Reaktyvinio monstro gimdymas

Reaktyvinio monstro gimdymas

2008-08-27 09:00
Reaktyvinio monstro gimdymas
Reaktyvinio monstro gimdymas / Eglės Kasperavičiūtės nuotr.

Įspūdingas reaktyvinis automobilis klaipėdiečių garaže gimė vos per penkis mėnesius. Lėktuvo variklis ir rėmas - vienintelės detalės, kurias klubo "Degantys ratai" meistrai pirko. Visa kita vyrai padarė patys.

Plaukų džiovintuvas

"Tai tik didelis plaukų džiovintuvas su ratais", - juokaudamas savo kūrinį pristatė Andrius Tiknius. Jo sukonstruotas greičio monstras "Jet Car" iš tiesų veikia plaukų džiovintuvo principu: mašina juda kai iš dešimties vietų keleivinio lėktuvo "Boeing" pasiskolinto "Rolls Royce Viper" variklio turbinos pradeda spjaudyti liepsnas ir sukelia uraganinį vėją.

Su savo automobilių sporto mėgėjų klubu "Degantys ratai" A.Tiknius per penkis mėnesius be jokių brėžinių ir schemų sukūrė pirmąjį Lietuvoje "Jet Car" automobilį. Arčiausiai panašus automobilis yra tik Didžiojoje Britanijoje.

Idėja automobilių sporto mėgėjams kilo pamačius panašius reaktyvinius monstrus užsienyje. Vienas jų - "Dragster" važiavo ir Lietuvoje. 8 tūkst. AG pajėgumo plieninis žvėris porą kartų pralėkė Kėdainių aerodromo taku pernai. "Dragster" per 4,2 sek. gali pasiekti 500 km/val. greitį. Tokie automobiliai yra vieni iš greičiausių transporto priemonių pasaulyje. Jungtinėse Amerikos Valstijose, Didžiojoje Britanijoje ir kai kuriose kituose kraštuose rengiamos tokių automobilių lenktynės.

"Apie mūsų projektą sužinoję kitų šalių automobilistai stebėjosi, kad pasigaminome beveik visas "Jet Car" detales. Pirkome tik rėmą ir variklį", - sakė A.Tiknius.

Septynių metrų liepsnos

Reaktyvinis automobilis 100 km suryja 120 l aviacinio kuro. "Jet Car" ratai ir naudojamos padangos, kaip formulės automobilių, skirtos važiuoti dideliu greičiu. Mašina pagaminta iš titano, kai kur yra aliuminio detalių. Vietoj priekinio stiklo įdėtas itin tvirtas ir neskylanti plastikas - leksanas. Tokia medžiaga naudojama ir ledo ritulio arenų stiklams gaminti.

Stabdžių sistema originali - su tradiciniais diskiniais stabdžiais "Jet Car" naudoja du parašiutus. 12 m ilgio reaktyvinio automobilio išmetimo vamzdis spjaudo iki 7 m ilgio liepsnas. Dar vienas žiūrovus aikčioti verčiantis šios mašinos bruožas - kurtinantis garsas. Be specialių ausinių nei vairuotojas, nei automobilį aptarnaujantis personalas dirbti negali.

"Kai viename Klaipėdos pramoniniame rajone užvedėme automobilį, po kelių minučių prisistatė policija ir pradėjo klausinėti, kas čia vyksta", - prisiminė "Jet Car" kūrėjas.

Vardinė raketa

Pirmasis oficialus automobilio pasirodymas surengtas birželio pabaigoje Kėdainiuose. Pasak "Jet Car" kūrėjų, per debiutinį važiavimą norėta tik išbandyti mašiną, o ne siekti greičio rekordo.

"Būtų kvaila dar nežinant, kaip šis automobilis važiuoja, rizikuoti siekti rekordų", - tvirtino Edmundas Dargis, "Klaipėda Drag Wars" renginių ir projektų organizatorius.
Bandyti pagerinti Lietuvos greičio rekordą, kuris dabar yra 234 km/val. 400 m ilgio trasoje, ketinama rugsėjį. Vėliau automobilio kūrėjai ketina "Jet Car" demonstruoti ir kitose šalyse.

"Tik pervažiuoti kainuoja labai brangiai. Iš Kėdainių į Klaipėdą nuvežti "Jet Car" mums atsiėjo apie tūkstantį litų",- skaičiavo E.Dargis.

Reaktyvinį automobilį vairuoja Aivaras Štikelis, pagal kurio ūgį ir buvo kuriamas "Jet Car". Šis adrenalino fanatikas atkreipė dėmesį, kad automobilį valdyti nesunku, nors manevringumu pasigirti tikrai negali. Mašina sukurta tam, kad galėtų kuo greičiau skrieti tiesiai. Artimiausias klaipėdiečių tikslas - pasiekti maždaug 400 km/val. greitį.

Unikalaus automobilio kūrėjai svarsto galimybę sukonstruoti dvivietį greičio automobilį.
"Tuomet galėtume už tam tikrą mokestį pavežti ir adrenalino mėgėjus", - svarstė "Degančių ratų" komanda, tikinusi, jog "Jet Car" tikrai ne paskutinis jų projektas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų