Priminimas vairuotojams: šykštus moka du kartus

Automobilį, kuris pateko į avariją, būtina tvarkingai suremontuoti, kad jis galėtų dalyvauti eisme ir nekelti pavojaus, tačiau neretai transporto priemonių savininkai, neįvertinę automobilių sugadinimo lygio, užkimba ant draudikų kabliuko.

Neįvertina padarinių

Eismo įvykis nė vienam iš jo dalyvių nėra maloni patirtis – nei  nukentėjusiajam, nei kaltininkui, tačiau tai yra kasdienio eismo dalis ir su tuo tenka susidurti bei tam pasiruošti.

Pirmiausia – turėti eismo įvykio deklaraciją, kurios dabar draudimo įmonių atstovai neduoda kartu su draudimo polisu, kaskart jį užsisakant. Jo draudimo įmonės klientas gali pareikalauti įsigydamas transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės arba kasko draudimą, arba parsisiųsti iš interneto. Neoficialiai kalbama, kad, neduodamos eismo įvykio deklaracijos popierinės versijos, draudimo bendrovės taupo pinigus. Nesvarbu, kokiu būdu gausite eismo įvykio deklaraciją, tačiau svarbu, kad eismo įvykio deklaracijos formos du egzemplioriai visuomet būtų automobilyje, nes, įvykus avarijai, nereikės ieškoti vietos, iš kur gauti dokumentą, kuriame bus galima aprašyti eismo įvykį, o ir vietos manipuliacijoms bus  mažiau, nei pildant ant balto popieriaus lapo. Manipuliuoti dažniausiai linkę eismo įvykių kaltininkai, kurie bando spėti pasinaudoti nukentėjusiojo sutrikimu, siūlydami susitarti, nes esą eismo įvykio metu nukentėjusiojo automobiliui padaryta žala yra minimali.

"Niekuomet nesutikite su tokiu siūlymu", – "Kauno dienai" tvirtina automobilių serviso "Autobroliai" vadovas Eimantas Jazokas. Automobilių remonto specialisto teigimu, iš pirmo žvilgsnio net ir nedideli pažeidimai, tokie kaip sulankstytas automobilio buferis ar įlenktas kėbulas, gali daryti įtaką automobilio saugumui. Be to, neįmanoma nustatyti žalos dydžio, nenuardžius automobilio kėbulo detalių. Vidutinė žala po autoįvykio dabar siekia apie 800 eurų. "Mūsų servise ne kartą buvo remontuojamas automobilis, kuriam po avarijos, atrodė, tereikėjo ištiesinti buferį ar palyginti įlenktą sparną, tačiau, numontavus šias dalis nuo automobilio, paaiškėjo, kad sugadinimai kur kas rimtesni, nei jo savininkas tikėjosi", – patirtimi dalijosi pašnekovas.

Dažniausiai avarijos kaltininkas nukentėjusiajam pasiūlo keliasdešimt ar šimtą eurų tvirtindamas, kad ištiesinti įlenktą vietą brangiai nekainuos, tačiau pradėjus darbus paaiškėja, kad automobilio remonto suma kelis kartus viršija sumą, gautą iš eismo įvykio kaltininko. "Patarsiu paprastai – kad ir koks menkas automobilio pažeidimas atrodytų, visuomet pildykite eismo įvykio deklaraciją ir automobilio taisyti vykite į servisą", – pasakojo E.Jazokas.

Manipuliacijos skaičiais

Serviso vadovas patarė nesusižavėti ir galimybe gauti pinigų sumą, kurią apskaičiavo draudimo bendrovės ekspertai, apžiūrėję automobilį po avarijos ir įvertinę žalą. "Neretai žmogus bando sutaupyti galvodamas, kad pats ras, kur automobilį pataisyti pigiau, ir viliasi, kad visų iš draudimo bendrovės gautų pinigų automobilio remontui neprireiks ir jų liks kitoms reikmėms. Galiu užtikrinti, kad visi, kurie taip galvoja, labai nusivilia susidūrę su realybe", – tvirtina automobilių remonto specialistas.

Draudimo bendrovių žalų ekspertai vertina tik plika akimi matomus automobilio pažeidimus – įkainojami kosmetiniai automobilio kėbulo sugadinimai, tačiau neatsižvelgiama, kiek įtakos eismo įvykis galėjo turėti automobilio geometrijai. "Būna, kad, numontavus sulankstytas skardas, matome, kad pažeista ir transporto priemonės geometrija, įlenktas rėmas, kurį reikia tiesinti, po to dažyti arba net keisti. Jeigu žmogus nusprendžia imti draudimo pasiūlytą išmoką, už visus šiuos remonto darbus jam tenka susimokėti iš savo kišenės arba važiuoti pas draudiką, kad šis automobiliui per avariją padarytą žalą įvertintų dar kartą", – teigė E.Jazokas. Radę didesnių pažeidimų, nei iš anksto manyta, automobilių serviso atstovai susisiekia su draudiku, užregistruoja pažeidimus ir susitaria dėl apmokėjimo.

Pašnekovas atskleidė ir dar vieną sunkiai pastebimą dalyką – draudimo bendrovės pinigus, skirtus automobilio remontui, savo klientui išmoka be PVM, kuris siekia 21 proc., taigi automobilį remontuodami legaliame servise jūs iškart pritrūksite penktadalio sumos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nida

Nida portretas
Nežinau kiek straipsnyje tiesos, bet neseniai tvarkiau mašiną po avarijos būtent minėtu būdu. Pasirinkau šį servisą pagal dviejų žmonių atsiliepimus, kurie liko patenkinti. Turiu pasakyti, kad mašiną sutvarkė puikiai ir netgi išlygino geometriją taip, kad panaikino trūkumus, su kuriais pirkau iš pardavėjo. Nežinau ar jie dirba gerai šiaip nuvažiavus, bet būtent po draudiminio įvykio-puikiai, visiems rekomenduoju.

Vladas

Vladas portretas
Matyt ,,broliukam "nekas ,jei taip placiai reklamuojasi.Jiems priminsiu,kad geriausia reklama,tai kai vienas klientas pasako kitam apie gera darba.Matyt cia taip nera.

neJuozokas

neJuozokas portretas
Jei anksčiau dar pamąstydavau apie "Autobrolius", kad gal ir gera firma, nes reguliariai per radiją reklamuojasi, tai E.Jazokas šiuo straipsniu savo firmai padarė meškos paslaugą. Dabar pas juos tikrai niekada nevažiuosiu. Makaronų fabrikantai, o ne sąžiningi žmonės jie. Reklauoja oficialias firmas su PVM. O kam mums permokėti? Meluoja, kad draudikai nedamoka. Nors tai netiesa, aiški daugeliui. Man pavyzdžiui, draudimas už avarija, buvusią prieš du metus, sumokėjo 655 eu. O remontas man kainavo tik 270 eu, įvertinant net ir benziną važinėjant ieškan tinkamų meistrų. Ir sutvarkė labai gerai, iki šiol esu patenkintas. Sumažės tau darbo dėl tokio rašinėlio, mielas E.Jazokai.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių