- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant šaltajam sezonui, vairuotojai ima galvoti apie vieną aktualiausių žiemos klausimų – automobilio padangų keitimą. Dažnai pasirūpinti transporto priemonės padangomis jie susiruošia tik sulaukę kelių eismo taisyklėse (KET) nurodytos datos. Be to, specialistai tikina, jog žieminės padangos privalo atitikti keliamus sezoninius reikalavimus. Anot jų, svarbu atkreipti dėmesį į padangų amžių, o pastebėjus fizinius pažeidimus, nerizikuoti saugumu ir jų neeksploatuoti.
Nors vairuotojai dažnai yra linkę uždelsti, visgi pastebima, jog vasarines padangas į žiemines jie pradeda keisti kiek anksčiau nei nurodoma KET. „Mototojos“ serviso vadovas Romas Žalnierukynas sako, jog tam įtakos turi vairuotojų siekis komfortiškai sulaukti šaltojo sezono. Jis taip pat įsitikinęs, jog šis sprendimas priklauso ir nuo oro sąlygų.
„Pastebime, jog vis dažniau vairuotojai padangas pradeda keisti sezonui dar tik artėjant, nelaukiant, kol pablogės orai. Kad vairuotojai išvengtų susidariusių eilių į servisą, žiemai rekomenduojame automobilį pradėti ruošti jau nuo spalio vidurio. KET nurodyta data yra nustatyta preliminariai, atsižvelgiant į vidutinę rudens temperatūrą. Tad dėl itin nepastovių rudeninių orų ar naktinių šalnų geriausia, jei saugumą užtikrinsite padangas pasikeitę iš anksto“, – komentuoja R.Žalnierukynas.
Kaip sako serviso specialistas, dažnai pirmasis sniegas užklumpa dar iki lapkričio. Jo teigimu, kai lauke oro temperatūra nukrenta 10 laipsnių žemiau nulio, vasarinės padangos tinkamai nebeatlieka savo funkcijų, slysta – tai sukelia riziką vairuotojo ir keleivių saugumui. Todėl anksčiau pasikeitus padangas, kelionės metu galima išvengti nemalonių netikėtumų, avarinių situacijų ir nelaimingų atsitikimų.
Rinkdamiesi padangas vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į daugelį detalių.
„Rinkdamiesi padangas vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į daugelį detalių. Viskas priklauso nuo to, kokį automobilį vairuojate, taip pat važiavimo greičio, kiek važiuojama vienokia ar kitokia kelio danga. Kelių eismo taisyklės reikalauja, kad naudojamos padangos neturėtų jokių fizinių pažeidimų, o protektoriaus gylis tenkintų sezoninius reikalavimus“, – dėsto serviso profesionalas.
Kalbėdamas apie reikalavimus ekspertas tikina, jog lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. turi būti ne mažesnis kaip 3 mm. Tuo tarpu vasarinių padangų protektoriaus gylis negali būti mažesnis kaip 1,6 mm. Jei padanga netenkina šių reikalavimų, ją iš karto reikia keisti. Visgi specialistas perspėja, kad net jei protektoriaus gylis yra pakankamas, dar nereiškia, kad padangą galima saugiai naudoti.
„Padangos yra sudarytos iš įvairių medžiagų ir gumos mišinių, kurie turi būtinas savybes užtikrinti tinkamą padangų funkcionavimą. Bėgant laikui šių sudedamųjų medžiagų savybės kinta. Kiekvienos padangos senėjimo procesas priklauso nuo daugybės elementų: oro sąlygų ir temperatūros, apkrovos, važiavimo greičio bei slėgio padangoje. Atėjus laikui reikėtų jas keisti, specialistas turėtų įvertinti jų būklę ir amžių“, – apie senų padangų naudojimą kalba R.Žalnierukynas.
Anot serviso eksperto, iškritus pirmajam sniegui, bet dar nespėjus pasikeisti padangų, svarbu įvertinti oro sąlygas ir saugiai nuvykti į servisą jų pasikeisti. Tačiau R.Žalnierukynas pabrėžia, jog norint išvengti papildomo nerimo, keitimo laiką vertėtų planuoti jau spalį.
„Ratų keitimas nėra itin paprastas procesas. Toks darbas reikalauja specialios įrangos ir techninių žinių. Jei vairuotojas turi tam tinkamas sąlygas bei techninius įgūdžius, kaip tai kokybiškai ir saugiai atlikti, padangas keisti galima ir savarankiškai. Visgi patariame nerizikuoti ir netikėtai užklupus šaltam orui, nuvykti į automobilių servisą“, – rekomenduoja R.Žalnierukynas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...