Vyriausybė nepritarė siūlymams apsunkinti profesionalių vairuotojų mokymą

Vyriausybė nepritarė grupės Seimo narių bei Seimo Švietimo ir mokslo komiteto siūlymams, pagal kuriuos profesionalių vairuotojų kvalifikacijos suteikimas (95 kodo mokymas) būtų paliktas išimtinai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kompetencijai kaip profesinis mokymas. Dėl to ženkliai pailgėtų šio mokymo trukmė bei sąnaudos ir jis neatitiktų ES Direktyvos reikalavimų.

„Sveikiname tokią Vyriausybės poziciją, nes pateikti siūlymai neatitiko ne tik sektoriaus darbuotojų ir jų darbdavių lūkesčių bei ES norminių aktų reikalavimų, bet nebuvo palankūs ir šį mokymą teikiančioms mokymo įstaigoms. Darbdaviai, kurie yra šios kvalifikacijos užsakovai ir kuriems tenka visa atsakomybė dėl jų įdarbintų vairuotojų žinių ir gebėjimų, signalizavo, jog apsunkinus ir pabranginus jų darbuotojų mokymą, jie rinksis alternatyvą apmokyti savo vairuotojus kaimyninėse valstybėse. Mes, kaip mokymo teikėjai, negalėjome nereaguoti į tokią situaciją. Šiandien Lietuvoje turime susiklosčiusią įdomią situaciją, kai visų kitų vairuotojų kompetencijų suteikimas – t. y. tiek pirminis mokymas, siekiant įgyti teisę vairuoti transporto priemonę, tiek pavojingų krovinių vežimo (ADR) mokymas, yra Susisiekimo ministerijos žinioje ir tik 95 kodo kompetencijos suteikimas yra deleguotas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai“, – sako Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentė Jurgita Kuliešienė.

Seimo nariai Aušra Papirtienė, Liudas Jonaitis, Antanas Baura, Sergejus Jovaiša, Edmundas Pupinis ir Kęstutis Bacvinka bei Seimo Švietimo ir mokslo komitetas siūlė įtvirtinti nuostatą, kuria profesionalių vairuotojų kvalifikacijos suteikimas (95 kodo mokymas) būtų priskirtas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, o patį mokymą traktuoti kaip profesinį mokymą.

Pasak J. Kuliešienės, priėmus tokį siūlymą mokymas taptų kelis kartus ilgesnis nei to reikalauja vairuotojų mokymą reglamentuojančios ES Direktyvos ir, be abejonės, brangesnis.

Vyriausybės nutarime, kuriuo nepritariama Seimo narių siūlymui, atkreipiamas dėmesys, kad siūlomi pakeitimai neatitinka Europos Parlamento ir Tarybos patvirtintos direktyvos 2003/59/EB, kuri reglamentuoja vairuotojų rengimą, nuostatų. Taip pat pažymima, kad pageidavimas 95 kodo mokymus priskirti profesiniam mokymui yra perteklinis, nes tai nepagrįstai prailgintų profesionalių vairuotojų rengimą, o šiai kompetencijai įgyti visiškai pakanka neformalaus mokymo statuso.

Prieš Seimo narių ir Seimo Švietimo ir mokslo komiteto inicijuojamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas pasisakė nemažą dalį vairuotojų mokymo įstaigų vienijanti asociacija ir transporto sektoriaus verslo atstovai, kurie siūlo įtvirtinti Susisiekimo ministerijos šių metų pradžioje parengtą ir su visais socialiniais partneriais suderintą įstatymo projektą, pagal kurį 95 kodo kompetencijos suteikimas – šio mokymo tvarkos organizavimas ir priežiūra – būtų deleguotas Susisiekimo ministerijai. Šis Susisiekimo ministerijos inicijuotas įstatymo pakeitimas atitiks vairuotojų ir jų darbdavių lūkesčius ir leis sėkmingai vykdyti 95 kodo mokymą tiek valstybinėms, tiek privačioms mokymo įstaigoms.

Šios įstatymo pataisos turėjo būti priimtos iki š. m. gegužės 23 d., iki kurios į nacionalinius teisės aktus turėjo būti perkelta Europos Direktyva, reglamentuojanti 95 kodo mokymą. Iki tol galiojo laikinoji tvarka, pagal kurią profesionalių vairuotojų 95 kodo kvalifikacijos suteikimas ir periodinis atnaujinimas vyko pagal senąsias profesinio mokymo programas, kuruojant Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai. Tačiau artėjant laikinosios tvarkos galiojimo pabaigai, Seimo Švietimo, ir mokslo komitetas ėmėsi iniciatyvos 95 kodo mokymą palikti išskirtinai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kompetencijai.

Nors Europos Parlamento ir Tarybos direktyva nereikalauja, kad 95 kodo mokymas būtų priskirtas formaliajam profesiniam mokymui, tačiau Lietuvoje jis yra priskirtas būtent formalaus profesinio mokymo sričiai, už kurią atsakinga Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU duomenimis, visose ES šalyse, išskyrus Lietuvą, profesionalių vairuotojų 95 kodo mokymas ir jų kompetencijos kėlimas priskirtas neformaliajam mokymui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Rinks geriausią automobilį verslui
    Rinks geriausią automobilį verslui

    2020-aisiais jau ketvirtąjį kartą renkamas geriausias Lietuvos komercinis automobilis. Lietuvos Žurnalistų Autoklubo kas antrus metus organizuojami rinkimai yra vienas geriausių orientyrų, norintiems atnaujinti savo įmonių transporto parkus. ...

  • Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę
    Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę

    "Per lenktynes daugiausia dėmesio skiriama automobiliui, jo variklio ir kitoms techninėms galimybėms, važiavimo strategijai, o kokius fizinius krūvius patiria lenktynininkas ir kokią įtaką tai turi jo rezultatams – ligi šiol nėra i&s...

  • Su šeima – ant dviejų ratų
    Su šeima – ant dviejų ratų

    Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais ...

  • Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos
    Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos

    Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) liepos 31 d. patvirtino Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką. ...

    3
  • Ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti
    Ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti

    Išsiruošus į kelionę kartais ne visi daiktai telpa į automobilio saloną ir bagažinę. O jei dar esate dviračių mėgėjas ir juos norite pasiimti vykdami atostogauti, niekaip neišsiversite be specialių laikiklių ar stogo bagažini...

  • Automobilių rinka išsivaduoja iš karantino gniaužtų
    Automobilių rinka išsivaduoja iš karantino gniaužtų

    Po lėto šių metų starto Lietuvos automobilių rinka pagaliau įsibėgėjo. Tiek automobilių pirkėjų, tiek pardavėjų planus sujaukęs karantinas pridarė ir trumpalaikių, ir ilgalaikių pokyčių, tačiau gegužės pabaigoje buvo pastebimi ry&sc...

  • Jubiliejinė visureigių kelionė aplink Lietuvą
    Jubiliejinė visureigių kelionė aplink Lietuvą

    Per devynerius metus sunkiausią bekelės maratoną Lietuvoje išbandė 265 asmenys. Ir kasmet jų daugėja. Į jubiliejinį dešimtąjį "Perimetrą", kuris vyks liepos 30–rugpjūčio 1 d. dalyvio paraiškas jau pateikė beve...

    1
  • Naujas siūlymas: taršių automobilių mokestį skirs miestų želdynams?
    Naujas siūlymas: taršių automobilių mokestį skirs miestų želdynams?

    Aplinkos ministerija siūlo liepą pradėtą rinkti taršių automobilių mokestį skirti miestų želdynų priežiūrai, o ne naujų miškų sodinimui, kaip numatyta įstatyme. ...

    6
  • Iš automobilių registracijos jau surinkta 1,5 mln. eurų mokesčių
    Iš automobilių registracijos jau surinkta 1,5 mln. eurų mokesčių

    „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas sako, kad automobilių registracijos mokestį pirmas dvi liepos savaites sumokėjo 16 tūkst. asmenų. ...

    1
  • Didelė vairuotojų išsiblaškymo kaina: JAV tyrėjai atskleidė šokiruojančius rezultatus
    Didelė vairuotojų išsiblaškymo kaina: JAV tyrėjai atskleidė šokiruojančius rezultatus

    Į eismo įvykį patekę vairuotojai dažnai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti kitais dalykais: naršė telefone ar skambino, valgė, žaidė su vaikais ar nesusitvarkė su automobilio salone nerimstančiu naminiu gyvūnu. ...

Daugiau straipsnių