Vairuotojų siaubas: kur netrukus pradės veikti dar 100 greičio matuoklių?

  • Teksto dydis:

Netrukus šalies keliuose pradės veikti dar 100 naujų įrenginių, kurie vairuotojų pažeidimus fiksuos 50-yje ruožų. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai teigė įsitikinę, kad tokią plėtrą vykdyti tikslinga.

Sumažėjo nukentėjusiųjų skaičius

Kaip skelbė LAKD, nuo 2016 iki 2020 m., ruožuose, kuriuose nuo 2021 m. jau veikia 56 naujos vidutinio greičio matavimo sistemos (VGMS), per eismo įvykius buvo sužeisti 407 ir žuvo 36 eismo dalyviai. Tai yra vidutiniškai apie 80 sužeistų ir apie septynis žuvusius per vienerius metus. Po to, kai minėtuose 56 ruožuose pradėjo veikti VGMS, per vienerius, 2021 m., buvo sužeisti 26 ir žuvo du eismo dalyviai. Statistiškai vertinant šiuose ruožuose maždaug 70 proc. sumažėjo nukentėjusiųjų skaičius vien per vienerius metus.

„Nors tai dar tik vienerių metų rezultatai, bet jie dar kartą patvirtina, kad VGMS plėtrą vykdyti tikslinga. Akivaizdu, kad ši greičio kontrolės sistema padeda ne tik formuoti, bet ir lavinti vairuotojų įprotį rinktis nuolatinį saugų greitį, o greičio viršijimas – dažniausiai nulemianti itin skaudžias eismo įvykių pasekmes priežastis,“ – teigė Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Pavyzdžiui, valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruože nuo 12,78 km iki 28,39 km 2016–2020 m. per eismo įvykius sužeisti 25, žuvo du eismo dalyviai. Po VGMS įrengimo 2021 m. šiame ruože – vienas sužeistas ir nė vieno žuvusio. Kitas pavyzdys – kelio Nr. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai ruože nuo 26,27 km iki 40,21 km per 2016–2020 m. sužeisti dešimt, žuvo keturi eismo dalyviai. Po VGMS įrengimo – vienas sužeistas ir nė vieno žuvusio. Dar vienas pavyzdys – kelio A4 Vilnius–Varėna–Gardinas ruože nuo 102 km iki 121,34 km per 2016–2020 m. sužeisti devyniolika ir vienas žuvęs eismo dalyvis. Po VGMS įrengimo – nė vieno žuvusio ir sužeisto.

Pasak Kelių direkcijos vadovo R. Lipkevičiaus, Lietuva nuo 2001 iki 2021 m. žuvusiųjų skaičių sugebėjo sumažinti nuo 202 iki 52 žmonių vienam milijonui gyventojų. Nors ankstesni penkeri metai nerodė didesnio pokyčio mažinant skaudžiausių eismo įvykių skaičiaus, 2021 m. mirtinų eismo įvykių Lietuvos keliuose sumažėjo 17 proc.

Dar 100 greičio matuoklių

Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai, įrengti 81 kelio ruože, ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose netrukus pradės veikti dar 50 VGMS (100 įrenginių).

Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, informuoja kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“.

Kaip parenkamos vietos?

Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nustatytus Kelių direkcijos parengtose greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikose. Vieni svarbiausių kriterijų yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, eismo įvykių pasekmės, kai nesaugus važiavimo greitis yra, tikėtina, pagrindinė eismo įvykius nulėmusi priežastis, lenkimo ribojimai kelio ruože.

Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas. Informacija apie tai, kur įrengti greičio matuokliai, yra skelbiama Kelių direkcijos tinklapyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vilius

Vilius portretas
Tiltai baigia sugriuti,bet remontui pinigu nera,tik matuoklius stato,kad rinkti baudas,po to valdžiuke juos užsieniuose iššvaisto ir prageria su mergom ir gelytes glebiais perka

Proxy

Proxy portretas
Litovcai įstatymų (KET irgi įstatymas) pradeda laikytis tik botago pagalba. Dažnam net ir vieno botago nepakanka

Alius

Alius portretas
Čia ne tiek vairuotojų siaubas, jei nepažeidinėji KET, bet totali sekimo sistema, nes vis daugiau matuoklių fotografuoja ir atpažįsta numerius visų pravažiuojančių automobilių be išimties, pažeidžia vairuotojai KET ar ne.
VISI KOMENTARAI 34

Galerijos

Daugiau straipsnių