Seimo komitetas – už įpareigojimą paspirtukų nuomotojams klientus aprūpinti šalmais Pereiti į pagrindinį turinį

Seimo komitetas – už įpareigojimą paspirtukų nuomotojams klientus aprūpinti šalmais

2025-03-05 17:18

Paspirtukų ir kitų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai turėrų dėvėti savo arba jų nuomotojų suteiktus šalmus, trečiadienį nutarė Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Verslas kartoja, kad tokia prievolė vers įmones trauktis iš rinkos. 

Seimo komitetas – už įpareigojimą paspirtukų nuomotojams klientus aprūpinti šalmais
Seimo komitetas – už įpareigojimą paspirtukų nuomotojams klientus aprūpinti šalmais / Freepik.com nuotr.

Sprendimą komitetas priėmė galutinai apsvarstęs socialdemokrato Juliaus Sabatausko inicijuotas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, numatančias, kad paspirtukininkai ir dviratininkai šalmus turėtų dėvėti nepriklausomai nuo amžiaus ir kelių.

Už tai balsavo šeši komiteto nariai, o po vieną buvo prieš ir susilaikė.   

Tačiau liberalas Vitalijus Gailius teigė žadantis teikti pataisas, kad verslas vis tik nebūtų verčiamas klientus aprūpinti šalmais: „Žmonės atsineš savo šalmą ir užsidės.“

Komiteto narys Raimondas Šukys pabrėžė, kad jeigu Seimas pataisas priims, Lietuva bus griežčiausiai reguliuojanti šalmų dėvėjimą: „Svarstytinas klausimas, ar tam yra pagrindo“.

Jis taip pat apgailestavo, kad toks įpareigojimas negaliotų elektrinių dviračių nuomotojams.

Tuo metu konservatorė Agnė Bilotaitė teigė, kad bus ieškoma galimybių įpareigoti šalmus dėvėti visų mikrojudumo priemonių vairuotojus.

„Reikia ieškoti būdų, kad neliktų spragų, kad viena sritis gauna taisykles, o kita lieka nesureglamentuota“, – kalbėjo parlamentarė. 

Reikia ieškoti būdų, kad neliktų spragų, kad viena sritis gauna taisykles, o kita lieka nesureglamentuota.

„Bolt“ atstovaujanti lobistė Gabrielė Andrašiūnienė pabrėžė, kad prievolė verslui gali jį paralyžiuoti – įmonės trauksis iš rinkos. Tam Europoje jau yra precedentų.

Pasak jos, kai Danijoje buvo įvestas beveik identiškas reguliavimas, Kopenhagoje iš keturių paslaugų teikėjų nebeliko nė vieno.

Tuo metu Transporto kompetencijų agentūros Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas komitete aiškino, kad daugėja nukentėjusių paspirtukų vairuotojų: pernai nukentėjo 58, 2023-aisiais – 36: „Iš tų 58 atvejų tik keturi asmenys dėvėjo šalmą.“

Anot E. Morkūno, į eismo įvykį pakliuvę paspirtukų vairuotojai dažniau negu dviratininkai patiria galvos traumas: 2024 metais tokių buvo atitinkamai 47 proc. ir 29 proc. 

Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vyriausiasis tyrėjas Rytis Vosylius komiteto posėdyje pranešė, kad 2024 metais už šalmų nedėvėjimą 20-40 eurų baudomis nubausta 1019 paspirtukų vairuotojų. 

„Bolt“ atstovas Benas Jurlovas komitete teigė, kad pernai platformoje užregistruoti 89 sužalojimo atvejai, iš jų 40 atvejų buvo suteikta pirmoji pagalba dėl nubrozdinimų ar kitų traumų.

Komiteto pirmininkui Juliui Sabatauskui priekaištaujant, kad elektriniais paspirtukais važiuoja ne vienas žmogus, o du ar net trys, B. Jurlovas teigė, kad dėl to pernai buvo užblokuoti 364 klientai visoje Lietuvoje.

„Galime kol kas savo sistemoje padaryti taip – jei paspirtukas pastebi staigų svorio pakitimą, po kelionės klientas gaus pranešimą. Tam pasikartojus automatiškai peržiūrime ir užblokuojame paskyrą“, – komitete teigė „Bolt“ atstovas.

Komiteto išvadą svarstys Seimas ir jeigu jis priims, pakeitimai įsigaliotų nuo liepos.  

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų