Prancūzijoje sėkmė šypsojosi brazilui Pereiti į pagrindinį turinį

Prancūzijoje sėkmė šypsojosi brazilui

2008-06-25 09:00

Sekmadienį Prancūzijoje vykusiame „Formulės-1“ etape greičiausi buvo raudonieji „Ferrari“. „Fantastika, to nesitikėjau“, – tokie po lenktynių buvo pirmi nugalėtojo Felipe Massos žodžiai spaudos konferencijoje.

Pergalę brazilas įvertino kaip likimo dovaną, nes Manji Kūro trasoje visą „Grand Prix“ savaitgalį dominavo komandos draugas Kimi Räikkönenas. Lenktynėse suomiui koją pakišo automobilio išmetimo sistemos gedimas, dėl kurio sumažėjo variklio galia: krito greitis tiesėse, o sunkiausia būdavo greitėjant po staigių posūkių. Vis dėlto įgyta persvara leido suomiui išsaugoti antrą vietą ir dar labiau padidinti „Ferrari“ atotrūkį nuo varžovų komandinėje įskaitoje.

„Apmaudu, kai bolidas puikiai važiuoja, iškovoji pirmą starto poziciją, be didesnio vargo pirmauji, ir štai tau – sugenda technika. Kita vertus, esu patenkintas, kad finišavau ir pelniau aštuonis taškus, nes kelis kartus automobilis buvo beveik visiškai sustojęs“, – dalijosi įspūdžiais K.Räikkönenas.

Kur žiūrėjo teisėjai?

Sveikinant puikiai pasirodžiusią „Ferrari“ komandą vis dėlto kyla klausimas, koks teisėjų požiūris į saugias (kiek jos gali būti saugios) lenktynes. Per transliaciją ne kartą buvo matyti, kaip nulūžusi K.Räikköneno bolido išmetimo sistemos atplaiša blaškėsi ant bolido, kol galiausiai atitrūko ir nuskriejo į apsauginę zoną.
Teisėjai tikrai tai matė, tačiau neliepė suomiui užsukti į techninės pagalbos zoną ir pašalinti kliūties. To atlikti nesivargino ir „Ferrari“ mechanikai, kai lenktynininkas antrą kartą buvo sustojęs techninės pagalbos zonoje. Lieka džiaugtis, kad atplaiša nepataikė į kitą bolidą, vairuotoją ar dar blogiau – į žiūrovus, nes padariniai galėjo būti liūdni.
Tačiau teisėjai buvo griežti „McLaren“ lenktynininkui Lewisui Hamiltonui, kai šis lenktynių pradžioje aplenkė „Toro Rosso“ atstovą Sebastianą Vettelį ir per greitai įvažiavęs į posūkį nukirto kampą. Teisėjai nutarė, kad anglas neleistinai įgijo pranašumą ir už tai nubaudė liepdami nesustojant pervažiuoti techninės pagalbos zoną. Ekspertai šią bausmę, kuri anglui sužlugdė lenktynes, vertino nevienareikšmiškai.
Tiesa, L.Hamiltono nesėkmės prasidėjo dar prieš šį etapą: už avariją Kanados etape anglas buvo nubaustas – turėjo startuoti dešimčia pozicijų toliau, nei užėmė vietą per kvalifikacines varžybas. L.Hamiltonas startavo tryliktas ir gaišo laiką važiuodamas už lėtesnių varžovų.

Pagarba komandos įkūrėjui

Lenktynių Manji Kūre sensacija galima vadinti „Toyotos“ vairuotojo Jarno Trulli pasirodymą. Italas tik startavęs išsiveržė į trečią vietą ir išsaugojo ją iki finišo. Ypač įsiminė J.Trulli kova su Heikki Kovalainenu iš „McLaren“ komandos važiuojant paskutinius ratus. J.Trulli gynė savo poziciją kaip įmanydamas: varžovų bolidai akimirkai susilietė ir H.Kavolainenas kirto posūkį. Po lenktynių suomis šią situaciją komentavo kaip kietą, bet garbingą kovą.
J.Trulli džiaugėsi atgaivinęs įnirtingų dvikovų prisiminimus. Pastarąjį kartą „Toyotos“ atstovas (Ralfas Schumacheris) ant garbės pakylos kopė 2006 m. Australijoje. Pergalę italas skyrė Ove Anderssonui – ralio legendai ir „Toyotos“ F-1 komandos įkūrėjui, žuvusiam birželio pradžioje per klasikinių automobilių lenktynes Pietų Afrikoje.

Pirmieji N.Piquet Jr. taškai

Prancūzijoje nustebino ir „Renault“ lenktynininkų Fernando Alonso bei Nelsono Piquet Jr. pasirodymas.
Pirmą kartą šiais metais juodu pelnė taškus, o svarbiausia – pirmą kartą debiutantas brazilas įveikė dukart F-1 čempioną ispaną.
Virš N.Piquet Jr. galvos jau kaupėsi debesys – sklido kalbos, jog dėl prasto lenktyniavimo jis gali atsidurti „Toro Rosso“ ekipoje arba iš viso atsisveikinti su F-1.
Kitas „Formulės-1“ etapas vyks liepos 6 d. Didžiojoje Britanijoje Silverstouno trasoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų