- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš pirmo žvilgsnio atsakymas būtų akivaizdus, tačiau įvertinus visą automobilio gyvavimo ciklą, nuo pirmosios suvirintos veržlės iki paskutinio nuvažiuoto kilometro, dyzelinis automobilis yra „švaresnis“ aplinkai nei elektromobilis.
Vokietijos tyrimų institutas IFO atliko studiją, skirtą įvertinti skirtingų transporto priemonių poveikį aplinkai. Tyrimo metu buvo tikrinamas „Tesla 3“ modelio, „Mercedes 220d“ dyzelinio automobilio ir „Mercedes C“ klasės modelio paliekamas anglies dvideginio pėdsakas.
Studijos rezultatai parodė, kad elektromobiliai išmeta dešimtadaliu ar net daugiau anglies dioksido nei įprasti dyzeliniai automobiliai. Vienam nuvažiuotam dyzelinio „Mercedes“ kilometrui tenka 141 gramas į aplinką išmesto anglies dvideginio – į šį rodiklį buvo įskaičiuotas ir kuro išgavimas, perdirbimas, transportavimas. „Tesla“ automobiliui teko nuo 156 iki 181 gramo anglies dvideginio.
Kodėl elektromobiliai nėra tokie „žali“? Mokslininkų skaičiavimais, pagrindinė „Tesla“ problema – labai tarši baterijų gamyba. IFO skaičiavimais, vien baterijos gamybai tenka nuo 73 iki 98 gramų anglies dvideginio vienam nuvažiuotam kilometrui, įvertinant, kad baterija veikia 10 metų, per metus nuvažiuojant apie 15 tūkst. kilometrų.
Kita priežastis – stipri Vokietijos priklausomybė nuo anglimi kūrenamų elektrinių. Nors Vokietijoje energijos gamyboje atsinaujinantys šaltiniai tampa vis svarbesni, tačiau kai nepučia vėjas ar nešviečia saulė, daug elektros pagaminama iš anglies. Būtent šis faktorius papildomai prisidėjo 83 gramais anglies dvideginio vienam „Tesla“ nuvažiuotam kilometrui.
Pasak Biodegalų asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko, elektromobiliai dažnai yra savaime suvokiami kaip panacėja mažinant oro taršą, kai vidaus degimo varikliais varomos priemonės, ypač su dyzeliniais varikliais, laikomos taršos šaltiniais. „Pirmiausia, nereikia supriešinti dyzelinių ir elektra varomų transporto priemonių – tyrimo tikslas yra diskusijoje apie transporto įtaką aplinkai atsisakyti išankstinių nuostatų ir remtis realiais faktais ir skaičiais. Skaičiavimai parodė, kad elektromobiliai taip pat gali būti taršūs, todėl ypač svarbu skatinti ekologišką jų gamybą bei plėtoti atsinaujinančius energijos šaltinius“, – pabrėžė M. Palijanskas.
Vokietija dosniomis subsidijomis vartotojus skatina įsigyti elektromobilius. Europos Komisija elektrinius automobilius vertina kaip „nulinės emisijos transporto priemones“. Tačiau tyrimo autoriai teigia, kad transporto politikos formuotojai, užuot skatinę elektra varomų transporto priemonių industriją, verčiau sudarytų vienodas sąlygas visoms transporto rūšims konkuruoti tarpusavyje.
Remiantis „Regitros“ pateikiamais duomenimis, balandžio 1 d. Lietuvoje buvo užregistruoti 1033 elektromobiliai, 970772 dyzeliniai automobiliai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?24
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...