Parodoje vyrauja brangūs ir konceptualieji automobiliai Pereiti į pagrindinį turinį

Parodoje vyrauja brangūs ir konceptualieji automobiliai

2005-03-08 09:00

Parodoje vyrauja brangūs ir konceptualieji automobiliai

Automobilių salonas Ženevoje dar nuo pokario laikų vadinamas „paroda turtingiausiems“. Naujausius savo modelius jame dažniausiai pristatydavo tokie brangiausių automobilių gamintojai, kaip „Rolls Royce“, „Bentley“, „Ferrari“, „Aston Martin“. 2005 metų paroda nebuvo išimtis. Jos lankytojai išvydo nemažai brangių verslo klasės, sportinių automobilių, taip pat konceptualių mašinų-prototipų.

Dėmesys sportiniams modeliams

Daugelio dėmesį traukia nepraktiški, sunkiai prieinami ir todėl viliojantys automobiliai, pavyzdžiui, dvivietis sportinis automobilis „Tramontina“, iš pažiūros primenantis „Formulės-1“ klasės bolidą. Mašina su galingu 500 AG varikliu pasižymi idealiu paskirstymu į ašis – 50:50. Ispanai planuoja per metus pagaminti po 12 superautomobilių.

Kaip ir kiekvienoje Ženevos parodoje, nemažai originalios technikos pristatė italai. Kol kas vienintelis superautomobilis „Pagani Zonda F“ 100 km per valandą greitį pasiekia per 3,5 sek. Jis turi 7,3 l tūrio ir 593 AG variklį V12, kuris išvysto iki 345 km per valandą greitį. Variklių gamyba užsakyta kompanijos „Mercedes“ partnerei – garsiajai ateljė AMG.

Superautomobilį pristatė ir gamintojai iš Maroko (!). Automobilių dizaineris Larakis Borakas, pernykščiame salone pristatęs superautomobilį „Fulgari“, atvežė atnaujintą savo mašinos versiją su 12 cilindrų 6 l tūrio ir 540 AG firmos „Mercedes“ varikliu. „Marokietis“ išvysto iki 310 km per valandą greitį.

Įdomus naujasis kupė „Alfa Romeo Brera“. Automobilio debiuto vieta parinkta neatsitiktinai: būtent šiame automobilių salone, tik 2002 metais, pristatytas naujojo modelio prototipas – originalus konceptualusis automobilis „Brera“, kurį sukūrė didysis italų dizaineris Džordžetas Džudžaras.

Kupė sukurtas pagal schemą 2+2 ir yra įspūdingų matmenų: automobilio ilgis, plotis ir aukštis sudaro 4414, 1830, ir 1372 mm. Salono apdailai naudojamos įvairios tik aukščiausios kokybės medžiagos. Naujovei sukurtas specialus panoraminis stoglangis, suteikiantis daugiau šviesos salonui.

Automobilyje bus sumontuota daugiau šiuolaikiškų elektroninių saugos sistemų, kurios turėtų padėti vairuotojui kritinėse situacijose.

Rinkoje bus galima įsigyti trijų komplektuočių automobilius su trijų rūšių varikliais: dviem 2,2 l (185 AG) ir 3,2 l (260 AG) tūrio benzininiais bei vienu 2,4 l (200 AG) tūrio turbodyzeliu. Pasirinktinai bus siūloma arba mechaninė 6 pavarų, arba automatinė pavarų dėžė. Prekyba naujaisiais kupė prasidės tik šių metų pabaigoje.

Naujos technologijos ir prabangos išraiška

Italijos kompanija „Pininfarina“ kartu su firma „Motorola“ pristatė konceptualųjį automobilį, kurio pagrindinė savybė – elektroninė ateities sistema. Automobilis turi informacijos keitimosi tarp važiuojančių automobilių funkciją, leidžiančią išvengti susidūrimo.

„Jaguar“ pristatė specialią automobilio „X Tip“ versiją – modelį „XS“, kurių bus pagaminta tik tūkstantis. Automobiliuose montuojami 2,5 l tūrio benzininiai varikliai ar 2 l tūrio turbodyzeliai. Automobiliai kainuos nuo 35 tūkst. eurų. „Jaguar“ planuoja šios versijos pagrindu pagaminti kupė ir kabrioletą „XK S“ su 4,2 l tūrio varikliu.

Parodoje pristatyta speciali itin brangaus „Maybach“ versija “S”. Šis automobilis skirtas tiems, kuriems nepatinka serijinio limuzino galingumas. Versija turi 6 l tūrio ir 612 AG V12 variklį. Iki 100 km per valandą limuzinas įsibėgėja per 5 sek. (Kyla klausimas – kodėl? Gal pasprukti nuo žudikų?)

Firma „Bertone“ pristatė prabangų automobilį „Villa“, pagamintą „Cadillac SRX“ pagrindu. Mašinos ypatybė – kėbulas (sedano ir vienatūrio mišinys) bei prabangi interjero apdaila.

Anglijos firma „Morgan“, nedidelėmis serijomis gaminanti atviras ketvirtojo dešimtmečio stiliaus mašinas, pirmą kartą sukūrė kupė „Aeromax“ su kietu metaliniu stogu. Kupė pagamintas serijinio kabrioleto „Aero 8“ pagrindu ir turi 330 AG BMW variklį. Kupė primena 1936 metų „Bugatti Atlantik“.

Masiniai automobiliai

Parodoje pristatyti ne tik superautomobiliai, bet ir nauji serijiniai modeliai bei jų prototipai, pavyzdžiui, priešserijinis naujos kartos „Seat Leon“ prototipas. Serijinė „Leon“ versija prekyboje pasirodys jau 2005 metų gruodį. Mašina išvystys 235 km per valandą greitį, 100 km greitį pasieks per 6,9 sek. Automobilis turi keturias vaizdo kameras, todėl juo nesunku lenkti ir atsistoti aikštelėje.

Japonai pademonstravo naują sedano „Lexus IS“ kartą su pirmuoju modelio istorijoje 2,2 l tūrio ir 177 AG dyzeliu. Mašina turi 10 saugos pagalvių, o prekyboje pasirodys šių metų pabaigoje.

„Renault“ pristatė konceptualųjį automobilį „Zoe“. Tai – aukštas mažagabaritinis (ilgis – 3,4 m) miesto automobilis. Ypatybė – asimetrinis vairuotojo ir dviejų keleivių įsėdimas bei erdvi bagažinė. Mašina turi trijų cilindrų benzininį 1,2 l tūrio variklį su turbokompresoriumi. Durelės – su elektros pavara.

„Ford“ pristatė keistą automobilį SAV. Tai – vienatūrio ir universalo mišinys. Jeigu automobiliai bus gaminami serijomis, jie užims tarpinę vietą tarp „Ford Galaxy“ ir „Ford Mondeo“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų