali", – pasakojo vairuotojas.
Sovietmetis K.Karkleliui kelia ir slogių prisiminimų. "Atsimenu, kai į mano vairuojamą taksi įsėdę du vyrai įrėmė pistoletą ir atėmė visus pinigus. Buvo baisu. Tačiau iki šiol tai vienintelis toks įvykis", – sakė taksistas. Nors panašių istorijų iš kitų vairuotojų išgirsta ir dabar, pats su tokiomis nesusiduria. "Man pavyksta incidentų išvengti. Dirbu didelėje bendrovėje, klientai rimti ir mandagūs", – sakė vairuotojas.
Nė vienos avarijos
Ar tikrai kai kurie taksistai sukčiauja? "Taip, tokių yra. Dažniausiai tai mažose įmonėse dirbantys žmonės, kurių niekas nekontroliuoja. "Martono taksi" viskas kompiuterizuota, taksistai negali patys keisti kainų", – sakė vyras.
K.Karklelis džiaugėsi, kad beveik kiekvieną dieną praleisdamas prie vairo, nepadarė nė vienos avarijos, dėl kurios būtų buvęs kaltas. "Gal tai laimės dalykas. Su policija bendrauti taip pat neteko, vairuoju pagal visas taisykles, neviršiju greičio. Tačiau buvo ne vienas atvejis, kai į mane atsitrenkė kiti automobiliai. Liūdniausias įvykis buvo nutikęs karjeros pradžioje. Nors pačiam pavyko išvengti sužalojimų, smarkiai nukentėjo keleiviai", – nemalonų įvykį prisiminė taksistas.
Nepaisydamas kelių nemalonių įvykių ir fakto, kad kiekvieną rytą reikia keltis 5 val., K.Karklelis į darbą eina kaip į šventę. "Esu laimingas. Nei daugiau, nei mažiau", – pokalbį baigė vyras.
Taksisto dienotvarkė
5 val.
Rytas. K.Karklelis keliasi ir prausiasi. Prieš važiuodamas į darbą išgeria kavos, suvalgo sumuštinį.
6 val.
Pradžia. Taksistas pasiima darbo automobilį ir laukia užsakymų.
8 val.
Įkarštis. Sostinės gatvėse rytinės automobilių spūstys. Taksistams darbo taip pat daugiau.
11 val.
Pietūs. K.Karklelis kiekvieną dieną pietauja toje pačioje vietoje – troleibusų parko Viršuliškėse valgykloje. "Čia pigu ir skanu. Mėgstamiausi patiekalai – sriuba ir karbonadas", – pasakojo vyras.
15 val.
Pabaiga. Baigiasi darbo diena. Prieš grąžindamas, taksistas automobilį išvalo savitarnos plovykloje.
17 val.
Namai. Po darbo K.Karklelis laiką leidžia namie: žiūri televizorių, žaidžia su anūkais, ilsisi.
20 val.
Miegas. Vairuotojas eina miegoti anksti, kitaip būtų sunku keltis 5 val.
Naujausi komentarai