- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas jau pritarė Transporto lengvatų įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma 50 proc. lengvata vienkartiniam arba terminuotam vardiniam važiavimo tarpmiestiniais autobusais ir traukiniais bilietui visiems mokiniams.
Įstatymo pataisa perduota svarstyti šalies Vyriausybei, kuri pateiks išvadas dėl lengvatos kompensavimo galimybių iš šalies biudžeto.
„Ikimokyklinio amžiaus vaikai važiuoja nemokamai, 7–10 metų vaikai turi galimybę įsigyti bilietą už pusę kainos, tačiau paskui lengvata dingsta, kol paauglys nepradeda lankyti profesinės mokyklos ar universiteto. Tai socialiai neteisinga“, – pabrėžė pataisas pasiūlęs Seimo narys Mindaugas Skritulskas.
Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) padėjo suskaičiuoti, kiek lėšų iš valstybės biudžeto reikėtų įstatymo pataisai įgyvendinti.
Per metus transporto lengvatai kompensuoti iš šalies biudžeto reikėtų maždaug 2–2,5 mln. eurų.
„Šiuo metu šalyje yra apie 320 tūkst. vaikų, kuriems būtų taikoma lengvata. Moksleivių sąjungos atlikti tyrimai rodo, kad 80 proc. 7–12 klasių moksleivių naudojasi viešuoju transportu, 30 proc. bent kartą per mėnesį važiuoja tolimojo susisiekimo maršrutų autobusais. Įvertinę šiuos duomenis suskaičiavome, kad per metus transporto lengvatai kompensuoti iš šalies biudžeto reikėtų maždaug 2–2,5 mln. eurų. Jei perpus sumažėjus bilieto kainai daugiau moksleivių rinksis keleivinį transportą, ši suma gali didėti”, – sakė LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Vis dėlto, pasak jo, ne mažiau už papildomas išlaidas iš biudžeto reikšmingi ir ekologijos, skatinimo naudotis viešuoju transportu klausimai.
„Žengiant žaliojo kurso keliu, vis garsiau kalbama apie būtinybę populiarinti viešąjį transportą. Skatinimo juo naudotis būdų gali būti įvairių, vienas jų – lengvata moksleiviams važiuoti tolimojo susisiekimo autobusais ar traukiniais. Kai mokiniai pradeda naudotis viešuoju transportu nuo mažumės, galima tikėtis, kad ir suaugę dažniau rinksis ne nuosavus automobilius, o autobusus, troleibusus ar traukinius. Tai tarsi ilgalaikė investicija į mūsų visų tvaresnę ateitį”, – įsitikinęs LKVA prezidentas.
Remiantis įstatymo pataisa, 50 proc. nuolaida važiuoti tolimojo susisiekimo autobusais negaliotų pilnamečiams asmenims, kurie mokosi pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lakstūnai bus stebimi dar akyliau: daugės vidutinio greičio matuoklių11
Lietuvos kelio ruožuose, kuriuose buvo įrengtos vidutinės greičio matavimo sistemos, nukentėjusiųjų avarijose per metus sumažėjo 70 proc. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas6
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų2
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus11
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...