- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pilnai arba dalinai elektra varomų automobilių pasirinkimas, ypač komercinėje veikloje, Vakarų šalyse tampa viena populiariausių priemonių siekiant mažinti anglies dioksido išskyrimą į aplinką. Lietuvoje elektromobiliai taip pat jau nebekelia nuostabos, o 51 proc. verslo atstovų juose įžvelgia nemažai privalumų ir naudoja arba ketina pradėti naudoti tokias transporto priemones komercinėje veikloje. Tiesa, yra ir atsargiai žvelgiančių į elektrinius automobilius bei kol kas susilaikančių nuo jų naudojimo.
„Volkswagen“ komercinio transporto prekės ženklo inicijuota įmonių apklausa trijose Baltijos valstybėse atskleidė, kaip elektrinius automobilius vertina verslininkai ir kokius jų privalumus bei trūkumus įžvelgia.
Vertinant rezultatus Lietuvoje, paaiškėjo, kad daugiau nei pusė apklaustųjų (61 proc.) yra bent kartą vairavę elektromobilį. Tie, kurie turėjo elektromobilio vairavimo patirties, įžvelgė daugiau tokio tipo automobilių privalumų nei tie, kurie nėra vairavę ar važiavę elektriniu automobiliu. Kaip pagrindinius privalumus vairavusieji įvardijo taršos mažinimą, ekonominį naudingumą, malonumą riedant tyloje bei įmonės prestižo gerinimo veiksnį.
Trečdalis (31,4 proc.) apklaustų verslo atstovų teigė svarstantys apie elektrinių automobilių įsigijimą savo įmonėse, o penktadalis (19,6 proc.) jau integravo elektromobilius į savo autoparkus. 39,2 proc. apklaustųjų kol kas nesvarstė apie elektrinių automobilių įsigijimą, o 9,8 proc. teigė, kad nėra suinteresuoti elektromobilių naudojimu versle ir tokiomis naujovėmis nesidomi.
Atlikti tyrimai kitose Baltijos šalyse – Estijoje ir Latvijoje – atskleidė panašią elektrinių automobilių eksploatavimo tendenciją. Estijoje daugiau nei pusė (58 proc.) įmonių jau naudoja arba planuoja pirkti elektromobilius, Latvijoje 48 proc. kompanijų taip pat pozityviai žiūri į elektrinį komercinį transportą.
Gamintojų nuotr.
Apžvelgiant elektromobilių įkrovimo stotelių situaciją Lietuvoje, daugiau nei pusė (55 proc.) apklaustųjų pastebi įkrovimo stotelių trūkumą, tačiau teigia, kad jų skaičius nuolatos auga. Kiti respondentai mano, kad prieinamumas yra menkas arba išvis nepakankamas.
Latvijoje situacija vertinama kiek geriau – tik 4 iš 10 respondentų mano, kad įkrovimo stotelių nėra pakankamai. Estijos verslo atstovai, tikinantys, kad įkrovimo stotelių užtenka, kaip didžiausias problemas išskiria nepatogias įkrovimo stotelių vietas, per tolimą atstumą nuo vienos iki kitos stotelės bei didelį jų užimtumą.
Kaip pagrindinę motyvacinę priemonę, kuri paskatintų Lietuvos įmones įtraukti elektromobilius į transporto parkus, verslo atstovai įvardijo didesnį įkrovimo stotelių skaičių, trumpesnį įkrovimo laiką bei valstybės lengvatas tokių transporto priemonių įsigijimui. Net 67 proc. apklaustųjų teigė, kad valstybės kompensacijos paskatintų rinktis elektra, o ne dyzeliu ar benzinu varomus automobilius.
Tyrime dalyvavo daugiau nei 1000 įmonių atstovų, veikiančių skirtinguose sektoriuose. Apklausa buvo siekiama išsiaiškinti, kokia nuomonė apie elektromobilių naudojimą komercinėje veikloje vyrauja Baltijos šalyse. Taip pat respondentų buvo klausiama apie jų patirtį vairuojant elektra varomus automobilius, tokių transporto priemonių privalumus ir trūkumus, priežastis, kurios paskatintų įsigyti elektromobilius arba priešingai – kas atgraso nuo jų įsigijimo.
„Volkswagen“ komercinio transporto prekės ženklo inicijuota Lietuvos verslo įmonių internetinė apklausa vyko 2019 metais birželio – liepos mėnesiais. Didžioji dalis respondentų dirba logistikos (22 proc.), didmeninės ir mažmeninės prekybos (20 proc.), apskaitos ir finansų (14 proc.), pramonės (14 proc.) bei kituose verslo sektoriuose. Tyrime dalyvavusių įmonių atstovų amžius svyruoja nuo 22 iki 56 metų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?45
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...