Žuvusiųjų keliuose statistika: pokyčiai – pozityvūs, iššūkių – per akis

Pernai Lietuvos keliuose žuvusiųjų sumažėjo 17 proc. Tai – 30 netekčių mažiau nei 2020-aisiais ir perpus mažiau nei prieš dešimtmetį.

Pagerėjo ne visur

Statistikos duomenimis, 2021 m. žuvo 146 eismo dalyviai. 2020 m. keliuose Lietuva neteko 176 gyvybių, 2011 m. – 296.

Per praeitus metus mūsų šalyje 1 mln. gyventojų teko 53 žūtys keliuose. Pagal šį rodiklį Lietuva artėja prie ES vidurkio, kuris 2020 m. buvo 42 žuvusieji 1 mln. gyventojų.

2021-aisiais itin pagerėjo pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų ir dviratininkų – saugumas.

Palyginti su 2020 m., pernai pėsčiųjų žūčių sumažėjo beveik perpus – nuo 52 iki 27 (48 proc.), dviratininkų žūčių – nuo 15 iki 11 (27 proc.).

Situacija pablogėjo arba liko nepakitusi tik trijose apskrityse iš dešimties – Telšių, Tauragės ir Utenos.

Gerokai saugesni buvo dviratininkai, dėvėję liemenę ar važiavę su įjungtais žibintais – žuvusiųjų su tokiomis apsaugos priemonėmis buvo tik du.

Pagal šalies regionus didžiausia pažanga pasiekta Marijampolės, Panevėžio ir Klaipėdos apskrityse – čia žuvusiųjų keliuose sumažėjo atitinkamai apie 40, 36 ir 35 proc. Situacija pablogėjo arba liko nepakitusi tik trijose apskrityse iš dešimties – Telšių, Tauragės ir Utenos.

Bendromis pastangomis

„Pažangos siekiame glaudžiai bendradarbiaudami su policija, Vidaus reikalų ministerija, mūsų pavaldžiomis įstaigomis – Transporto saugos administracija, Automobilių kelių direkcija, Transporto kompetencijų agentūra. Daug dėmesio eismo saugai skiriame ir planuodami valstybės investicijas į kelių infrastruktūrą“, – sakė Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Ministras atkreipė dėmesį, kad pozityvūs pokyčiai yra ir didelis iššūkis, nes teigiamoms tendencijoms ateityje išlaikyti būtinos nuolatinės bendros visų institucijų ir eismo dalyvių pastangos, atsakingas elgesys, atidumas ir pagarba vieni kitiems kelyje.

Eismo saugumui gerinti Vyriausybė yra patvirtinusi Susisiekimo ministerijos parengtą valstybinę eismo saugumo programą „Vizija 0“, kurios tikslas – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose.

Iki 2030 m. žūčių šalies keliuose skaičių siekiama sumažinti perpus, palyginti su 2019 m.

Saugai – daugiau dėmesio

Daug dėmesio eismo saugumui skiriama ir rengiamoje Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijoje iki 2035 m.

Šalyje numatoma plėsti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą – 2022–2035 m. nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant beveik 50 proc. ir rekonstruoti apie 350 km prastos būklės takų.

Taip pat planuojama keliuose ir toliau diegti inžinerines eismo saugos priemones, pertvarkyti pavojingas sankryžas, pėsčiųjų perėjas.

Siekiama, kad iki 2024 m. valstybinės reikšmės keliuose nebeliktų pavojingų pėsčiųjų perėjų – planuojama sutvarkyti apie 1 720 tokių perėjų.

2022–2035 m. numatoma pertvarkyti apie 140 vieno lygio sankryžų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai
    Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai

    Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...

    16
  • Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai
    Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai

    Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...

    10
  • Paspirtukininkai – vis atsakingesni
    Paspirtukininkai – vis atsakingesni

    Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...

  • Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai
    Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai

    Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...

    2
  • Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla
    Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla

    Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...

    19
  • Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
    Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?

    Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...

  • Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės
    Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės

    Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...

    1
  • Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“
    Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“

    Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...

    7
  • Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos
    Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos

    Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...

    1
  • Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį
    Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį

    Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...

    1
Daugiau straipsnių