Sekmadienio pavakarę sostinės S.Daukanto aikštėje finišavo seniausias šalyje ralis "Aplink Lietuvą". Su juo ir šiųmetės ralio pirmenybės. Deja, nuo pat sezono pradžios lenktynininkų gildiją smaugiantiems nesutarimams pabaigos nematyti.
Sulaužytos tradicijos
Šiemet ralio "Aplink Lietuvą" dalyviai varžėsi penkiose įskaitose, o gausiausiai į organizatorių kvietimą atsiliepė būtent veteranai, kurie šeštadienį prie starto linijos Kaune atvairavo net 30 jų sportinę jaunystę menančių mašinų (iš viso lenktynėse startavo 87 ekipažai).
Veteranų grupę sudarė beveik visas anuometės Sovietų Sąjungos ralio rinktinės elitas, kuriam priklausė ir geriausi mūsų šalies ralio meistrai. Buvusias įnirtingas kovas ralio senjorai priminė varžybų išvakarėse šalia Nemuno žiedo trasos kartu pasodinę ąžuoliukų ir atidarę veteranų šlovės alėją.
Veteranų gretas šiemet papildė į ralį net iš tolimosios Australijos atvykęs garsusis mūsų tautietis Manfredas Gocentas, buvęs ne vieno pasaulinio lygio ralistų šturmanas. Tačiau šįkart ir jis aštrios kovos lydimame ralyje pagrindinių prizų nepelnė, o Kūno kultūros ir sporto departamento įsteigta taure džiaugėsi dar vienas šios įskaitos prizininkų ekipažas, kurį sudarė Eduardas Singurindis (Graikija) ir Andris Zvingevicas (Latvija). Varžybų organizatoriai pagerbė ir vyriausią dalyvį – 81-ų maskvietį Viktorą Ščiavelevą.
Beje, būtent veteranų įskaitos nugalėtojams Prezidentė Dalia Grybauskaitė po finišo įteikė savo taurę. Garbingą trofėjų gavo Algirdo Rymonio ir Sauliaus Praninsko ekipažas. Jie su dabar jau egzotiškai atrodančia, tačiau blizgančia lyg nauja "Volga GAZ 21" greičiausiai įveikė visą 820 km maršrutą aplink Lietuvą su daugybe slalomo ir specialiųjų rungčių.
Toks ralio organizatorių – Lietuvos automobilių klubo ir VšĮ "Nemuno žiedas" – sprendimas, kaip spėjama, priimtas paskutinę akimirką, gerokai nustebino lenktynių dalyvius, nes visus pastaruosius metus prezidento taurė būdavo įteikiama profesionalių sportininkų įskaitos nugalėtojams.
Finalo verta dvikova
Pastarųjų batalijos šįkart išsiskyrė ypač aštria konkurencija ir iki paskutinio greičio ruožo trukusia Vytauto Švedo su Žilvinu Sakalausku ir Roko Lipeikio su Inga Lipeikyte dvikova.
"Aplink Lietuvą 2009" šalies automobilių ralio čempionato dalyviams buvo paskutinio, penktojo, etapo varžybos. Jų dalyviams per dvi dienas teko įveikti 309,45 km maršrutą, iš kurių 85,3 km sudarė 11 greičio ruožų. Bene pirmą kartą didžioji greičio ruožų dalis – 51,6 km – driekėsi asfalto, o 33,7 km – žvyro keliais.
Po pirmos dienos kovų vienas ralio favoritų V.Švedas nelauktai atsidūrė tik ketvirtoje vietoje turėdamas 18,2 sekundės deficitą, palyginti su lyderiu R.Lipeikiu, kuris visas 51,6 km ilgio greičio rungtis, besidriekiančias tik asfalto keliais, įveikė per 27:43,8 minutės, važiuodamas vidutiniu 111,65 km/val. greičiu.
"Klaidą padarėme jau pirmo greičio ruožo finiše, kai į jį atlėkėme per greitai, o stabdydami ant šlapios dangos išslydome iš trasos, dėl to teko "ieškoti" net atbulinės pavaros", – po pirmos dienos rungčių pasakojo V.Švedas.
Tačiau antrą varžybų dieną kauniečių ekipažas sugebėjo pasivyti lyderius. Prieš paskutinį greičio ruožą V.Švedas su Ž.Sakalausku, vairuojantys "Mitsubishi Lancer Evo IX", jau turėjo trapią 0,2 sekundės persvarą. Finaliniame greičio ruože ji išaugo iki 6,8 sekundės. Tačiau tik užkopę ant garbės pakylos vyrai sužinojo, jog už pergalę gaus ne pagrindinį trofėjų, o susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio taurę.
"Baigdami sezoną norėjome trinktelėti durimis, tačiau Vytautas ir vėl buvo greitesnis. Jis garbingai pakėlė išvakarėse mūsų mestą pirštinę", – po ralio vykusioje spaudos konferencijoje kalbėjo antrasis prizininkas R.Lipeikis, vairuojantis "Mitsubishi Lancer Evo VIII".
Beje, daugkartinis šalies čempionas, per pastaruosius 15 metų nepraleidęs nė vieno pirmenybių etapo, net 67 lenktynėse iš eilės pasiekęs jų finišą ir laimėjęs 23 etapus, R.Lipeikis paskelbė paliekąs automobilių ralį.
"Pagrindinė priežastis – atsibodo kovoti su vėjo malūnais ir nihilizmu ralio pasaulyje. Dabartiniai Lietuvos automobilių sporto federacijos vadovai arba nesupranta, kas čia vyksta, arba paprasčiausiai nenori civilizuotos tvarkos. Nebenoriu būti visa to dalis", – teigė R.Lipeikis.
Atomazgos nematyti
Trečią vietą iškovojo R.Čapkausko ir T.Šipkausko ekipažas ("Mitsubishi Lancer Evo IX"), jis nuo nugalėtojų atsiliko 33,7 sekundės. Ketvirtą penktą vietas užėmė tokį pat automobilį vairuojantys Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu bei Audrius Višniauskas su Edvinu Pagirsku, nuo nugalėtojų jie atsilik atitinkamai 1:19,6 minutės ir 2:28,4 minutės.
Su "Ford Fiesta" šeštoje vietoje finišo liniją kirtusius Vytautą Baranauską ir Gediminą Celiešių nuo lyderių skyrė net 4:32,3 minutės. Šis ekipažas nugalėjo N2000 klasėje, o R2000 – Donatas Stašaitis ir Dalius Strižanas (BMW 318), įgiję mažesnę nei 2 sekundžių persvarą prieš raudonąją "Ladą 2105 VFTS" vairavusius Dovilą Čiutelę ir Žydrūną Vaitkevičių.
R12 grupės sportininkų varžytuves laimėjo Laurynas Kentra su Dariumi Pilkioniu ("Audi 80 Quatro"), o A2000 – Irmantas Žukauskas su Gediminu Figurinu ("Renault Clio").
Po ralio finišo krašto apsaugos ministrė Rasa Juknevičienė taurę įteikė visureigių įskaitos nugalėtojams Alvydui ir Juozui Šidlauskams, važiavusiems "Mitsubishi Pajero", o socialinės apsaugos ir darbo ministro taure viceministrė Audronė Morkūnienė apdovanojo neįgalių sportininkų įskaitos nugalėtojus Algimantą Kojį ir Tautvidą Visocką, vairavusius automobilį "Volkswagen Golf".
S.Daukanto aikštėje buvo pagerbti ir šalies B lygos ralio čempionato nugalėtojai bei prizininkai. Šios įskaitos dalyviai varžėsi tik žvyrkeliais, o greičiausiai jais važiavo Aras Kalėda su Justu Vičiūnu ("Opel Astra"), jie pranoko Paulių Gintalą su Domu Drageliu ("Peugeot 306") ir Arūną Lekavičių su Ąžuolu Žadeika ("Volkswagen Golf").
Lietuvos automobilių klubo garbės prezidento Stasio Brundzos įsteigta taurė jauniausiam varžybų dalyviui atiteko ralio čempionate besivaržančiai septyniolikmetei Joanai Survilaitei.
Nors 2009-ųjų Lietuvos ralio čempionatas baigėsi, kada bus oficialiai paskelbti nugalėtojai, kol kas neaišku, nes nesibaigė teisminiai ginčai dėl sportinių automobilių klasifikavimo.
Naujausi komentarai