Pirmasis mūsų laikraščio automobilis – kabrioletas
Pavyko išsiaiškinti, kokiu automobiliu mūsų laikraščio žurnalistai važinėjo tolimais pokario metais. Tai buvo automobilis M-20 „Pobeda“ su kabrioleto kėbulu.
Galima tvirtinti, kad redakcijos darbuotojai važinėjo net tais laikais retu atviru automobiliu - vadinamojo nepilno tipo kabrioletu su aukštomis durelėmis. Tai patvirtina dvi anų metų nuotraukos. 1955 metais darytoje nuotraukoje – ką tik iš gamyklos pargabentas automobilis. Spec. garažo vairuotojas jį išbandė sename vokiečių mototreke, kurio dabar nebėra. 1957 metais vasarį darytoje nuotraukoje redakcijos darbuotojai. Tai – pramonės skyriaus žurnalistai: Samuilas Borikas, (galbūt) Julius Norkevičius ir Nikodemas Sarulis.
Nežinoma, kodėl laikraščiui atiteko automobilis, skirtas pietinei šalies daliai su karštu klimatu.
|Nuo 1946 metų gamintoje automobilių „Pobeda“ linijoje kabrioletai užima labai kuklią vietą – tik 4 proc. visų automobilių. Pasak vieno Klaipėdos vairuotojo veterano, automobilis į Klaipėdą galėjo būti atsiųstas pagal paskirstymą, nes tuo metu mašinų buvo mažai, todėl džiaugtasi kiekviena, juolab nauja.
Nors kabrioletas ir buvo laikomas redakcijos, jis priklausė spec. garažui, aptarnavusiam valstybės ir miesto partinės valdžios organus.
Spec. garažas buvo įsikūręs tarp dabartinių S. Daukanto g. ir M. Mažvydo al.
Redakcijos automobilio likimas nežinomas. Atitarnavę valstybinių įstaigų automobiliai būdavo nurašomi ir išardomi detalėms. Mašinų liekanas atiduodavo į metalo laužą. Nurašytos valstybinės mašinos privatiems asmenims beveik nebūdavo parduodamos.
Šiuo metu Lietuvoje yra tik trys „Pobeda“ kabrioletai.
Kolekcininkai šį modelį, skirtingai nei „Pobeda“ su dengtu kėbulu, laiko itin retu. Mašinos blogai išsilaikydavo, nes mūsų klimate greitai puvo. Kartais ne pietuose gyvenantis automobilininkas, įsigijęs naują kabrioletą, privirindavo stogą. Kažkada taip atsitiko ir kabrioletui, dabar esančiam Klaipėdos senovinių automobilių klube „Diližanas“ - jo buvęs savininkas septintąjį dešimtmetį jam privirino stogą.
Per savo 60 metų istoriją laikraštis „Klaipėda“ turėjo daug automobilių: 403, 408, 412, 2141 modelių „Moskvič“, GAZ 21 ir GAZ 24 „Volga“. Pirmuoju vakarietišku redakcijos automobiliu tapo universalas „Opel Omega“. Laikraščio automobilių ūkis turi ir savo legendą.
Netgi kalbama, tiesa, kol kas tai nepatvirtinta, kad šeštojo dešimtmečio pradžioje laikraščio tiražą išvežiodavo labai retas furgonas mediniu universaliu kėbulu - „Moskvič 400-422“.
Toks restauruotas furgonas dabar aukcionuose kainuoja apie 30 tūkst. dol. Lietuvoje neišliko nė vienos tokios mašinos.
Naujausi komentarai