- „Kauno diena“, lkpt.policija.lrv.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams: esate viešojo judėjimo dalyviai, tad privalote laikytis eismo taisyklių.
Būtinas ne vien stabdys
Elektrinių paspirtukų vairuotojams, ypač tiems, kurie tik ruošiasi pradėti savo keliones, reikia žinoti, kad Kelių eismo taisyklėse (KET) jie priskiriami prie dviračių vairuotojų, jiems galioja tie patys reikalavimai.
Savarankiškai važiuoti dviračiu ir elektriniu paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ne jaunesniam kaip keturiolikos metų asmeniui. Gyvenamojoje zonoje elektrinių paspirtukų, kaip ir dviračių vairuotojų, amžius neribojamas.
Nepilnametis vairuotojas, kuriam nėra aštuoniolikos metų, važiuodamas keliu privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.
Dviratis ir elektrinis paspirtukas būtinai turi turėti tvarkingą stabdį ir garso signalą, gale – raudoną šviesos atšvaitą arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžinius šviesos atšvaitus, pritvirtintus prie ratų stipinų.
2022-aisiais užfiksuota 9 211 KET pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai.
Jeigu važiuojate važiuojamąja kelio dalimi, privalote dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos. Tamsiuoju paros metu dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, dviračio ir elektrinio paspirtuko gale – raudonos šviesos.
Pažeidėjams – per kišenę
Dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojas, judėdamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo suteikti kelią pėstiesiems ir neturi jiems niekaip trukdyti ar juo labiau kelti pavojaus.
Pro pėsčiąjį važiuojant reikia pristabdyti ir važiuoti 3–7 km/val. greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, palikti saugų tarpą iš šono.
Elektrinių paspirtukų vairuotojams griežtai draudžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį važiuojant pėsčiųjų perėja ir vežti kitą asmenį, o dviračiu gatvėje draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/val. greičiu ir lenkti.
Privažiavę pėsčiųjų perėją, privalote sustoti, nulipti nuo elektrinio paspirtuko ar dviračio ir per perėją jį vestis. Sustodami, sukdami į kairiąją ar dešiniąją pusę, turite parodyti įspėjamąjį signalą ranka.
Asmenims, pažeidusiems KET, gresia baudos nuo 10 iki 230 eurų.
Neblaivių – tūkstančiai
Jau penktą sezoną pradedanti susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ šiemet planuoja dirbti su savo vartotojais ir siekti aukštesnės paspirtukų eismo ir jų parkavimo kultūros.
Pernai „Bolt“ išplėtė greičio ribojimo zonas Vilniuje ir Kaune, sukūrė strategiją nelaimingų atsitikimų ir netinkamo paspirtukų parkavimo prevencijai. Prie dvylikos (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Trakų, Kazlų Rūdos) iki šiol tvariai keliavusių miestų jungiasi dar du – Ukmergė ir Jonava.
Per 2021-uosius įvairių KET pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai, užregistruoti 12 371, 2022 m. – 9 211.
Ir 2021-aisiais, ir 2022-aisiais užfiksuota per 5 000 neblaivių vairuotojų. 2021 m. žuvo 11 dviračių vairuotojų, iš jų 3 – tamsiu paros metu, 2022 m. – 5 dviračių vairuotojai, iš jų 3 – tamsiu paros metu.
2021 m. sužeisti 403 dviračių vairuotojai ir 10 keleivių, 2022 m. – 400 dviračių vairuotojų ir 12 keleivių.
2021 m. vien su elektriniais paspirtukais įvyko 202 eismo incidentai, sužeisti 209 žmonės, 2022 m. – 208 eismo įvykiai, sužeisti 223 žmonės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Už E. Presley priklausiusį motociklą tikėjosi daugiau, nei buvo pasiūlyta
Motociklo „Harley-Davidson FLH“, priklausiusio rokenrolo legendai Elvis’ui Presley (1935–1977), nepavyko antrąkart parduoti aukcione JAV, nes šeimininko lūkesčiai gerokai viršijo pasiūlytą kainą. ...
-
Gyventojai planuoja, ieško, skaičiuoja ir abejoja
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus. ...
-
Kaip saugiai vežti vaikus ir gyvūnus?3
Suaugusiam žmogui saugumas kelionės metu įprastai reiškia tai, kad automobilyje įrengtos oro pagalvės, o keleivis segi saugos diržą. Tuo tarpu, mažamečio vaiko ar gyvūno saugumo užtikrinimui tenka imtis papildomų priemonių. Kitu atveju &nda...
-
Kauniečiams – išskirtinis „Toyota“ apdovanojimas
Automobiliai „Toyota“ seniai pelnė mūsų vairuotojų pripažinimą. Japonijos koncerno pagaminti modeliai ne vienus metus skina laurus populiariausių Lietuvoje automobilių rinkimuose. Neseniai išskirtinio japonų dėmesio sulaukė ir j...
-
Prašo laisvo kelio, bet kai kam – nė motais7
Ne visi vairuotojai geba tinkamai elgtis važiuojamojoje kelio dalyje sutikę transporto priemonių su įjungtais švyturėliais, dėl šios priežasties neretai įvyksta eismo nelaimių. ...
-
Šokiruoja: 40 proc. lakstūnų teigia, kad greičio viršijimas – normalu28
Dauguma vairuotojų prisipažįsta viršijantys greitį ir net 40 proc. iš jų nemato tame nieko blogo. Nesibaimina nei pakliūti į avariją, nei ką nors susižeisti ar susižeisti patys. Įsivaizduoja kontroliuojantys situaciją ir bijo tik gau...
-
Sostinėje lakstūnus tramdys vidutinio greičio matuokliai: miestas dar labiau užsikiš?6
Darbo dienomis spūstys, savaitgaliais – lenktynės. Bent jau taip sako Vilniaus meras, argumentuodamas, kodėl sostinėje pradės veikti vidutinio greičio matuokliai. Tačiau gyventojai bijo, kad miestas dar labiau užsikiš. Kur Vilniuje bus įr...
-
ADAC rezultatai – su staigmenomis: patikimiausių automobilių dešimtukas5
Vokietijos automobilių klubo ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ekspertai, sudarantys mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių reitingus, pateikė naujausius rezultatus. ...
-
Garsiausių automobilių šešėlyje – net Holivudo žvaigždės: nuo Žaibo Makvyno iki Transformerių2
Betmobilis, Žaibas Makvynas ar Pono Byno mašina – tikrai ne gamykliniai modelių pavadinimai. Veikiau – tikros kino pramonės garsenybės, kartais suvaidinančios svarbesnius vaidmenis už ryškiausias Holivudo žvaigždes. Kokie auto...
-
Prie vairo su vėjeliu – ne vien užmiestyje: kaip suprantame leistiną greitį3
Apie du trečdalius šalies vairuotojų linkę viršyti greitį, o didžioji dalis taip besielgiančių jaučiasi puikiai valdantys situaciją. Be to, daug svarbesnė gresianti piniginė bauda nei galima avarija ir tragiški padariniai. ...