- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenės apklausų duomenimis, dauguma vairuotojų Lietuvoje mano, kad leistino greičio viršijimas mažiau nei 10 km yra gana saugus. Specialistams toks žmonių įsitikinimas kelia nerimą.
Duomenys – iškalbingi
Anot „Sprinter tyrimų“ apklausos, dauguma vairuotojų įsitikinę, kad, esant palankioms oro sąlygoms, greičio viršijimas mieste yra saugus iki 10 km/val. (66 proc.), o užmiestyje – net iki 20 km/val. (85 proc.).
Tačiau mūsų dienraščio kalbinti specialistai išsklaido šį mitą. Jų žodžiais, net ir nedaug viršydami maksimalų leistiną greitį, nesvarbu, ar mieste, ar užmiestyje, vairuotojai smarkiai rizikuoja patekti į avarinę situaciją. Be to, labai svarbu suprasti, kad maksimalus leistinas greitis nebūtinai yra saugus.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriaus Aivaro Vilkelio, greičio viršijimas dažniausiai nulemia itin skaudžius autoįvykių padarinius.
„Raginame vairuotojus laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), paisyti kelio ženklų nurodymų, važiuoti leistinu, saugiu greičiu. KET privaloma laikytis visuomet, nepriklausomai nuo to, kokios greičio kontrolės priemonės yra taikomos“, – primena pašnekovas.
Svarbu ir atstumas
Saugaus greičio pasirinkimas yra labai svarbus susidūrimo prevencijai. Esant normalioms oro sąlygoms, rekomenduojama laikytis atstumo, kuris būtų toks, kokį automobilis nuvažiuoja per 2 sek. Pavyzdžiui, jei važiuojama 50 km/val. greičiu, atstumas turėtų būti 25 m, 100 km/val. – 50 m. Tačiau, esant šlapiai dangai, stabdymo kelias pailgėja, todėl atstumas tarp transporto priemonių turėtų būti dar didesnis.
Anot lenktynininko Vytauto Švedo, nepaisant teorijos, sunku tiksliai apibrėžti, koks greitis yra saugus, nes kiekvieną sykį stabdymo keliui įtakos gali turėti skirtingi faktoriai. Todėl ypač svarbu protingai rinktis važiavimo greitį, o atstumas dažnu atveju turėtų išaugti ne metrais, bet kartais.
„Daugelis vairuotojų klysta manydami, kad jų judėjimo orientyras yra maksimalus leistinas greitis, kurį konkrečiame ruože apibrėžia kelio ženklai. Tačiau leistinas ir saugus greitis yra visiškai skirtingi dalykai. Akivaizdu, kad net ir neviršijant leistino greičio galima važiuoti nesaugiai, pavyzdžiui, per liūtį. Mes netgi dalyvaudami lenktynėse sakydavome, kad, norint atvažiuoti greitai, kartais reikia važiuoti maksimaliai lėtai“, – pasakojo V. Švedas.
Trasoje saugiau
Daugkartinio Lietuvos čempiono žodžiais, jei vairuotojams norisi palakstyti ir išbandyti savo transporto galimybes, geriausia tai daryti specialiai tam skirtose trasose.
Nacionalinės sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjo Rimanto Šerkšno teigimu, tokia vieta, kurioje vyktų ne tik lenktynės, bet ir saugaus eismo mokymai, galėtų tapti Kauno rajone įsikūrusi „Nemuno žiedo“ trasa. Pagal pasirašytą memorandumą dėl „Nemuno žiedo“ įveiklinimo, šį objektą norima rekonstruoti ir prikelti naujam gyvenimui.
R. Šerkšno žodžiais, šiek tiek patobulinus trasą, atsivertų galimybės propaguoti kone visus saugaus eismo būdus, pavyzdžiui, mokytis vairuoti esant šlapiai, slidžiai kelio dangai ir pan. Trasoje greičio mėgėjai, padedami profesionalių instruktorių, galėtų ne tik patys išbandyti ekstremalias situacijas, bet ir savo kailiu pajusti, kokių pavojų gali kilti kelyje nesilaikant saugaus greičio. Jo nuomone, pamatę, kokios grėsmės laukia, patenkinę adrenalino poreikį, lakstūnai galbūt ir gatvėje elgtųsi atsargiau.
„Tarkime, vairuotojas viršijo greitį rašydamas žinutę ar tiesiog stipriau paspaudęs pedalą. Jeigu tokį bandymą atliksime kelyje, bus nesaugu kitiems eismo dalyviams. „Nemuno žiedo“ trasos posūkiai turi nuslydimo zonas ir apsauginius atitvarus, tad, net ir padarius šiurkščią klaidą, automobilis ir vairuotojas liks apsaugoti nuo didesnės žalos“, – vardijo pašnekovas.
Publikacija parengta bendradarbiaujant su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?7
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...