Sukasi neparengtų vairuotojų konvejeris Pereiti į pagrindinį turinį

Sukasi neparengtų vairuotojų konvejeris

2006-03-07 09:00

Sukasi neparengtų vairuotojų konvejeris

Atšilus orams, į vairavimo mokyklas pradės plūsti būriai norinčių mokytis vairuoti. Instruktoriai ne visada tinkamai parengia savo mokinius, todėl gatvėse daugėja pavojingų vairuotojų.

Trūksta patirties

Pernai Klaipėdoje praktinį vairavimo egzaminą laikė 5984 žmonės. „Regitros“ Klaipėdos filialo vyriausiasis egzaminavimo specialistas Gintautas Nagelė teigė, kad daugeliui laikančiųjų vairavimo egzaminą trūksta patirties.

Vairavimo mokyklose reikia pravažiuoti 20 valandų. Tai tik minimumas. Instruktorius turi patarti savo mokiniui tobulinti vairavimo įgūdžius, jei mato, kad reikia. Kartais tai nedaroma dėl laiko ir noro stokos.

Kartais patys mokiniai gaili pinigų papildomoms pamokoms su instruktoriumi. Patirties stygius labai gerai juntamas, kai laikomas valstybinis vairavimo egzaminas. Tada dažnam tenka bandyti laimę iš naujo. Tai papildomai kainuoja 83 litus.

Mokyklų brokas

Instruktoriai savo mokinius pamoko įvairių gudrybių, kurios padėtų lengviau išlaikyti valstybinį vairavimo egzaminą.

Mokantis važinėti aikštelėje tarp gairelių, statant automobilį aikštelėje, įvažiuojant į garažą instruktorius skuba ir taip dažnai padaro meškos paslaugą.

Mokiniui nurodoma, kiek laipsnių pasukti vairą, kada jį sukti, kad automobilis neužkliūtų už gairelių laikant valstybinį vairavimo egzaminą. Anot G. Nagelės, tai - pigiausias mokymo būdas.

Išvažiavęs į gatvę nepatyręs vairuotojas jau nebegali pasinaudoti aikštelėje pravertusiais patarimais. Iškyla grėsmė ir pačiam praktikantui, ir važiuojantiems šalia jo. Vairavimo mokyklos turėtų jausti didesnę atsakomybę.

Norintieji išmokti vairuoti taip pat turėtų būti atidesni rinkdamiesi mokymosi įstaigą. Mieste yra nemažai vairavimo mokyklų, bet nereikia pulti į pirmą pasitaikiusią.

Pasak G. Nagelės, per valstybinius egzaminus greitai pamatai, kurios mokyklos paruošia geriau, o kurios - prasčiau. Patikimiausias būdas išsirinkti gerą vairavimo mokyklą yra „iš lūpų į lūpas“ - jau baigusių žmonių rekomendacijos.

Klaipėda atsilieka

Iš „Regitros“ pateiktų duomenų apie egzaminus praėjusiais metais visoje Lietuvoje matyti, kad Klaipėda pagal praktinio vairavimo rezultatus yra ketvirtoje vietoje po Vilniaus, Marijampolės ir Kauno.

Atsižvelgiant į eismo sudėtingumą, pavyzdžiui, sostinėje ir Klaipėdoje, rezultatai galėtų būti ir geresni. Pernykščiai teorijos egzaminų rezultatai buvo dar prastesni. Klaipėda liko tarp blogiausiai laikiusių teorijos egzaminus miestų.

„Regitra“ taip pat pateikia duomenis apie Lietuvos vairavimo mokyklų paruoštų mokinių sėkmę per egzaminus. Klaipėdos darbo rinkos mokymo centre kursus lankiusių žmonių vairavimo praktinį egzaminą išlaikė net 71 procentas. Tai geriausias rezultatas Lietuvoje. Teorinį egzaminą šioje įstaigoje išlaikė beveik 69 procentai žmonių.

Blogiausiai egzaminams Klaipėdos apskrityje vairuotojus parengė Mažionio tikroji ūkinė bendrija „Rida“. Čia teorinį egzaminą išlaikė beveik 59 procentai, o vairavimo egzaminą vos 45 procentai žmonių.

A. Kazlausko personalinėje įmonėje vairavimo egzaminą išlaikė tik 43 procentai bandžiusių, nors teorinį egzaminą išlaikė beveik 69 procentai žmonių. Iš V. Miklovio įmonės mokinių vairavimo egzaminą išlaikė 45 procentai, o teorinį 60 procentų bandžiusiųjų.

Klaidos per egzaminą

Teorinę valstybinio vairavimo egzamino dalį ir vyrai, ir moterys išlaiko maždaug vienodai. Teorinis egzaminas neišlaikomas dažniausiai dėl tingėjimo. Pasak „Regitros“ specialisto, pakanka pasimokyti dvi savaites, kad išlaikytum iš karto. Iš 30 pateiktų klausimų galima neteisingai atsakyti į šešis.

Laikant praktinį vairavimo egzaminą 7 – 8 procentais moteris pralenkia vyrai. Dalis klaidų padaroma dėl per didelio jaudulio, neatidumo, o dalis - dėl praktikos stokos. Dažnai klystama rikiuojantis, nepraleidžiama mašina, turinti pirmumo teisę. Tokių klaidų galima išvengti, jei mokinys prie vairo praleidžia reikiamą valandų kiekį.

Pasak G. Nagelės, klysti gatvėje negalima. Egzaminuotojai supranta, kad laikantis egzaminą žmogus jaudinasi. Tačiau jei daromos kritinės klaidos, sukeliamas pavojus kitiems eismo dalyviams, gailėtis negalima.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų