- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilį, kuris pateko į avariją, būtina tvarkingai suremontuoti, kad jis galėtų dalyvauti eisme ir nekelti pavojaus, tačiau neretai transporto priemonių savininkai, neįvertinę automobilių sugadinimo lygio, užkimba ant draudikų kabliuko.
Neįvertina padarinių
Eismo įvykis nė vienam iš jo dalyvių nėra maloni patirtis – nei nukentėjusiajam, nei kaltininkui, tačiau tai yra kasdienio eismo dalis ir su tuo tenka susidurti bei tam pasiruošti.
Pirmiausia – turėti eismo įvykio deklaraciją, kurios dabar draudimo įmonių atstovai neduoda kartu su draudimo polisu, kaskart jį užsisakant. Jo draudimo įmonės klientas gali pareikalauti įsigydamas transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės arba kasko draudimą, arba parsisiųsti iš interneto. Neoficialiai kalbama, kad, neduodamos eismo įvykio deklaracijos popierinės versijos, draudimo bendrovės taupo pinigus. Nesvarbu, kokiu būdu gausite eismo įvykio deklaraciją, tačiau svarbu, kad eismo įvykio deklaracijos formos du egzemplioriai visuomet būtų automobilyje, nes, įvykus avarijai, nereikės ieškoti vietos, iš kur gauti dokumentą, kuriame bus galima aprašyti eismo įvykį, o ir vietos manipuliacijoms bus mažiau, nei pildant ant balto popieriaus lapo. Manipuliuoti dažniausiai linkę eismo įvykių kaltininkai, kurie bando spėti pasinaudoti nukentėjusiojo sutrikimu, siūlydami susitarti, nes esą eismo įvykio metu nukentėjusiojo automobiliui padaryta žala yra minimali.
"Niekuomet nesutikite su tokiu siūlymu", – "Kauno dienai" tvirtina automobilių serviso "Autobroliai" vadovas Eimantas Jazokas. Automobilių remonto specialisto teigimu, iš pirmo žvilgsnio net ir nedideli pažeidimai, tokie kaip sulankstytas automobilio buferis ar įlenktas kėbulas, gali daryti įtaką automobilio saugumui. Be to, neįmanoma nustatyti žalos dydžio, nenuardžius automobilio kėbulo detalių. Vidutinė žala po autoįvykio dabar siekia apie 800 eurų. "Mūsų servise ne kartą buvo remontuojamas automobilis, kuriam po avarijos, atrodė, tereikėjo ištiesinti buferį ar palyginti įlenktą sparną, tačiau, numontavus šias dalis nuo automobilio, paaiškėjo, kad sugadinimai kur kas rimtesni, nei jo savininkas tikėjosi", – patirtimi dalijosi pašnekovas.
Dažniausiai avarijos kaltininkas nukentėjusiajam pasiūlo keliasdešimt ar šimtą eurų tvirtindamas, kad ištiesinti įlenktą vietą brangiai nekainuos, tačiau pradėjus darbus paaiškėja, kad automobilio remonto suma kelis kartus viršija sumą, gautą iš eismo įvykio kaltininko. "Patarsiu paprastai – kad ir koks menkas automobilio pažeidimas atrodytų, visuomet pildykite eismo įvykio deklaraciją ir automobilio taisyti vykite į servisą", – pasakojo E.Jazokas.
Manipuliacijos skaičiais
Serviso vadovas patarė nesusižavėti ir galimybe gauti pinigų sumą, kurią apskaičiavo draudimo bendrovės ekspertai, apžiūrėję automobilį po avarijos ir įvertinę žalą. "Neretai žmogus bando sutaupyti galvodamas, kad pats ras, kur automobilį pataisyti pigiau, ir viliasi, kad visų iš draudimo bendrovės gautų pinigų automobilio remontui neprireiks ir jų liks kitoms reikmėms. Galiu užtikrinti, kad visi, kurie taip galvoja, labai nusivilia susidūrę su realybe", – tvirtina automobilių remonto specialistas.
Draudimo bendrovių žalų ekspertai vertina tik plika akimi matomus automobilio pažeidimus – įkainojami kosmetiniai automobilio kėbulo sugadinimai, tačiau neatsižvelgiama, kiek įtakos eismo įvykis galėjo turėti automobilio geometrijai. "Būna, kad, numontavus sulankstytas skardas, matome, kad pažeista ir transporto priemonės geometrija, įlenktas rėmas, kurį reikia tiesinti, po to dažyti arba net keisti. Jeigu žmogus nusprendžia imti draudimo pasiūlytą išmoką, už visus šiuos remonto darbus jam tenka susimokėti iš savo kišenės arba važiuoti pas draudiką, kad šis automobiliui per avariją padarytą žalą įvertintų dar kartą", – teigė E.Jazokas. Radę didesnių pažeidimų, nei iš anksto manyta, automobilių serviso atstovai susisiekia su draudiku, užregistruoja pažeidimus ir susitaria dėl apmokėjimo.
Pašnekovas atskleidė ir dar vieną sunkiai pastebimą dalyką – draudimo bendrovės pinigus, skirtus automobilio remontui, savo klientui išmoka be PVM, kuris siekia 21 proc., taigi automobilį remontuodami legaliame servise jūs iškart pritrūksite penktadalio sumos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...