„Užaugo“ antroji „Ford Focus“ karta
Lietuvos keliuose pasirodė antros kartos „Ford Focus“ - automobilis, galintis pakartoti kompaktinių automobilių klasės protėvio, garsiojo pirmosios serijos golfo, laimėjimus ir nesėkmes.
Ištikimybė tradicijoms
1998 metais „Ford Focus“ savo naujuoju stiliumi “new edge“ („naujoji briauna“) sukėlė tikrą furorą. Mašina tapo populiari – nuo to laiko pagaminta 4 mln. „Focus“. Antros kartos „Ford Focus“ kūrėjams teko sudėtingas uždavinys. Jis turi išsaugoti visas teigiamas ankstesnio modelio savybes, taip pat patikti pirkėjui, bet kartu būti nauja, šiuolaikiška mašina. Naujausių kartų golfams nepavyko visiškai įvykdyti šį uždavinį – nors jie ir tapo šiuolaikiškesni, bet dabar yra brangesni ir nuobodūs, prognozuojami.
Antrosios kartos „Focus“ (trejų ir penkerių durelių chečbekai) – ramesni nei „stiliaus pradininkas“. Tačiau išliko stilius ir šeimos bruožai (todėl mašiną ir galima pažinti tarp kitų). Tai – fordams būdingos variklio dangčio, ratų arkų ir galinių kėbulo stovų briaunos, galiniai žibintai – aukštai virš buferio. Matyti, jog konstruktoriai baiminosi revoliucinių eksterjero pokyčių, atiduodami duoklę perimamumui - išreklamuotai mašinai tai pateisinama. Automobilis tapo platesnis, ilgesnis ir aukštesnis. Ratų bazė padidinta 25 mm. 10 proc. padidėjo kėbulo kietumas.
Geros kokybės interjeras
Užtat interjeras – visiškai kitoks. Prietaisų skydas iš pažiūros tarsi sujungtas su centrine konsole, kur įmontuota garso sistema ir kondicionieriaus valdymas bei pavarų dėžės svirtis. Skydo medžiagos – geros kokybės. Sėdynės ir vairas reguliuojami mechaniškai, tai daroma gana lengvai. Patogu net aukštam vairuotojui – tai nuožulnaus stogo „nuopelnas“.
„Focus“ montuojami keturi benzininiai varikliai – 1,4 l (80 AG), 1,6 l (100 AG), 1,6 l Ti-VCT (115 AG) ir 2 l (146 AG) bei trys dyzeliniai – 1,6 l (90 AG), 1,6 l (109 AG) ir 2 l (136 AG). Įdomus naujas 115 AG variklis Ti-VCT su keičiamomis dujų paskirstymo fazėmis įleidžiant ir išleidžiant. Dėl reguliuojamo vožtuvų darbo naujasis variklis, palyginti su įprastu tokio pat tūrio (1,6 l) „Ford“ varikliu, įgyja privalumų galingumo ir degalų taupymo požiūriu.
Lengvai valdomas
Testavimui buvo skirta penkerių durelių „Ghia“ versija su galingu 2 l tūrio dyzeliu ir mechanine 6 pavarų dėže. Geriausios variklio savybės išryškėjo važiuojant penktąja pavara - „traukia“ pirmyn, tvirtai išlaiko 4000 aps. per min. Iki 100 km per valandą mašina įsibėgėja per 9,3 sek., lengvai pasiekia 190 km per valandą greitį.
Patiko geras tolygios eigos ir automobilio valdymo santykis. Saikingai kietas, saikingai sportiškas, „Focus“ puikiai išsilaiko posūkiuose apsnigtame kelyje. Galima pajusti, kai suveikia ABS ir EBS sistemos. „Informacinio kompiuterio“ rodmenys netikslūs – 10 km ruože jis pranešė, jog degalų liko 30, 25, 20, 15, 10 ir 5 km.
Teko ilgai ieškoti mygtuko, atidarančio benzino bako dangtį, – jis įtaisytas po pėda. Stabdžiai – patogūs, pedalas – tolygus, daugybė daiktadėžių, lentynėlių. Patogiai atsidaro galinės durelės – pasikelia labai aukštai, galima įsikibti į durelių nišas pirštams.
Naujausi komentarai