Reprezentacinis sedanas tapo universalu Pereiti į pagrindinį turinį

Reprezentacinis sedanas tapo universalu

2005-02-15 09:00

Reprezentacinis sedanas tapo universalu

Lietuvos automobilių rinkoje pasirodė neįprasta mašina – reprezentacinis automobilis „Chrysler 300 C Touring“ su universaliu kėbulu. Jis iškart sulaukė didelio dėmesio. Pasak vieno automobilių pardavimo vadybininko iš Klaipėdos, apklaususio potencialius pirkėjus, šis automobilis nieko nepalieka abejingo: arba iškart be išlygų patinka vairuotojams, arba sukelia neprielankumą.

Daugiau kaip prieš metus debiutavo sedanas „Chrysler 300C“, privertęs kalbėti apie tai, kad automobilių Amerika grįžta prie savo ištakų – didelių sedanų su galingais varikliais. Jaunam koncerno dizaineriui Ralfui Gilesui silueto monumentalumą pavyko suderinti su veržlumu. Automobilį galima pažinti iš žemų ir plačių langų, didžiulių grotelių, šiek tiek sunkoko galo, rolsroisų stiliaus priekinių sparnų ir žibintų, ilgo variklio skyriaus, 18 colių ratų.

Pirmasis universalas

Kai 1979 metais koncernas „Mercedes“ išleido į rinką pirmąjį automobilį (123 modelio pagrindu) su universaliu kėbulu, Europoje tai padarė efektą, prilygstantį bombos sprogimui. Nejaugi aristokratas „Mercedes“ gali vežioti bulves? Taip pat neįprastas ir „Touring“ - kritikų nuomone, „Chrysler 300C“ su universaliu kėbulu prarado reprezentaciškumą. Gerbėjai prieštarauja, kad universalas įdomesnis. Į galą besileidžiantis stogas suteikia veržlumo, sportiškumo, palengvina automobilio siluetą, todėl jis tampa panašus į aštuntojo dešimtmečio angliškus “medžiotojų kupė su universaliu kėbulu” („Aston Martin Lagonda“).

Universalas komplektuojamas tais pačiais varikliais, kaip ir sedanas, – 2,7 l (193 AG) ir 3,5 l (253 AG) tūrio V6 bei varikliais, tapusiais koncerno pasididžiavimu, - garsiaisiais 5,7 l ir 340 AG V6 HEMI.

Universalo ypatumai – galinės durelės. Durelės per pusmetrį „įstumtos“ po stogu, todėl jas galima atidaryti stovint visai arti mašinos, nežengiant žingsnio atgal, kaip atidarant daugumą universalų ir chečbekų. Įdomi universalo centruotės schema – akumuliatorių baterija, įtaisyta bagažinėje (kaip „Mercedes“).

Puikiai valdomas

Testavimui buvo skirtas universalas su 3,5 l tūrio varikliu. Variklio trauka galinga, ypač automobiliui gerai įsibėgėjus (mašina su šiuo varikliu 100 km per valandą greitį pasiekia per 9,2 sek.).Ypač neįprasta automatinė penkių pavarų dėžė. Pavaros keičiamos šiek tiek vėluojant, todėl jaučiami stiprūs traukos postūmiai. Variklis akimirksniu pasiekia 5500 aps. per min. Variklis įsisuka, ir mašina neria pirmyn. Šis variklis 100 km užmiestyje sunaudoja 8,4 l, mieste – 16,3 l degalų. Suvokimą, kad sunaudoja daug degalų, kompensuoja malonūs traukos įspūdžiai, patiriami lenkiant.

Kaip amerikietiškos mašinos pakaba šiek tiek kietoka, bet jautri, gerai valdoma posūkiuose. (Tiesa, specialistai sako, kad ji pritaikyta Europai. Europai skirta „300C“ dalis netrukus bus gaminama ne Kanadoje, bet Austrijoje). Automobilis stebėtinai manevringas - kai įpranti prie įspūdingų matmenų, persirikiuoti mieste tampa nesunku. Stabdžiai jautrūs, pedalas šiek tiek standokas.

Slydimo testas - „gyvatėlė“ tuščioje aikštelėje šalia neįgaliųjų paplūdimio Melnragėje. Išdėliojame senas padangas. Didžiulis universalas mielai klauso vairo, šiek tiek slysdamas aplenkia padangas. ESP sistema iškart pajuto, kai mašina pradėjo slysti, ir švelniai tai neutralizavo. Iš limuzino niekas nereikalauja didelio sportiškumo. Tokioms mašinoms svarbiausia komfortas ir saugumas. Mašinoje gausu įvairių saugumo sistemų bei įmantrybių (vien ko vertas pedalų pakrypimo kampo reguliavimas). Vairuotojo vieta – patogi, gerai matyti prietaisai apvaliose „stiklinėse“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų